Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2009, 18:25   #1
BHV
Burger

BHV's schermafbeelding

Standaard Kosten van Lange Wapper studies

Weet iemand wat de talrijke studies inzake de Lange Wapper constructie hebben gekost?

Bedankt!
BHV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 19:06   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dacht dat ze al over de 12.000.000€ zaten voor de studies, zonder dat er nog maar één schup in de grond is gestoken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 19:25   #3
BHV
Burger

BHV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dacht dat ze al over de 12.000.000€ zaten voor de studies, zonder dat er nog maar één schup in de grond is gestoken.
Circa 500.000.000 oude Belgische frank is wel een groot bedrag hé! Die dragen zeker wel maat-pakken met veel binnenzakken?
Bam ... iets om bang van te zijn?

Laatst gewijzigd door BHV : 17 september 2009 om 19:25.
Oud 17 september 2009, 19:46   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BHV Bekijk bericht
Circa 500.000.000 oude Belgische frank is wel een groot bedrag hé! Die dragen zeker wel maat-pakken met veel binnenzakken?
Bam ... iets om bang van te zijn?
bam. een zeer dure instelling.
En je moet dan weten dat als men de liefkenshoektunnel een deftige verbinding met de E17 bezorgd en de tol verlaagd alle problemen zijn opgelost en de huidige voorstellen van bam, B.rengt A.lleen M.iserie totaal niets zal oplossen in Antwerpen.
Want de grootste ellende is er aan de aansluiting van de €313 met de ring richting Gent, Berchem en Wilrijk in de ochtend en 's avonds in omgekeerde richting. En de kleine ring is niet beter, je geraakt bijna Antwerpen centrum niet binnen.

Eens die op en afritten voorbij zijn alle problemen verdwenen richting Gent en richting Nederland.
Oud 17 september 2009, 19:51   #5
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Dat is het ware mysterie van dit verhaal : waarom de oplossing die al sinds de jaren zestig in de schuif ligt (en juridisch mogelijk is gemaakt) zo taboe is. Is er iemand bang dat als de knoop echt ontward raakt er geen brood meer op de plank zal komen ?
Oud 17 september 2009, 19:59   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Dat is het ware mysterie van dit verhaal : waarom de oplossing die al sinds de jaren zestig in de schuif ligt (en juridisch mogelijk is gemaakt) zo taboe is. Is er iemand bang dat als de knoop echt ontward raakt er geen brood meer op de plank zal komen ?
Natuurlijk is er iemand heel bang dat de files worden opgelost.
Die brengen de staatskas immers dagelijks veel geld op.
Oud 17 september 2009, 20:08   #7
BHV
Burger

BHV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Is er iemand bang dat als de knoop echt ontward raakt er geen brood meer op de plank zal komen ?
Het rekenhof of een parlementaire onderzoekscommissie? Maar wellicht hebben alle (politieke) partijen er wel belang bij om alles bedekt te houden.
Oud 18 september 2009, 12:36   #8
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar komt dat rare geloof vandaan dat files k u n n e n opgelost raken door meer strookjes aan te leggen ?

Laatst gewijzigd door nihao : 18 september 2009 om 12:41.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 12:39   #9
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Noem mij eens een transporteconoom of verkeerskundige die dat beweert, en liefst ook nog kan hard maken, bij voorkeur met een echt uitgevoerd stukje infrastuctuur. Het druist tegen de economische logica in dat de vraag naar automobiliteit zou dalen als je de (tijds-)kost verlaagt... tenzij het een luxeproduct zou zijn dat dan tengevolge van die statusverlaging onaantrekkelijk wordt. (Wie gelooft dat ? En als het zo zou zijn is het ook wel het allerlaatste waaraan we belastingcenten moeten hangen).

En de filekost is er eentje waar de overheid niks voor betaalt. Het zijn de losers in hun auto die betalen met de verspilling van piektijd. De WangeLapper daarentegen...

