![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
|
![]() De Metro gewaagt vandaag (via een uitspraak van Touring) van een studie van de KU Leuven waaruit zou blijken dat het aanzuigeffect ('traffic generation', bij ons vertaald als 'de verborgen vraag') van nieuwe wegen minder groot zou zijn dan gewoonlijk wordt aangenomen. Kent iemand die studie ? Waar kan ik ze vinden ?
[Vreemd dat zo'n opvallend afwijkend resultaat pas achteraf en via via bekend wordt ook.]
__________________
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Citaat:
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
http://www.febiac.be/documents_febia...ie%20final.pdf De studie ontkracht de aanzuiging van nieuwe autosnelwegen niet, maar wijt die eerder aan een repartitie van bestaand auto-verkeer, en niet zozeer aan een resulterende GROEI van het autoverkeer. Komt er op neer dat het geen zin heeft wat in de marge te sleutelen, je moet meteen genoeg investeren om aan de vraag te voldoen. En dat geldt ook voor het openbaar vervoer. Volledige studie vind je hier. Laatst gewijzigd door fonne : 11 oktober 2009 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
Ben Immers dus, ism. Steven Logghe en Chris Tampère. Prof. Proost is die van het rekening-rijden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Het stuk over aanzuigeffect is tendensieus en niet onderbouwd. Logisch ook als de studie van Touring en Febiac komt.
Toch wel eigenaardig dat Chris Tampère zich zo voor de kar laat spannen...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
|
![]() Citaat:
__________________
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Ik heb het snel doorgenomen en het lijkt me een correcte opsomming van common sense waarvan ik alleen maar kan hopen dat er eerder vroeg dan laat een dag komt dat onze overheid die eindelijk deelt en haar beleid aanpast. Wat het thema van het aanzuigen betreft: het is in ieder geval tijdens de voorbije 20-25 jaar in de praktijk gebleken dat het verkeer is blijven toenemen ook als er geen nieuwe capaciteit wordt bijgebouwd, en zelfs als bestaande capaciteit wordt afgebouwd. Iemand die de link naar de studie zelf heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |