Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Autowegenvignet invoeren ?
JA, voor iedereen. 6 20,69%
JA, maar gecompenseerd in de Belgische rijbelasting. 14 48,28%
NEEN, niet invoeren. 9 31,03%
Geen mening. 0 0%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2009, 07:25   #1
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard Autowegenvignet invoeren en voor wie ?

De discussie is opnieuw actueel.
Nederland gedraagt zich onverzettelijk tegen het uitdiepen van de Westerschelde en verstopt zich deze keer achter milieuredenen.
Wat denken wij hier, invoeren of niet ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 08:59   #2
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De discussie is opnieuw actueel.
Nederland gedraagt zich onverzettelijk tegen het uitdiepen van de Westerschelde en verstopt zich deze keer achter milieuredenen.
Wat denken wij hier, invoeren of niet ?
Van mij mag het. Dan compenseren wij alle Nederlanders die door Belgie moeten met het geld van de heringevoerde scheldetol. Want tol heffen, dat kunnen wij ook.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 09:06   #3
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Van mij mag het. Dan compenseren wij alle Nederlanders die door Belgie moeten met het geld van de heringevoerde scheldetol. Want tol heffen, dat kunnen wij ook.
Zoals aan de Liefkenshoektunnel ? Dat we belastingen/tol kunnen heffen, wist ik al wel langer.
Nu, voor mij moet het niet. Maar de Belgische staat heeft massa's geld nodig. Dus komen zal het. Zal wel leuk worden, dat we in de toekomst, bij het doorrijden van zowat elk Europees land, wegentaks zullen moeten betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 09:30   #4
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Gaan we op deze manier ons mobiliteitsbeleid uittekenen? Welke paljas hebben we op dat departement gezet?

edit: laat maar, de naam klinkt me helaas te bekend in de oren
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 15 augustus 2009 om 09:31.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 09:51   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Het idee van de Vlaamse regering destijds, was perfekt.

Voorlopig: een vignet voor iedereen, ook wij. Ter kompensasie: de autotaks wordt verminderd met het bedrag van het vignet. Gevolg: buitenlandse nummerplaten dragen bij aan het prinsiep "de verslijter betaalt".

Tegelijk mikken voor binnen vier, vijf jaar: voor iedereen: slimme kilometerheffing, zoals het in Duitsland al bestaat voor zwaardere vrachtwagens.

(het loutere bezit van een auto moet minder belast worden; het rijden zelf moet slimmer belast worden: deels door de brandstofprijs (de vervuiler betaalt), deels door het rekeningrijden (slim gebruik van het beperkt aantal wegen op drukke momenten)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 10:08   #6
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voorlopig: een vignet voor iedereen, ook wij. Ter kompensasie: de autotaks wordt verminderd met het bedrag van het vignet. Gevolg: buitenlandse nummerplaten dragen bij aan het prinsiep "de verslijter betaalt".
Die verwijten dat Nederlanders de Belgische wegen "kapot rijden" heb ik nooit begrepen. Met de huidige inkomsten uit de verkeersbelasting kun je prima het wegennet onderhouden. Op de Nederlandse wegen is het net zo druk, en toch ligt het wegdek er daar beter bij. Dit kan maar twee dingen betekenen: 1) Of de inkomsten uit de verkeersbelasting worden niet gebruikt voor het aanleggen en onderhouden van wegen. 2) Of de Belgen weten niet hoe je kwaliteitsvol een weg aanlegt en onderhoudt. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk. Dus het geld uit de verkeersbelasting wordt waarschijnlijk gebruikt om elders gaten te dichten in de begroting.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 10:09   #7
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Die verwijten dat Nederlanders de Belgische wegen "kapot rijden" heb ik nooit begrepen. Met de huidige inkomsten uit de verkeersbelasting kun je prima het wegennet onderhouden. Op de Nederlandse wegen is het net zo druk, en toch ligt het wegdek er daar beter bij. Dit kan maar twee dingen betekenen: 1) Of de inkomsten uit de verkeersbelasting worden niet gebruikt voor het aanleggen en onderhouden van wegen. 2) Of de Belgen weten niet hoe je kwaliteitsvol een weg aanlegt en onderhoudt. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk. Dus het geld uit de verkeersbelasting wordt waarschijnlijk gebruikt om elders gaten te dichten in de begroting.
3/ de Nederlanders controleren en straffen (incl. buitenlandse) overtreders beter. Vlamingen laten (lieten?) begaan.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 augustus 2009 om 10:10.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 10:14   #8
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Een autobiljet enkel voor Hollanders aub.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 10:26   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Die verwijten dat Nederlanders de Belgische wegen "kapot rijden" heb ik nooit begrepen. Met de huidige inkomsten uit de verkeersbelasting kun je prima het wegennet onderhouden. Op de Nederlandse wegen is het net zo druk, en toch ligt het wegdek er daar beter bij. Dit kan maar twee dingen betekenen: 1) Of de inkomsten uit de verkeersbelasting worden niet gebruikt voor het aanleggen en onderhouden van wegen. 2) Of de Belgen weten niet hoe je kwaliteitsvol een weg aanlegt en onderhoudt. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk. Dus het geld uit de verkeersbelasting wordt waarschijnlijk gebruikt om elders gaten te dichten in de begroting.
Dat is natuurlijk een andere diskussie.

Bij voorkeur in een andere draad.
Waar dan rekening gehouden wordt met het verschil tussen verwijten dat een Hollandse auto met karavan op weg naar het Zuiden, onze wegen zou "kapot rijden" ??? , dan wel "mee helpen verslijten ..."
Waar dan rekening gehouden wordt met andere kostprijzen van het verkeer, dan alleen maar aanleg en onderhoud van wegen (vb. polisie-toezicht, rechtbanken die verkeersongevallen moeten beslechten ...parkeerterreinen, minder ruimte voor andere zakes ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 10:28   #10
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Als iedereen nu eens eventjes op de rem gaat staan als ze een hollander met caravan achter zich hebben ...
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 10:38   #11
Heel-Nederlander
Burgemeester
 
Heel-Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De discussie is opnieuw actueel.
Nederland gedraagt zich onverzettelijk tegen het uitdiepen van de Westerschelde en verstopt zich deze keer achter milieuredenen.
Wat denken wij hier, invoeren of niet ?
Och u tol invoeren wij Antwerpen blokeer ^^
Het is maar net hoe je het wilt spelen, maar wij winnen het toch wel, want we rijden gewoon via Duitsland om. De Francophonen kunnen echter niet zomaar naar Zeebrugge of Oostende omleiden of wel soms???

U wilt België een vuil spel laten spelen, is goed. Maar een smeekbede: betrek AUB alle normale Vlamingen daar niet bij okee? Dat geeft een vertekend beeld
__________________

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 10:48   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Die verwijten dat Nederlanders de Belgische wegen "kapot rijden" heb ik nooit begrepen. Met de huidige inkomsten uit de verkeersbelasting kun je prima het wegennet onderhouden. Op de Nederlandse wegen is het net zo druk, en toch ligt het wegdek er daar beter bij. Dit kan maar twee dingen betekenen: 1) Of de inkomsten uit de verkeersbelasting worden niet gebruikt voor het aanleggen en onderhouden van wegen. 2) Of de Belgen weten niet hoe je kwaliteitsvol een weg aanlegt en onderhoudt. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk. Dus het geld uit de verkeersbelasting wordt waarschijnlijk gebruikt om elders gaten te dichten in de begroting.
Gaan de Nederlanders ons nu ook al komen vertellen hoe we wegen moeten aanleggen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 10:49   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Och u tol invoeren wij Antwerpen blokeer ^^
Het is maar net hoe je het wilt spelen, maar wij winnen het toch wel, want we rijden gewoon via Duitsland om. De Francophonen kunnen echter niet zomaar naar Zeebrugge of Oostende omleiden of wel soms???

U wilt België een vuil spel laten spelen, is goed. Maar een smeekbede: betrek AUB alle normale Vlamingen daar niet bij okee? Dat geeft een vertekend beeld
Rijdt U maar om via Duitsland.
U koopt hier tijdens uw doortocht alleen maar ijs voor uw frigobox.
Onze wegen rijdt U kapot met "sleurhutten" en benzine koopt U in Luxemburg.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 augustus 2009 om 10:51.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 10:53   #14
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gaan de Nederlanders ons nu ook al komen vertellen hoe we wegen moeten aanleggen ?
Dat zou nog niet zo'n slecht idee zijn...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...nderhoud.dhtml
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 10:53   #15
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Rijdt U maar om via Duitsland.
U koopt hier tijdens uw doortocht alleen maar ijs voor uw frigobox.
Onze wegen rijdt U kapot met "sleurhutten" en benzine koopt U in Luxemburg.
welk zielig spelletje probeer jij te brengen ?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 11:40   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
welk zielig spelletje probeer jij te brengen ?
Het is gewoon zo.
En het is logisch dat ze in Luxemburg gaan tanken, dat doen wij immers ook.

Dus baten zijn er niet, wel lasten, auto's met sleurhutten die de volgens hun slecht gemaakte Belgische wegen kapotrijden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 11:45   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gaan de Nederlanders ons nu ook al komen vertellen hoe we wegen moeten aanleggen ?
Iemand zal het ons toch moeten vertellen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 11:47   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Rijdt U maar om via Duitsland.
U koopt hier tijdens uw doortocht alleen maar ijs voor uw frigobox.
Onze wegen rijdt U kapot met "sleurhutten" en benzine koopt U in Luxemburg.
Maar kom. Niet zo hevig tegen de Nederlands. We moeten er uiteindelijk geen 12miljard per jaar aan betalen, zoals aan de Walen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 11:58   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar kom. Niet zo hevig tegen de Nederlands. We moeten er uiteindelijk geen 12miljard per jaar aan betalen, zoals aan de Walen.
Als we er deel van zouden uitmaken was dat wellicht ook aan de orde.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 12:23   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De discussie is opnieuw actueel.
Nederland gedraagt zich onverzettelijk tegen het uitdiepen van de Westerschelde en verstopt zich deze keer achter milieuredenen.
Wat denken wij hier, invoeren of niet ?
Ah ja... we gaan onder het mom van een milieu-dossier weer eens poken in de stal van de 'ollander-belgen-haat.

Hoe doorzichtig. Niet zonder reden dat Spinoza de eerste was om op de kar te springen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be