Laatst gewijzigd door nihao : 18 september 2009 om 12:42.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 12:46   #10
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bam. een zeer dure instelling.
En je moet dan weten dat als men de liefkenshoektunnel een deftige verbinding met de E17 bezorgd en de tol verlaagd alle problemen zijn opgelost.
Was ook mijn eerste gedacht. Waarom een nieuwe verbinding over de schelde als er reeds één ligt die wordt onderbenut? Er zal wellicht een goede reden zijn maar daarvan ben ik niet op de hoogte of willen ze persé een "landmark" of zo daar in Antwerpen?

Ideaal zou uiteraard zijn om de E34 door te trekken naar de E17 en vandaar naar de Liefkenshoektunnel en nu we toch bezig zijn naar de E19.... en de E34. En bon ik fantaseer hier niet aangezien die plannen dacht ik al bestonden. Die Lange Wapper is gepruts in de marge.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 13:57   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Was ook mijn eerste gedacht. Waarom een nieuwe verbinding over de schelde als er reeds één ligt die wordt onderbenut? Er zal wellicht een goede reden zijn maar daarvan ben ik niet op de hoogte of willen ze persé een "landmark" of zo daar in Antwerpen?

Ideaal zou uiteraard zijn om de E34 door te trekken naar de E17 en vandaar naar de Liefkenshoektunnel en nu we toch bezig zijn naar de E19.... en de E34. En bon ik fantaseer hier niet aangezien die plannen dacht ik al bestonden. Die Lange Wapper is gepruts in de marge.
Het is ook de oplossing, een tweede oplossing is een deal maken met de hollanders, een autostrade aanleggen naar hun tunnel richting terneuzen, als zij vanuit terneuzen een autostrade leggen naar rotterdam of een goede aansluiting maken richting Breda, (alhoewel die er ook al ligt. )

langewappers zijn enkel statussymbolen voor een bende heberige politiekers en een stelletje grijpgrage betonboeren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 14:48   #12
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het is ook de oplossing, een tweede oplossing is een deal maken met de hollanders, een autostrade aanleggen naar hun tunnel richting terneuzen, als zij vanuit terneuzen een autostrade leggen naar rotterdam of een goede aansluiting maken richting Breda, (alhoewel die er ook al ligt. )

langewappers zijn enkel statussymbolen voor een bende heberige politiekers en een stelletje grijpgrage betonboeren.
Nja als ik over het viaduct van Vilvoorde rijdt dan heb ik toch niet het idee van wow dat moeten we ook hebben.

Er zijn zelfs kaarten uitgebracht waar de geplande werken opstonden.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 september 2009 om 14:52.
Oud 18 september 2009, 15:40   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

tis dat da ik bedoel het viaduct van vilvoorde is zo een lelijk gedrocht dat ze het voor mijn part direct mogen slopen.

Fille probleem rond brussel valt trouwens ook op te lossen met tunnels onder de stad door.

Wat nut heeft het als ge van Leuven naar Oostende moet van al die afritten te passeren, gewoon tunnelke in, en aan groot bijgaarden er terug uit.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 15:50   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
tis dat da ik bedoel het viaduct van vilvoorde is zo een lelijk gedrocht dat ze het voor mijn part direct mogen slopen.

Fille probleem rond brussel valt trouwens ook op te lossen met tunnels onder de stad door.

Wat nut heeft het als ge van Leuven naar Oostende moet van al die afritten te passeren, gewoon tunnelke in, en aan groot bijgaarden er terug uit.
Nja eigenlijk zouden alle grote steden twee ringwegen moeten hebben één voor lokaal verkeer en één voor doorgaad verkeer. Brussel heeft niet eens een volwaardige ring. De enigste stad met een ietwat volwaardige ring is Charleroi en laat dit nu net de stad zijn die er het minst een nodig heeft.
Oud 18 september 2009, 16:09   #15
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.... en kosten de bedrijven bakken geld.

Denk ook hierbij aan de verzekeringen.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be