![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Na de vogelgriep is er nu de varkensgriep. Deze laatste kan wel van mens op mens worden overgedragen (vogelgriep niet dacht ik). Niemand weet hoe ernstig de 'menselijke' variant van de varkensgriep is.
Zou deze ziekte desastreuze gevolgen kunnen hebben? Het zou me niets verbazen moesten er een paar miljoen doden vallen... * VS 20 zieken * Canada 4 zieken * Frankrijk 4 verdachte ziektegevallen, pas terug uit Mexico * G-Britt. 3 zieken, pas terug uit Mexico * Spanje 6 verdachte ziektegevallen, veelal na reis in Mexico * Israël 1 verdacht ziektegeval * N-Zeeland 10 verdachte ziektegevallen na reis in Mexico
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/ Laatst gewijzigd door diminike : 27 april 2009 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hola , u loopt een beetje achter .
Ik hoorde net op het nieuws zeggen dat de Mexicaanse griep wel eens een pandemie zou kunnen worden ... ![]() Het moest maar eens in een land komen waar varkens een slechte naam hebben hé ... ![]() Om beter te begrijpen wat een organisatie het virusje nodig heeft om de wereld te kunnen ontmensen (cool , nieuw woord ![]() http://www.funnygames.nl/spel/pandemie.html Of beter nog , probeer het met : http://www.thegreatflu.com/ ![]() Wat de mexicaanse griep betreft , met de moderne manieren van verplaatsen gaat men zoiets nooit tegenhouden . Er is gewoon te veel beweging op de aarde . Men was blijkbaar vergeten dat de natuur ieder z'n plaatsje op deze wereld heeft gegeven en dat het de bedoeling is dat iedereen op z'n eigen stekje blijft . Ijsberen nemen ook niet het vliegtuig naar de evenaar ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Niet veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Misschien zoals SARS: snel uitbreken, dan een paar maanden later plots weer verdwijnen.
De VS zijn hier misschien nog de zwakste schakel, want er reizen duizenden mensen tussen Azie, Europa enz. en de VS, veel meer dan naar Mexico. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel slachtoffers die Meksikaanse varkensgriep gaat maken?
Onder de varkens: zeer veel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Laat ons hopen zoveel mogelijk he. Dat willen we toch allemaal he, diep in ons binnenste.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En waarom dan wel? Vanwaar al deze zuchten naar sensatie?
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn nog zo lief ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen weet diep vanbinnen dat er een teveel aan mensen op deze planeet is , hoe erg het ook is ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.reuters.com/article/topNe...53N22820090427 Hoeveel zouden per week in Mexico aan longontsteking sterven? (In Algerije stierven twee maand geleden een 40-tal mensen aan de pest, in Madagascar "maar" 5 �* 10, denkt men... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(*) Als de natuur protesteert, dan komt dat eerder doordat de mens ze misbruikt, bijvoorbeeld door te snel veel bronnen van de aarde op te slorpen. Men moet dat misbruik aanpakken i.p.v. de (hoeveelheid) mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De natuur zegt al jaaaaren "vol is vol" . Kijk naar bv. aids , wat denk je dat die ziekte doet ??? Hongersnoden in Afrika en dergelijke , als men niet vanuit de westerse wereld massaal hulpgoederen naar daar doorsast was de bevolking op dat kontinent al gedecimeert . Er is daar een te grote populatie voor de natuurlijke omgeving daar , en daar betalen ze de tol voor . Griepen die vanuit Azië (en China in't bijzonder, denk aan de kippetjesgriep) komen , daar waar de mensen met zovelen op zo weinig grond leven zonder rekening te houden met wat ze de aarde daar aandoen ... Mss klinkt het helemaal anders voor je omdat het over mensen gaat , maar de natuur doet dat overal hoor , ook bij andere levende wezens ...Teveel konijnen : mixomathose , en ga zo maar door , de natuur maakt haar eigen evenwicht uiteindelijk wel ... En misbruik maken van de aarde , tja , da's idd een eigenschap die de mens jammer genoeg heeft ontwikkelt . Maar doordat we met zovelen zijn wordt dat misbruik in overdadig grote hoeveelheden gepleegd dat het schadelijk is ![]() Indien de mensheid meer in balans had geleefd met de natuur en een leven hadden ontwikkeld dat aangepast was aan de aarde hadden we al een pak minder last , maar met zo'n grote bevolking kan je die dingen niet vermijden hé ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik denk niet dat dat iets zegt over de volheid van de aarde. Hooguit op de manier waarop we met haar omgaan.
Er kunnen best nog wat mensen leven. Alleen moeten ze dan niet alles naar hun hand pogen te zetten en zoveel mogelijk ge-/misbruiken in hun voordeel. Virussen als ebola zijn op deze manier net ontdekt. Als men niet tot diep in de wouden begon te ploeteren, was dit nooit uitgebroken. Virussen recombineren ook gewoon als ze mekaar tegenkomen. Als er meer mensen (en dieren) dicht bij mekaar leven en deze mensen zeer mobiel zijn, is de kans dat dit gebeurt groter. Maar dat zou ik niet direct linken aan overbevolking, wel aan levenswijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We helpen heel deze planeet naar de knoppen in onze ongebreidelde drang naar expansie, luxe en macht. Beter nog, we zagen de poten van onder onze eigen stoel uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Is dit de bron van de epidemie?
Er zouden in Mexico al vanaf februari verhoogde ziektegevallen zijn. Sommigen wijzen een plaatselijke vestiging van Smithfield Foods met de vinger: zie http://www.grist.org/article/2009-04...lu-smithfield/ en http://www.huffingtonpost.com/david-..._b_191579.html Een bedrijf dat besmettelijke ziekten monitored maakte een gedetailleerde tijdslijn van de gebeurtenissen: http://biosurveillance.typepad.com/b...of-events.html Dit zijn de varkenskwekerijen en de mestputten van Granjas Carroll bij La Gloria, Hermosillo, SON, Mexico op Google Earth (in 2003 - sommige zijn dan nog leeg) ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door discuz : 27 april 2009 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze griepgolf lijkt nog mee te vallen in termen van mortaliteit. Slechts een enkeling van de besmetten buiten Mexico werd gehospitaliseerd en deze zijn allen aan de beterhand. Ik denk dat het voor de volgende griepgolf of een verdere uitbreiding is dat we ons moeten schrap zetten, wanneer tamiflu en andere gebruikte medicijnen niet meer effectief zullen zijn en een vaccin nog op zich laat wachten of slechts zeer beperkt beschikbaar is. Het is afwachten hoe effectief het virus zich aanpast aan de survival of the fittest wetten... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |