![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Autowegenvignet invoeren ? | |||
JA, voor iedereen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,69% |
JA, maar gecompenseerd in de Belgische rijbelasting. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 48,28% |
NEEN, niet invoeren. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 31,03% |
Geen mening. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() De discussie is opnieuw actueel.
Nederland gedraagt zich onverzettelijk tegen het uitdiepen van de Westerschelde en verstopt zich deze keer achter milieuredenen. Wat denken wij hier, invoeren of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
|
![]() Van mij mag het. Dan compenseren wij alle Nederlanders die door Belgie moeten met het geld van de heringevoerde scheldetol. Want tol heffen, dat kunnen wij ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.854
|
![]() Citaat:
Nu, voor mij moet het niet. Maar de Belgische staat heeft massa's geld nodig. Dus komen zal het. Zal wel leuk worden, dat we in de toekomst, bij het doorrijden van zowat elk Europees land, wegentaks zullen moeten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
|
![]() Gaan we op deze manier ons mobiliteitsbeleid uittekenen? Welke paljas hebben we op dat departement gezet?
edit: laat maar, de naam klinkt me helaas te bekend in de oren
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 15 augustus 2009 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Het idee van de Vlaamse regering destijds, was perfekt.
Voorlopig: een vignet voor iedereen, ook wij. Ter kompensasie: de autotaks wordt verminderd met het bedrag van het vignet. Gevolg: buitenlandse nummerplaten dragen bij aan het prinsiep "de verslijter betaalt". Tegelijk mikken voor binnen vier, vijf jaar: voor iedereen: slimme kilometerheffing, zoals het in Duitsland al bestaat voor zwaardere vrachtwagens. (het loutere bezit van een auto moet minder belast worden; het rijden zelf moet slimmer belast worden: deels door de brandstofprijs (de vervuiler betaalt), deels door het rekeningrijden (slim gebruik van het beperkt aantal wegen op drukke momenten)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
|
![]() Die verwijten dat Nederlanders de Belgische wegen "kapot rijden" heb ik nooit begrepen. Met de huidige inkomsten uit de verkeersbelasting kun je prima het wegennet onderhouden. Op de Nederlandse wegen is het net zo druk, en toch ligt het wegdek er daar beter bij. Dit kan maar twee dingen betekenen: 1) Of de inkomsten uit de verkeersbelasting worden niet gebruikt voor het aanleggen en onderhouden van wegen. 2) Of de Belgen weten niet hoe je kwaliteitsvol een weg aanlegt en onderhoudt. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk. Dus het geld uit de verkeersbelasting wordt waarschijnlijk gebruikt om elders gaten te dichten in de begroting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 augustus 2009 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
|
![]() Een autobiljet enkel voor Hollanders aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Bij voorkeur in een andere draad. Waar dan rekening gehouden wordt met het verschil tussen verwijten dat een Hollandse auto met karavan op weg naar het Zuiden, onze wegen zou "kapot rijden" ??? , dan wel "mee helpen verslijten ..." Waar dan rekening gehouden wordt met andere kostprijzen van het verkeer, dan alleen maar aanleg en onderhoud van wegen (vb. polisie-toezicht, rechtbanken die verkeersongevallen moeten beslechten ...parkeerterreinen, minder ruimte voor andere zakes ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
|
![]() Als iedereen nu eens eventjes op de rem gaat staan als ze een hollander met caravan achter zich hebben ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
Geregistreerd: 21 mei 2008
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 537
|
![]() Citaat:
![]() Het is maar net hoe je het wilt spelen, maar wij winnen het toch wel, want we rijden gewoon via Duitsland om. De Francophonen kunnen echter niet zomaar naar Zeebrugge of Oostende omleiden of wel soms??? U wilt België een vuil spel laten spelen, is goed. Maar een smeekbede: betrek AUB alle normale Vlamingen daar niet bij okee? Dat geeft een vertekend beeld
__________________
![]() ![]() ![]() Voor een verenigd Europa voor iedereen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
U koopt hier tijdens uw doortocht alleen maar ijs voor uw frigobox. Onze wegen rijdt U kapot met "sleurhutten" en benzine koopt U in Luxemburg. Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 augustus 2009 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...nderhoud.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Het is gewoon zo.
En het is logisch dat ze in Luxemburg gaan tanken, dat doen wij immers ook. Dus baten zijn er niet, wel lasten, auto's met sleurhutten die de volgens hun slecht gemaakte Belgische wegen kapotrijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.854
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.854
|
![]() Maar kom. Niet zo hevig tegen de Nederlands. We moeten er uiteindelijk geen 12miljard per jaar aan betalen, zoals aan de Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe doorzichtig. Niet zonder reden dat Spinoza de eerste was om op de kar te springen. |
|
![]() |
![]() |