Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2009, 14:16   #1
BlueThunder
Banneling

Standaard GODSDIENSTWAANZIN : "uitdrijving duivel" bij homojongen

In de Verenigde Staten is ophef ontstaan over een schokkende video van een 'homo-uitdrijving.'

"Laat los, Lucifer"
Een vrouw roept: "Trek het uit zijn keel. Jij homoseksuele duivel, we willen dat je naar buiten komt. Laat los, Lucifer." De kerkgangers duwen op de buik van de jongen, waarna hij moet overgeven.

http://www.youtube.com/watch?v=s29tDh21GGg

In de USA lopen ook nog veel achterlijken rond die in een soort van 'god' geloven... man toch

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 27 juni 2009 om 14:24.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 14:27   #2
Cal
Vreemdeling

Cal's schermafbeelding

Standaard

Dit zijn de dingen waardoor kinderen en tieners getraumatiseerd worden ...
De Regering heeft vandaag medegedeeld dat het landsymbool wordt vervangen door een condoom. Dit, omdat het meer weergeeft waar de Belgische politiek voor staat: Een condoom staat inflatie toe, stopt productie, vernietigt de volgende generatie, voorkomt een hoop gelul en... geeft u een gevoel van veiligheid terwijl u in feite genaaid wordt!
Cal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 14:29   #3
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
In de USA lopen ook nog veel achterlijken rond die in een soort van 'god' geloven... man toch
Veralgemeningen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 27 juni 2009 om 14:30.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 14:33   #4
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

En heeft het geholpen?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 00:09   #5
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

ze zeggen dat onkruid niet vergaat. dat klopt niet. onkruid kan bestreden worden. het is wel zo dat onkruid altijd terugkomt.

er bestaat in de verenigde staten niet alleen een beweging van zogenaamde ex-gays (holebi's die na een of andere pseudopsychotherapie erin geslaagd zijn zichzelf wijs te maken dat ze eigenlijk niet zijn wie ze zijn) de zogenaamde therapieën die binnen die beweging worden aangeboden zijn een mengsel van obscurantisme, kwakzalverij en marteltechnieken. de stichters van deze beweging zijn misdadigers in mijn ogen.

sinds een paar jaar bestaat er ook een beweging van ex-ex-gays. mensen die een heteroficatietherapie ondergingen en na heel wat psychische problemen de ex-gay beweging de rug toe gekeerd hebben om eindelijk hun eigen (homoseksuele) identiteit op te bouwen.

een detail dat ik persoonlijk interessant vind is dat veel ex-ex-gays die ik persoonlijk ken diep gelovig zijn. hun slechte ervaring met de ex-gay beweging heeft hen niet afkerig gemaakt van religie, wel van fundamentalisme en van het puriteinse conservatisme dat veel amerikaanse kerken in zijn ban houdt.

vrede,

redwasp
Oud 28 juni 2009, 00:14   #6
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

http://Hetracil.com is toch vééél beter?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 00:33   #7
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

ik hoop dat die hetracil een grap is. helaas ken ik in de states mensen die in staat zouden zijn om in alle serieuziteit dit soort kwakmiddeltjes (sorry voor eventuele dubbelzinnigheid) op de markt te gooien.

vrede,

redwasp
Oud 28 juni 2009, 02:30   #8
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Het is begrijpelijk dat men homo's niet als ziek wilt bestempelen. Ik ben daar ook geen voorstander van.
Maar homoseksualiteit is weldegelijk een 'ziekte'. Men blijft namelijk in de kinderfase hangen waar men enkel interesse heeft voor het eigen geslacht. (normaal tot +/-10 jaar -> iedereen gaat deze fase door ook hetero's) De reden hiervoor is nog onbekend of allesinds betwist. (genetisch , traumatische ervaring, ...) Net omdat men niet goed weet wat de oorzaak is zijn behandelingen die men nu aanbied echte kwakzalverij. Maar dat wil niet zeggen dat er nooit een werkende behandeling zou kunnen komen.
Oud 28 juni 2009, 02:57   #9
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Maar homoseksualiteit is weldegelijk een 'ziekte'. Men blijft namelijk in de kinderfase hangen waar men enkel interesse heeft voor het eigen geslacht. (normaal tot +/-10 jaar -> iedereen gaat deze fase door ook hetero's)
misschien zou het een goed idee zijn om je informatie eens te updaten. bovenstaande theorie van sigmund fraude is al decennialang achterhaald. homoseksualiteit is veel complexer dan men eerst dacht. er is duidelijk een genetische component in het kluwen van oorzaken, maar daarnaast spelen nog heel wat andere factoren mee.

het staat in elk geval vast dat homoseksualiteit geen ziekte is (ik heb er in elk geval nog nooit geld voor gekregen van de mutualiteit). het is één van de tientallen mogelijke varianten op het thema seksuele voorkeur/geaardheid. de internationale dag tegen de homofobie valt trouwens op de datum (17 mei) dat homoseksualiteit officieel van de lijst van geestesziekten van de VN werd geschrapt. dat is ondertussen bijna twintig jaar geleden.

ik snap dat homoseksualiteit als een ziekte wordt gezien, dat heeft echter veel meer te maken met de hetero-norm dan met de geaardheid van holebi's. ondanks het feit dat de hele natuur doortrokken is van een sprankelende diversiteit en variatie, ook op seksueel gebied, blijven de apologeten van die hetero-norm doen alsof er een 'juiste' voorkeur en derhalve ook verschillende 'onjuiste' (lees 'afwijkende', 'abnormale', 'perverse' of 'vieze') voorkeuren.

deze simplistische voorstelling van seksualiteit als een genormeerd gegeven dat uiteindelijk alleen de voortplanting dient is tegennatuurlijk. in de natuur is de enige norm de diversiteit. aangezien iedereen die niet binnen de zogenaamd juiste norm van de heteronormaliteit valt in zijn leven keer op keer met zijn anders zijn wordt geconfronteerd, in veel gevallen zelfs wordt gediscrimineerd, is die simplistische voorstelling niet alleen tegennatuurlijk, maar ook misdadig.

vrede,

redwasp
Oud 28 juni 2009, 08:26   #10
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ze zeggen dat onkruid niet vergaat. dat klopt niet. onkruid kan bestreden worden. het is wel zo dat onkruid altijd terugkomt.

er bestaat in de verenigde staten niet alleen een beweging van zogenaamde ex-gays (holebi's die na een of andere pseudopsychotherapie erin geslaagd zijn zichzelf wijs te maken dat ze eigenlijk niet zijn wie ze zijn) de zogenaamde therapieën die binnen die beweging worden aangeboden zijn een mengsel van obscurantisme, kwakzalverij en marteltechnieken. de stichters van deze beweging zijn misdadigers in mijn ogen.

sinds een paar jaar bestaat er ook een beweging van ex-ex-gays. mensen die een heteroficatietherapie ondergingen en na heel wat psychische problemen de ex-gay beweging de rug toe gekeerd hebben om eindelijk hun eigen (homoseksuele) identiteit op te bouwen.

een detail dat ik persoonlijk interessant vind is dat veel ex-ex-gays die ik persoonlijk ken diep gelovig zijn. hun slechte ervaring met de ex-gay beweging heeft hen niet afkerig gemaakt van religie, wel van fundamentalisme en van het puriteinse conservatisme dat veel amerikaanse kerken in zijn ban houdt.

vrede,

redwasp
Ik ben benieuwd naar je mening, hoe moeten gelovigen daarmee omgaan?
Persoonlijk vind ik het eigenlijk tegenstrijdig want iedere religie schrijft toch voor de andere lief te hebben met zijn of haar eigenheid?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 01:18   #11
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is begrijpelijk dat men homo's niet als ziek wilt bestempelen. Ik ben daar ook geen voorstander van.
Maar homoseksualiteit is weldegelijk een 'ziekte'. Men blijft namelijk in de kinderfase hangen waar men enkel interesse heeft voor het eigen geslacht. (normaal tot +/-10 jaar -> iedereen gaat deze fase door ook hetero's) De reden hiervoor is nog onbekend of allesinds betwist. (genetisch , traumatische ervaring, ...) Net omdat men niet goed weet wat de oorzaak is zijn behandelingen die men nu aanbied echte kwakzalverij. Maar dat wil niet zeggen dat er nooit een werkende behandeling zou kunnen komen.
Dus hebben volgens u alle holebi's recht op een uitkering van de ziekenkas en mogen ze stoppen met werken?

Alle behandelingen die nu worden gebruikt om van holebi's hetero's te proberen maken (religieuze brainwashing en psychologische foltering) kunnen ook -met een kleine aanpassing- gebruikt worden om van hetero's holebi's te maken.

Zoals redwasp zegt: je theorie is al 30 jaar achterhaald.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 06:29   #12
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar heeft men nog niets geleerd.
Wat is het volgende ? Alle roodharigen op de brandstapel ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 07:06   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe lang heb je moeten zoeken tot je een middeleeuwse theorie vond die een onbewezen uitleg bood voor de onzin waarin jij gelooft?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 07:10   #14
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Zot...zotter....zotst.
Oud 29 juni 2009, 07:50   #15
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Dat er gekken rondlopen weten we, maar dat er veel mensen met volle overtuiging naar luisteren is onbegrijpelijk.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 07:59   #16
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
In de Verenigde Staten is ophef ontstaan over een schokkende video van een 'homo-uitdrijving.'

"Laat los, Lucifer"
Een vrouw roept: "Trek het uit zijn keel. Jij homoseksuele duivel, we willen dat je naar buiten komt. Laat los, Lucifer." De kerkgangers duwen op de buik van de jongen, waarna hij moet overgeven.

http://www.youtube.com/watch?v=s29tDh21GGg

Waren de religies niet zo overtuigend en waren de mensen iets kritischer iets minder naïef...
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 17:29   #17
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ik snap het niet goed. Was dit een verkrachter, dan zou dit allicht op applaus onthaald worden.
Oud 29 juni 2009, 17:32   #18
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En hoe lang heb je moeten zoeken tot je een middeleeuwse theorie vond die een onbewezen uitleg bood voor de onzin waarin jij gelooft?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 19:06   #19
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Onzin waarin ik geloof? Even voor de duidelijkheid ik heb geen probleem met homo's en van mij moeten die niet genezen worden. Ik ben er echter niet van overtuigt dat een homo "genezen"(of anders gezegd: hetero maken) per definitie onmogelijk is.

Homo's ziek noemen is misschien fout omdat ze niet direct last hebben van hun "afwijking"(nog eens, dit is niet negatief bedoeld). Maar het is wel degelijk een abnormaliteit waarvan de oorzaak nog niet is gevonden. Indien men deze oorzaak vindt is een "remedie" niet per se onmogelijk.

Zo lang er geen remedie is zou ik wel nooit een homo ziek noemen. Want het is iets waarmee hij zal moeten leven. En door het een ziekte te noemen maak je dat enkel moeilijker.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 29 juni 2009 om 19:07.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:55   #20
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin waarin ik geloof? Even voor de duidelijkheid ik heb geen probleem met homo's en van mij moeten die niet genezen worden. Ik ben er echter niet van overtuigt dat een homo "genezen"(of anders gezegd: hetero maken) per definitie onmogelijk is.

Homo's ziek noemen is misschien fout omdat ze niet direct last hebben van hun "afwijking"(nog eens, dit is niet negatief bedoeld). Maar het is wel degelijk een abnormaliteit waarvan de oorzaak nog niet is gevonden. Indien men deze oorzaak vindt is een "remedie" niet per se onmogelijk.

Zo lang er geen remedie is zou ik wel nooit een homo ziek noemen. Want het is iets waarmee hij zal moeten leven. En door het een ziekte te noemen maak je dat enkel moeilijker.
En ik ben er niet van overtuigd dat een hetero "genezen" (of anders gezegd: holebi maken) per definitie onmogelijk is.

Homoseksualiteit heeft wellicht een gelijkaardige oorzaak als heteroseksualiteit, net zoals de "oorzaak" van rood haar gelijkaardig is aan de oorzaak van bruin haar.
De oorzaak van homoseksualiteit vinden = de oorzaak van heteroseksualiteit vinden. De remedie voor homoseksualiteit vinden = de remedie voor heteroseksualiteit vinden.

Een remedie tegen voor homoseksualiteit en heteroseksualiteit is trouwens niet nodig want geen van beide eigenschappen zijn schadelijk. In tegendeel, volgens een aantal studies van de universiteit van Oslo is een deel homoseksuele individuën in een groep hebben voordelig voor heel de soort, omdat de kinderloze homo/lesbo koppels mee helpen zorgen voor voedsel voor de kinderen/jongen van heterokoppels, de groep helpen verdedigen tegen aanvallen van buitenaf en dienen als "reserve-ouders" voor als een kind/jong wees zou worden.
Bij zowat alle onderzochte sociale diersoorten komen ongeveer 10 % holebi's voor. Niet de homoseksualiteit an sich is een "abnormaliteit", maar het niet hebben van holebi's in een sociale populatie is een abnormaliteit die tevens nadelig werkt.
Daarbij, het is niet omdat iets minder voor komt (zoals homoseksualiteit, linkshandigheid, Nederlands spreken of rood haar hebben) dat het daarom abnormaal is.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 29 juni 2009 om 22:05.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be