![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoals elke rationele mens weet: keynesian multiplier, budgettaire orthodoxie is onzin. Opvallende openheid van Verplaetse. Helaas zitten we met randdebielen zoals Hendrik Bogaert of Caroline Gennez qua economische policy. Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 september 2009 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Besparen is de enige oplossing opdat er geïnvesteerd kan worden in de kapitaalstructuur - meer roundabout productiefactoren. Productie komt voor consumptie. De Wagefund-leer is nog steeds geldig. Logisch, natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Bon, nu terug naar wetenschap, maw Keynes bevindingen. Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 september 2009 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Is het overigens niet moeilijk het Marxistisch en het Keynesiaans framework te verzoenen?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie waarde in andere theorieën, Keynes heeft gewoon een bijdrage geleverd aan het uitbreiden van het onderzoeksveld. Zolang het kan gebruikt worden in historisch onderzoek, dan zal ik het als waardevol beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De ene moment dweep je met een historistisme en de andere keer is het weer de Historische School; moeilijk te volgen in ieder geval.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 21 september 2009 om 23:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik verkies Derrida's positie: deconstructie, hermeneutische duiding & acceptatie dat er een bepaalde constructivistische metafysica noodzakelijk is. Maw, wat jij omschrijft als rationeel, is eerder gewoon een normatief discours gecreëerd door historische omstandigheden en dat nuttig is voor bepaalde zaken. Ik denk dat Fichte dit "eindige ratio" noemde. Is volgens mij trouwens de enige mogelijkheid om niet te vervallen in een autistische habitus/dispositie (misschien accepteer ik wel ooit eens de Deleuziaanse notie van "plane of immanence"). Maw, de verhouding tussen methodologie/epistemologie/ontologie is niet gefixeerd. Sombart & Schmoller zijn opnieuw aanvullende elementen. Ze hebben excellent onderzoek verricht, kan moeilijk worden ontkend. Idem met de Annales-historische economen. Mijn "onevenwichtige" positie komt trouwens voort uit het feit dat ik niet kan "kiezen" tussen Gramsci & Althusser. Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 september 2009 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je het stuk vandaag van die Animees gelezen? Daarin pleit ie zowaar voor het optrekken van de pensioensleeftijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Mijn voorstel aan Animo en CD&V jongeren: fusioneer ! jullie zitten op een lijn: besparen; ouderen langer laten werken, ... samen komen jullie er echt wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |