![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De dagelijkse nieuwsberichten over politieke, justiciële, financiële, administratieve, .... blunders en corruptie in België wekken onze dagelijkse ergernis.
Maar nauwelijks raakt zo'n nieuwsfeit bekend of het ebt de dag erop weg onder alweer een ander feit. Bedoeling van deze thread is dergelijke zaken chronologisch te bewaren om er later lessen uit te trekken. Niet in het minst om een overzicht te bewaren en de evolutie (positief of negatief) te kunnen inschatten, zodat desgewenst de nodige bezwaarschriften kunnen worden opgesteld of instanties kunnen worden aangeschreven. Let the beast go ... ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() 24/06/09 : Grootste drugsboer ooit in België na paar dagen vrijgelaten wegens procedurefout
Straffeloosheid zegeviert |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Het zwangerschapsverlof is (net zoals in Griekenland) het laagste van Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Als ik het niet verkeerd herinner had ik dit gevonden op een site van de EU maar ik kan niet meteen zeggen waar. Als ik het terug vind zal ik het posten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik herinner mij inderdaad dat het zelfs in het TV-nieuws getoond werd. Maar 't lijkt mij handig om in deze thread ineens ook de juiste info te verzamelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een vergelijkend overzicht, kan je deze site consulteren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Vreemd volgens die site scoort duitsland, ierland, malta en zweden slechter dan ons terwijl griekenland beter zou scoren. Ben je zeker dat die site correct is? Ik zou toch kunnen zweren dat Griekenland en Belgie beide 15 weken was en het laagste van de EU.
De gegevens zijn van 2001 maar 'k zou het toch vreemd vinden dat griekenland de periode verkort heeft. Kijk ook eens op http://www.bvborstvoeding.nl/in_het_...in_europa.html Alhoewel duitsland hetzelfde is zijn de cijfers voor ierland en zweden toch een heel stuk langer dus ik denk toch niet dat die site zeer betrouwbaar is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() In de VS, Nieuw Zeeland en Australië mag je best zwangerschapsverlof, maar je krijgt nul dollarkes mee
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() De VS is nu niet echt een voorbeeld als het over sociale zekerheid gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De moederschapsrust koste in dat jaar 348 996 649 euro, plus 11 miljoen aan de zelfstandigen. Dat is 4,21% meer dan het jaar voordien. Er bleef nog 2 264 572 844 euro over voor 215 822 invaliden, of gemiddeld 10 500 per persoon. Laatst gewijzigd door DannyS : 25 juni 2009 om 02:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Mijn buurman heeft trouwens tabak staan. Dat is een harddrug!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp ook niet goed waarom u invaliden vergelijkt met zwangerschapsverlof. Dat is hetzelfde als appels met peren vergelijken. Ik zeg ook totaal niet dat invaliden teveel geld krijgen, maar het is gewoon een andere discussie. Wat een feit is dat de huidige kinderen de eerste generatie zijn die bijna volledig opgevoed worden door vreemden. Het effect hiervan kennen we nog niet. Wat wel duidelijk is dat kinderen steeds meer vervreemden van hun ouders en ik zou toch denken dat dat geen goede zaak is. Ook wordt er constant gesproken over het nut van borstvoeding (en hoe we dit zoveel mogelijk kunnen stimuleren) maar indien een moeder 6 maand borstvoeding wil geven moet de familie de rekening betalen en moeten ze niet meer verwachten dan mooie beloften en een aalmoes. Wat ook een feit is dat het zwangerschapsverlof (en het vaderschapsverlof) een van de laagste is van Europa. En ik dacht dat onze sociale zekerheid de beste was van de wereld (wat echt wel een grove leugen is). Er wordt ook al jaren gesproken over een vergoeding voor huismoeders en huisvaders maar uiteindelijk blijft het bij woorden. Men zou nogthans denken dat het opvoeden door de ouders enkel maar een goede zaak kan zijn voor de gemeenschap, ook zal het niet zoveel meer kosten als al het belastingsgeld dat nu gebruikt wordt voor kinderopvang gewoon rechtstreeks naar de ouders gaat. Om nog maar te zwijgen van al de jobs die hierdoor zouden vrijkomen en de daling van werkloosheid die dit zou teweeg brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() jamaar, zo schiet die klaagmuur eh dat zwartboek niet op...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
*truttig stemmeke* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik denk dat alle scandinavische landen sowieso een jaar zwangerschapsverlof hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() En voor alle francofoben, in frankrijk heeft men 3 jaar betaald ouderschapsverlof
![]() |
![]() |
![]() |