![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat vinden jullie ... kan dit zomaar?
Iemand die het beu was dat er zo vlug gereden werd in zijn straat heeft zelf een flitspaal gemaakt en die voor zijn deur gezet. Vandaag stond in de krant dat er reeds anderen overwegen om zo'n flitspaal te bestellen en die zelf ook te gebruiken. Als men dit toelaat betekent dat eigenlijk dat men ook zomaar op eigen initiatief verkeersborden mag zetten vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk mag men het verkeer niet "verblinden" of misleiden zoiets... Verkeersborden is wat anders die moeten aan de plaatsingsvoorwaarden voldoen, en mogen alleen door de wegbeheerder geplaatst worden. http://www.wegcode.be/wet.php?wet=11 http://www.ibsr.be/dispatch.wcs?uri=...am&language=nl Ge ziet wat de politiek-correcte-media-hersenspoeling "snelheid foei" kan tewerkstellen... ![]() Het is zelfs een feit dat het meestal de buurtbewoners zelf zijn die in eigen straten te snel rijden als er eens een echte snelheidscontrole staat. (straten met doorgangsverkeer) Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2009 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, dit kan absoluut niet!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaat zelfs een soort 'woonerf' bord ziet er zowat hetzelfde uit en oogt verdomd officieel maar is het niet volgens mij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De borden F12a en F12b zijn wel degelijk officiële verkeersborden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn dus inderdaad de officiële... ik heb er echter ander voor Diegene die ik voor heb zien er zowat hetzelfde uit maar 't doet eerder denken aan een symbool voor unesco ofzo.. In het miden en bovenaan staat dan het spelende kind ( veronder stel ik ) met uitgestrekte ietwat gebogen armen in de lucht 'k ga proberen of ik er ergens een plaatje kan van vinden... al betwijfel ik dat Laatst gewijzigd door praha : 15 september 2009 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De voortuin, een bord dat boven de haag van 205 cm komt.
Hier zullen de buren niet van terug hebben. ![]()
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Zolang ze het op hun eigen grond zetten heb ik er totaal geen probleem mee. Integendeel!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Een beetje meer informatie ... helemaal niet in de voortuin dus ...
http://www.standaard.be/video/videoP...videoId=390970 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
Sommigen hebben geen haag en planten het dan juist naast de perceelsgrens op hun gelijkgrondse berm. Echte flitspalen staan ook niet veel korter bij de rijbaan, maar wel op gemeentegrond. Edit na jouw geciteerd filmpje: op eigen stoep mag ook ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2009 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me op de eigen stoep voor de voordeur, dus toch op eigen grond. Op het openbaar voetpad of fietspad (voor de eigen stoep op het filmpje) mag het niet, en zo te zien weten ze het wel. Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2009 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ik straffer vond is dat de burgemeester het niet eens afkeurde. Eigenlijk zou hij in de grond moeten zakken van schaamte omdat een burger van zijn eigen gemeente daar een "fake" flitspaal zet omdat ze de snelheidsbeperkingen aan hun laars lappen en hij (de burgemeester dus) zelf daar nooit iets tegen heeft gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Dit mag toch ook.
![]() |
#17 |
|
![]() Of deze:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nepflitspaal doet toch niets verkeerd, en zorgt er toch niet voor dat de verkeersregels verkeerdelijk geïnterpreteerd worden? Als je nepsverkeersborden plaatst, plaats je je eigen wetgeving (niet parkeren, zone30, ...) wat vaak niet samenloopt met de echte verkeersregels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach, burgemeesters... ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2009 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |