![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Kan dat?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel hoor, als ik jouw avatar zie ben ik blij, hij heeft zo'n uitdrukking van 'je m'en fous'.
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Individualistisch bekeken zijn er 6 miljard definities van gerechtigheid, hoe kan men ooit elk individu tevreden stellen?
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]()
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 6 november 2009 om 11:48. Reden: Iedereen blij |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Ziekte. Honger. Oorlog. Armoede. Godsdienst. Haat. Milieuvervuiling. Natuurrampen. Stress. Problemen. Ergernissen...
Allemaal zaken die eerst de wereld zouden moeten uitgeholpen worden vooraleer we nog maar zouden kunnen vermoeden dat er een kans bestaat om iedereen gelukkig te maken. Op dit ogenblik (zeg nooit nooit) dus vrij onoverkomelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, iemand tevreden stellen heeft niet noodzakelijk enige verbinding met het begrip, gerechtigheid. Er zullen veel mensen zijn die met veel minder tevreden zijn. Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 november 2009 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zolang iedereen zijn eigen gedachtegoed aanhangt kan men nooit iedereen tevreden stellen.
Spiegels en geslachtsgemeenschap zijn verfoeilijk omdat ze het tal der mensen vermenigvuldigen. Laatst gewijzigd door Zapatista : 6 november 2009 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk ik... Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 november 2009 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Tenzij je bepaalde soorten mensen gaat uitroeien niet. Er zijn mensen die enkel blij kunnen zijn door anderen ongelukkig te maken etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Pas op als ge blij zijt, bgf324 gaat op uw muil slaan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Dus enkel in een utopische wereld die vrij is van normen, waarden, moraal en realiteit is iedereen blij. Dat zou kunnen kloppen, maar de term 'blij' zou in zo een wereld niet meer bestaan. De mens zou terug herleid worden naar een dier dat zich niet bewust is van goed of kwaad enkel overleven.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na een rondje filosoferen, onder de kriekenboom op ne schone zomernacht, (en met de nodig hoeveelheden booz... ) kwamen we tot een besluit dat er eigenlijk helemaal niet goed uitzag voor de rest van de wereldbevolking... het komt erop neer dat we eigenlijk de ultieme rust en de hoogste vorm van egoisme wensten te bereiken...
Om kort te zijn, nee u kan onmogelijk iedereen gelukkig maken... we zouden iets van een 6 miljaard eilanden nodig hebben om dat te bereiken en dan zou 99% ongelukkig zijn omdat mensen kuddebeesten zijn en dus niet meer bij hun vriendjes kunnen zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Was iedereen als mij dan was iedereen nu blij, of een ei, of gewoon mij. Pff, wat een karwij, die rijmelarij. Ik stap maar snel opzij, of ik raak verstrikt in deze woordenbrij.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
is iemand die -blij (als negatief blij) is, kwaad of slecht gezind? kan een mens zowel -blij als + blij zijn, iets neutraals dus? Ik denk wel dat het mogelijk zou zijn indien iedereen een beetje boeddhistisch zou gaan leven, maar de prijs daarvoor is mogelijk wel dat er geen of heel trage technologische vooruitgang is. In de werkelijke wereld en zoals mensen intussen geworden zijn, lijkt het me voorlopig evenwel niet nodig. En nog: hoe de waarde van +blij kennen als we -blij niet meer zouden kennen?
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Laatst gewijzigd door Mcnab : 7 november 2009 om 16:16. |