Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie is ermee begonnen, wie mag 'auteursrecht' klaimen?
De Vlamingen 0 0%
De frankofwieten 6 100,00%
Iemand anders nog 0 0%
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2009, 10:03   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Auteursrecht van de verrottingszin "ns ne sommes demandeur de rien"

De verrottingszin bij uitstek is "nous ne sommes demandeur de rien".

Dat is zo een zin van "jouw mening interesseert me eigenlijk geen zier, als je iets wil, dan zal ik het ekspres niet willen, om de prijs die je zult betalen zo hoog mogelijk te maken".

Maar wie is eigenlijk 'begonnen' daarmee ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 10:13   #2
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De verrottingszin bij uitstek is "nous ne sommes demandeur de rien".

Dat is zo een zin van "jouw mening interesseert me eigenlijk geen zier, als je iets wil, dan zal ik het ekspres niet willen, om de prijs die je zult betalen zo hoog mogelijk te maken".
Ik heb in de politiek, maar ook in het bedrijfsleven, nooit anders gekend. Denk jij nu echt dat de "voor wat hoort wat" cultuur niet bestaat op regionaal of gemeentelijk vlak?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 10:28   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik heb in de politiek, maar ook in het bedrijfsleven, nooit anders gekend. Denk jij nu echt dat de "voor wat hoort wat" cultuur niet bestaat op regionaal of gemeentelijk vlak?

Ik zal het je eens uitleggen, zie:

je hebt aan de ene kant "het hard spelen" "hard maar korrekt" enz.
en je hebt dan even verder zoiets als "verrotten".

Moeder overste Tsjevenwijf Thijssen was duidelijk: verrotten is erover voor haar.

en de vraag is en blijft dus: wie is er begonnen met dat verrotten ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 10:39   #4
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Gerard Deprez van de MR (om precies te zijn : de ex-tsjevenfractie daarbinnen).
Oud 8 oktober 2009, 20:49   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Moeder overste

Citaat:

Moeder overste Tsjevenwijf Thijssen was duidelijk: verrotten is erover voor haar.

Tsjevenwijf Thyssen is een gevaarlijke slang voor de Vlamingen

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 23:17   #6
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Voor de franstaligen de Vlamingen die niet akkoord gingen met de tegeneisen die zij voorop stelden om tegemoet te komen aan de Vlaamse eisen. Voor de Vlamingen, de franstaligen omdat zij onmogelijke tegeneisen stelden als compensatie van de Vlaamse eisen.
Dus zie ik echt niet in wie het hier niet korrekt zou gespeeld hebben. Ik onderhandel dagelijks zakelijke deals. Dacht jij nu echt dat zulke onderhandelingen enige slaagkans hebben als één van beide partijen zich tekort gedaan zou voelen. Wat niet wil zeggen dat je geen water bij de wijn moet doen, maar dat geldt voor beide partijen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 00:14   #7
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Voor de franstaligen de Vlamingen die niet akkoord gingen met de tegeneisen die zij voorop stelden om tegemoet te komen aan de Vlaamse eisen. Voor de Vlamingen, de franstaligen omdat zij onmogelijke tegeneisen stelden als compensatie van de Vlaamse eisen.
Dus zie ik echt niet in wie het hier niet korrekt zou gespeeld hebben. Ik onderhandel dagelijks zakelijke deals. Dacht jij nu echt dat zulke onderhandelingen enige slaagkans hebben als één van beide partijen zich tekort gedaan zou voelen. Wat niet wil zeggen dat je geen water bij de wijn moet doen, maar dat geldt voor beide partijen.
Als men onderhandeld over een kontrakt probeert men te komen tot een win-win situatie, dat betekend dat men een deal krijgt die voor beide positief is. Als dit echter niet lukt, komt de deal niet tot stand.

In Belgie is het echter niet zo.
De Vlamingen en franstaligen komen niet tot een deal, maar de vlamingen moeten wel betalen en de vlamingen moeten het franstalige beleid (bv. asielbeleid) tegen hun wil slikken. De Vlamingen krijgen een slechte deal (namelijk de staat Belgie) in de maag gesplitst, terwijl men dat niet wil.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be