Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2009, 08:12   #1
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard Spanje moet incommunicado beëindigen

In een nieuw rapport over het detentiebeleid in Spanje, maakt Amnesty International brandhout daarvan.

Citaat:
Amnesty International illustrates how Spain has one of the strictest detention regimes in Europe which is in breach of the country's obligations under international human rights law.
Het volledige artikel: http://www.amnesty.org/en/news-and-u...ntion-20090915

Eindelijk! Nu de stilte in de media nog zien te doorbreken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 10:55   #2
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Hoezo, Spanje is toch een lid van de EU? Daar is alles toch koek en ei, het toonbeeld van democratie en beschaving?
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 12:38   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat soort stilte is ons hier te lande ook wel bekend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 13:49   #4
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Gelijk hebben ze, je komt niet zomaar onverwacht pardoes in een gevangenis terecht, het moeten dus ook geen 5* hotels zijn.

Voorbeeldje; vorig jaar werd er in ons dorp een Italiaanse toeriste vermist, na 1 week werd het meisje vermoord (en verkracht) teruggevonden, na een paar dagen werd de dader (immigrant/allochtoon) gevat, hij werd overgebracht naar de gevangenis in Girona, na een maand - want hij zat gewoon tussen andere gevangenen, niet in een aparte cel of wat dan ook zoals gebruikelijk is in de 'lage landen' bij voorhechtenis - na 1 maand dus was hij vermoord, om het leven gebracht óók niet meer bij de 'levenden' (net als zijn slachtoffer) - ik kan daar niet om rouwen, wél om de nabestaanden van dat vermoorde en verkrachte meisje!

Viva España!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 13:51   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Gelijk hebben ze, je komt niet zomaar onverwacht pardoes in een gevangenis terecht, het moeten dus ook geen 5* hotels zijn.

Voorbeeldje; vorig jaar werd er in ons dorp een Italiaanse toeriste vermist, na 1 week werd het meisje vermoord (en verkracht) teruggevonden, na een paar dagen werd de dader (immigrant/allochtoon) gevat, hij werd overgebracht naar de gevangenis in Girona, na een maand - want hij zat gewoon tussen andere gevangenen, niet in een aparte cel of wat dan ook zoals gebruikelijk is in de 'lage landen' bij voorhechtenis - na 1 maand dus was hij vermoord, om het leven gebracht óók niet meer bij de 'levenden' (net als zijn slachtoffer) - ik kan daar niet om rouwen, wél om de nabestaanden van dat vermoorde en verkrachte meisje!

Viva España!
Wat heeft dat met die incommunicado te maken?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 17 september 2009 om 13:52.
Oud 17 september 2009, 14:27   #6
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat met die incommunicado te maken?
Het heeft te maken met dit:
Citaat:
Spain has one of the strictest detention regimes in Europe which is in breach of the country's obligations under international human rights law.
Streng en strikt gevangenisbeleid - Viva España!
Oud 17 september 2009, 15:09   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft te maken met dit:

Streng en strikt gevangenisbeleid - Viva España!
Je doet niet eens de moeite om iets te lezen... laat staan te reageren op het onderwerp...

Zo blind dat sommigen hier zijn
Oud 17 september 2009, 15:24   #8
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je doet niet eens de moeite om iets te lezen... laat staan te reageren op het onderwerp...

Zo blind dat sommigen hier zijn
Ik héb het gelezen en sta nog steeds achter España - zoals ik al eerder zei, je belandt niet 'zomaar' in de gevangenis!

"National security and public safety" zijn belangrijker dan "Mohamed Mrabet Fahsi who was arrested on terrorism-related charges" die zijn advocaat niet kan bellen!
...en er dan nog snel bijverzint dat hij; "tortured and ill-treated" was.

Laatst gewijzigd door SDX : 17 september 2009 om 15:25.
Oud 17 september 2009, 15:32   #9
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ontsnappen ook in Spanje wel eens gevangenen? Dan moet het toch wel een echt EU-land zijn ...
Oud 17 september 2009, 15:54   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Gewoon zorgen dat ge niet in den bak terecht komt en alles is koek en ei.

Ik vermoed dat iemand die ETA lieverdjes niet graag ziet afzien.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 16:00   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Een rapport van Amnesty International over Spanje... en jullie geraken niet verder dan een paar simplismen?
Oud 17 september 2009, 16:03   #12
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Dat "Amnesty International" de gevangenissen maar eens "internationaal" gaat controleren - of ze dan nog zo'n grote bek hebben over Spanje - daarginds hébben ze niks te bleiten?
Oud 17 september 2009, 16:08   #13
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat "Amnesty International" de gevangenissen maar eens "internationaal" gaat controleren - of ze dan nog zo'n grote bek hebben over Spanje - daarginds hébben ze niks te bleiten?
Wat hebben gevangenissen elders ermee te maken? De ene scheve situatie praat de andere toch niet goed?

En wat doe je met de bevindingen van de Mensenrechtencommissie van de VN? Ook gelul?

