![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik keek toch wel even raar op toen ik dit bericht las - alhoewel dit si en blijft België natuurlijk.
Waarom zou je als gevangene eigelijk niet proberen te ontsnappen als je toch geen bijkomende sanctie riskeert ... "Wie niet waagt, niet wint" nietwaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen heeft het 'recht' om te streven naar vrijheid - daar kan men je niet voor straffen - behalve als je dat ontsnappen koppelt aan criminele zaken zoals, geweld, gebruik van wapens, bedreigen, gijzelen, verwonden, doden etc...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() wel, als je probeert te ontsnappen wordt je bestempeld als 'vluchtgevaarlijk' en steken ze je in een strenger regime, dat is al 1 reden.
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() krijg je dan maar 1 dessertje ipv 2 elke dag? tmoet nogal wat zijn, dat 'strenge' regime in de belgische luxe gevangenissen :')
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat ontsnappen in geen enkel beschaafd land strafbaar is.
![]() |
#6 |
|
![]() Ik denk eerder dat ze je zullen vetmesten zodat je minder gemakkelijk wegkomt.
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag mij vooral af waarom we die mensen opsluiten. Kan toch nergens goed voor zijn he?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() De uitdrukking 'stok achter de deur' verwijst naar een bestraffende sanctie. Je straft dan een individu omwille van zijn (individuele) misdrijf. Dat beginsel (i.e. iemands rechtspersoonlijkheid) is zowat de basis van ons strafrecht. Preventie tav zowat alle gevangenen is een collectieve maatregel, waarbij normaal gesproken geen straffen worden uitgedeeld. Het feller straffen van een individu omdat je anderen 'een signaal' wil geven gaat in tegen dit beginsel, daar je een individu strenger straft dan hij verdient.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet enkel op gebied van law enforcement. Als 45.000.000 Amerikanen zich geen deftige ziekteverzekering kunnen veroorloven, schort er wat aan gans die maatschappij. De nieuwe president probeert nu wel wat te veranderen, maar ik vrees een beetje voor zijn slaagkansen.
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ontsnappingpogingen strafbaar maken als preventie geloof ik niet in. Ik geloof nooit dat een gevangene, mocht hij de wil en de mogelijkheid hebben om te ontsnappen, dat gaat laten omdat er toevallig een straf op staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Waren er een jaar of twee terug niet enkele gevangenen die ontsnapten vlak voor hun vrijlating (en tragisch genoeg een hele resem misdrijven pleegden tijdens hun ontsnapping)?
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Criminele feiten strafbaar maken als preventie geloof ik niet in. Ik geloof nooit dat een crimineel, mocht hij de wil en de mogelijkheid hebben om een misdrijf te plegen, dat gaat laten omdat er toevallig een straf op staat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() wat ik het strafste vind is dit: de Wet-Lejeune staat vrijlating toe na 1/3 van de straftijd, wegens goed gedrag. Blijkbaar is een ontsnapping(spoging) dus nog steeds goed gedrag, want Verherstraeten zei dat hij de wet wou aanpassen dat ontsnappers pas na 2/3 vrijkomen.
En ik naïeveling die dacht dat ontsnappers of zij die het proberen sowieso hun hele straftijd uitzaten wegens niet voldoen aan de voorwaarden (nl: goed gedrag) voor de Wet-Lejeune!!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() te langen leste hoeven de eisen van Jan-met-de-Pet niet in te gaan tegen het algemeen welzijn: als er meer gevangenissen bijkomen, dan betekent dat ook betere levensomstandigheden voor de gedetineerden (bvb 1 man per kamer ipv nu 3 man per kamer)
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |