Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2004, 15:28   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Neen niet op het arrest van Gent. Wel op de pipo's die onder leiding van ene G.V. uit Gent er na 1 jaar nog niet ingeslaagd zijn om het alimentatiefonds operationeel te krijgen.

Nochtans toen ze er over spraken gingen ze het eens in orde brengen op zijn paars.
Maar de wet is 1 jaar geleden gestemd en er is niks van terecht gekomen.

Ah dat spreekt van zelf. Ze hadden teveel werk met het maken en schrijven van wetten om politieke partijen aan te kunnen klagen en te laten veroordelen, ze moesten nog wetten maken en schrijven om politieke partijen hun geld af te pakken, ze moesten nog eerst mensen die weigeren Belg te worden stemrecht geven,

Maar de vrouwen en het alimenatiefonds.... pffff die mogen wachten.

Paars is dus werkelijk een knoeiboel.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 15:32   #2
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Opnieuw een niet-ingeloste belofte...

En dan maar verwonderd zijn over de anti-politiek.
Eens zien hoe GV gaat reageren wanneer men z'n beleid gaat afmeten aan het resultaat van die inmiddels veroordeelde partij.

(wat ie zelf suggereerde trouwens, dus waarom zouden we hem niet terwille zijn?)

Oud 26 april 2004, 16:23   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Deze regering is er in geslaagd, ondanks de economische crisis, een hopeloze achterstand inzake Europese richtlijnen, en nog een boel andere dingen
- het gros van zijn tijd te besteden, en dat 8 maanden lang aan aan één puntje waar géén enkele noodzaak voor was: Het migrantenstemrecht.
Daarvoor moest alles wijken, inclusief nog meer Europese richtlijnen en andere noodzakelijke besluiten.
- nauwelijks iets anders dan éne puntje af te werken. Sinds de goedkeuring van dat éne puntje is het "natuurlijk" weeral tijd voor de nieuwe verkiezingen en ondanks het feit dat het maar regionale en Europese verkiezingen zijn wordt het lot van de ganse federale regering hieraan verbonden.

Voor futiliteiten zoals uitvoeren van eerdere beslissingen en toepassen van wetten is er in deze regering duidelijk geen plaats..... Tenzij het gaat om de veroordeling van het VB natuurlijk !
Oud 26 april 2004, 16:25   #4
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Antipolitiek ? Wat is dat nu eigelijk ?
Oud 26 april 2004, 18:33   #5
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Het spijt me, maar ik begrijp deze vrouwen echt niet.
Het volstaat met een afschrift van het vonnis, of desgevallend de overeenkomst, indien met onderlinge toestemming, naar een deurwaarder te stappen. Die kan 100% beslag leggen op het loon en de bezittingen van de echtgenoot.
In alle landen waarmee een overeenkomst bestaat, zoals de ons omringende landen, met uitzondering van GB, kan dezelfde actie ondernomen.

Deze procedure legt alle kosten op de schuldige echtgenoot.

Wat willen die vrouwen eigenlijk. Dat de staat hun advokaat betaalt?

Neen, dit gaat écht te ver. Dit is georganiseerd profitariaat.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 20:38   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Allemaal wreeeeeed geëmancipeerde vrouwen.
Ze willen hun eigen leven leiden, gelijke rechten, gelijke plichten etc. maar als het erop aankomt, worden ze o zo graag onderhouden, liefst door een rijke kerel om een hogere levensstandaard te genieten dan ze voor zichzelf kunnen bijeenscharten.
Oud 26 april 2004, 20:43   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Het spijt me, maar ik begrijp deze vrouwen echt niet.
Het volstaat met een afschrift van het vonnis, of desgevallend de overeenkomst, indien met onderlinge toestemming, naar een deurwaarder te stappen. Die kan 100% beslag leggen op het loon en de bezittingen van de echtgenoot.
Niet als die echtgenoot onvermogend is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 20:44   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ze willen hun eigen leven leiden, gelijke rechten, gelijke plichten etc. maar als het erop aankomt, worden ze o zo graag onderhouden, liefst door een rijke kerel om een hogere levensstandaard te genieten dan ze voor zichzelf kunnen bijeenscharten.
Ik denk dat ze die allimentatie vooral nodig hebben ten behoeve van de kinderen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 20:54   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat hier over een alimentatiefonds voor vrouwen die in de knoei geraken omdat hun ex. geen alimentatie betaalt. Ik weet niet of het voor de kinderen is of voor de vrouw. Zelfs indien de vrouw werkt komt ze immers in de problemen als ze, buiten het hoederecht, ook nog de finaciële lasten voor de kinderen alleen moet dragen.

Er werd dus een fonds goedgekeurd. Wettelijk is alles geregeld. Er is echter geen geld om dat fonds van de nodige middelen te voorzien.

Om zichzelf nog twee jaar in de watten te leggen nadat ze hun politieke loopbaan vaarwel zeggen, of een pak extra vakantiegeld, daar vonden onze veelbelovers wél de nodige middelen voor.
Oud 26 april 2004, 21:04   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik denk dat ze die allimentatie vooral nodig hebben ten behoeve van de kinderen.
Voor kinderen daar kan ik inkomen.
Maar ook de levensstandaard van de vrouw moet dezelfde blijven als tijdens haar huwelijkse staat, en daar moet de man, als hij de grotere verdiener was weldegelijk ook voor betalen........
Ik vraag me af of dit omgekeerd ook geldt.
Dan zou IK lekker kunnen dreigen.
Oud 26 april 2004, 22:23   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Wat dan met de mannen die in de steek gelaten worden en voor hun kinderen moeten zorgen.
Wat met sterfgevallen waardoor een van beide alleen komt te staan ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 22:30   #12
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wat dan met de mannen die in de steek gelaten worden en voor hun kinderen moeten zorgen.
Wat met sterfgevallen waardoor een van beide alleen komt te staan ?
Tja Bobke, zoveel vragen die niet gesteld worden hé ?

Doet mij denken aan die manager die geen probleem had om mensen aan de deur te zetten, en zonder C4 en voor de minste fout.
Tot hij zelf zonder boe of bah aan de deur gezet werd door het moederbedrijf omdat hij door onjuiste inschatting noodzakelijke mensen had ontslagen. Toen pas heeft hij beseft wat hij anderen had aangedaan.
Te laat!
Oud 26 april 2004, 22:47   #13
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Vrouwen in nood worden nu al geholpen door het OCMW.
Wat die vrouwen willen is eigenlijk dat hun ex-mannen worden aangepakt op kosten van de gemeenschap.

Ik herhaal: georganiseerd profitariaat.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 23:44   #14
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat die vrouwen willen is eigenlijk dat hun ex-mannen worden aangepakt op kosten van de gemeenschap.

De zienswijze veranderd misschien als meer van die ex-en zelfmoord zouden plegen. De weinigen die het nu doen, dat valt niet genoeg op.

Het blijft een sociaal probleem voor beide kanten. Wie dat niet wil inzien is sowieso fout.
Oud 27 april 2004, 00:51   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:

De zienswijze veranderd misschien als meer van die ex-en zelfmoord zouden plegen. De weinigen die het nu doen, dat valt niet genoeg op.

Het blijft een sociaal probleem voor beide kanten. Wie dat niet wil inzien is sowieso fout.
Er doen er helemaal niet te weinig een wanhoopsdaad.
Het komt alleen niet in het nieuws, niet goed voor ons imago van welvaartstaat waar alles gratis is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 03:32   #16
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD

Er doen er helemaal niet te weinig een wanhoopsdaad.
Het komt alleen niet in het nieuws, niet goed voor ons imago van welvaartstaat waar alles gratis is.
Gratis ? Het enige dat gratis is zijn de slogans die de politici uitkramen.
Voor al de rest betalen we die politici dubbel en dik.
Oud 27 april 2004, 08:12   #17
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Of de maatregel of dat fonds nu goed of slecht zou zijn doet er voor mij niet toe. Ik ken misbruiken langs beide kanten, zowel mannen als vrouwen.

Wat mij gewoon weeral opviel en wat ik wou aantonen is dat paars er voor de zoveelste keer weer ingeslaagd is op een bepaald ogenblik een media show op te voeren met te zeggen we gaan dit doen en we zullen dat doen... om dan uiteindelijk niks te doen.

De regering van de meest loze beloften ooit denk ik. Kan de Somers daar geen olympische medaille voor organiseren ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 08:14   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 27 april 2004, 08:16   #19
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Opnieuw een niet-ingeloste belofte...

En dan maar verwonderd zijn over de anti-politiek.
Eens zien hoe GV gaat reageren wanneer men z'n beleid gaat afmeten aan het resultaat van die inmiddels veroordeelde partij.

(wat ie zelf suggereerde trouwens, dus waarom zouden we hem niet terwille zijn?)

Iemand zin om de niet-ingeloste beloftes van de PAARSE BANDIET in een overzicht te plaatsen? 't Zou een schoon verkiezingspamflet zijn.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be