Laatst gewijzigd door Txiki : 17 september 2009 om 16:09.
Oud 17 september 2009, 16:57   #14
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gewoon zorgen dat ge niet in den bak terecht komt en alles is koek en ei.

Ik vermoed dat iemand die ETA lieverdjes niet graag ziet afzien.
Wacht maar eens af wat er over een paar jaar met de hele EU gebeurt als het Verdrag van Lissabon wordt goedgekeurd! Misschien geraak jij dan nog eens "in den bak" zonder dat je een vlieg iets hebt aangedaan... of juist omdat je geen vlieg iets hebt aangedaan!

Voor de Basken heb ik de grootste bewondering, en het is heel jammer dat zoveel sympathieke Spanjaarden zo weinig begrip hebben voor de rechtmatige eisen van dat moedige volk. Daardoor beschikken kwaadwillige politici over een vrijbrief om de ETA strenger aan te pakken dan ze verdient. Als de Basken zelfs bij ons Vlamingen nog niet op begrip kunnen rekenen, op wie kunnen ze dan wél rekenen?

Ik ga in gedachten onder de eik van Gernika staan en zweer: op mij altijd en overal!

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 17 september 2009 om 17:02.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 23:33   #15
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het volledige artikel: http://www.amnesty.org/en/news-and-u...ntion-20090915

Op mijn facebook geplaats

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 10:10   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een rapport van Amnesty International over Spanje... en jullie geraken niet verder dan een paar simplismen?
Amnesty International dat zijn voor mij een bende linkse huilebalken die niks zinnigs te vertellen hebben, een paar brave en naieve militanten aan het werk zetten, en waarvan de bigboss en zijn board of directors, ongetwijfeld regelmatig en goed op reis gaat van de ingezamelde centen.

daar waar ze moeten zijn durven ze niet komen of durven ze niets over zeggen. (Darfoer etc... )

daar waar ze niet moeten zijn, gaan ze wat neuten over politieke gevangenen die er helemaal niet zijn en gangsters die slecht behandeld zouden worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 10:15   #17
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Amnesty International dat zijn voor mij een bende linkse huilebalken die niks zinnigs te vertellen hebben, een paar brave en naieve militanten aan het werk zetten, en waarvan de bigboss en zijn board of directors, ongetwijfeld regelmatig en goed op reis gaat van de ingezamelde centen.

daar waar ze moeten zijn durven ze niet komen of durven ze niets over zeggen. (Darfoer etc... )

daar waar ze niet moeten zijn, gaan ze wat neuten over politieke gevangenen die er helemaal niet zijn en gangsters die slecht behandeld zouden worden.
Ik zal de volgende keer met het rapport van de VN afkomen
Oud 18 september 2009, 10:17   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Wacht maar eens af wat er over een paar jaar met de hele EU gebeurt als het Verdrag van Lissabon wordt goedgekeurd! Misschien geraak jij dan nog eens "in den bak" zonder dat je een vlieg iets hebt aangedaan... of juist omdat je geen vlieg iets hebt aangedaan!

Voor de Basken heb ik de grootste bewondering, en het is heel jammer dat zoveel sympathieke Spanjaarden zo weinig begrip hebben voor de rechtmatige eisen van dat moedige volk. Daardoor beschikken kwaadwillige politici over een vrijbrief om de ETA strenger aan te pakken dan ze verdient. Als de Basken zelfs bij ons Vlamingen nog niet op begrip kunnen rekenen, op wie kunnen ze dan wél rekenen?

Ik ga in gedachten onder de eik van Gernika staan en zweer: op mij altijd en overal!

Als morgen het overigens denkbeeldige front voor de bevrijding van Vlaanderen het politiekantoor van wemel doet ontploffen waarbij 5 burger slachtoffers vallen , neem ik aan dat u even enthousiast bent ?

Dat is het verschil, immers ik als vlaming heb respect voor hun onafhankelijkheidsstrijd, dat ze daarvoor politiekantoren opblazen, ok soms is harde actie al eens nodig maar ze schrikken ook niet terug om gewoon mensen te vermoorden, en dat is er toch wel een beetje over.
Oud 18 september 2009, 10:18   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal de volgende keer met het rapport van de VN afkomen
Dat is hetzelfde he, die hun gezag is zeker een scheet in ne netzak.
Oud 18 september 2009, 10:22   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is hetzelfde he, die hun gezag is zeker een scheet in ne netzak.
Dat is allemaal waar, maar het doet niets af van het onrecht dat er vaak gebeurt.

Ik versta jullie reacties niet goed. Ik ken ginder verschillende mensen die opgepakt zijn geweest, voor een week incommunicado hebben gezeten en daar een wreed slechte behandeling hebben gekregen, om nadien onschuldig vrij gelaten te worden.

Die maatregelen worden heus niet alleen toegepast op verkrachters, ETA-militanten enzomeer. Ook op totaal onschuldige mensen. En daar vallen jullie helemaal niet over. Ik versta dat niet. Dat gaat mijn petje te boven.

Ik versta evenmin waarom sommige mensen hier zo in hun gat gebeten zijn omdat het over Spanje gaat.

Nee, ik versta dat niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be