![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Burger
|
Hey,
Momenteel studeer ik handelswetenschappen in mijn eerste jaar. Maar mijn kernvakken economie en handels-financiele verrichtingen interesseren me echt niet. Ik ben nu aan het denken om eventueel een andere richting te gaan doen. Ik ben altijd al erg geïnteresseerd geweest in politiek. Kheb de voorbije weken ook telkens de les politicologie van Carl Devos vol interesse gevolgd. Nu zou ik wel willen veranderen, maar toch vraag ik me af of er genoeg toekomstmogelijkheden zijn voor een politiek wetenschapper. Ik denk dat er op een politiek forum toch wel wat mensen zullen zijn die een dergelijke richting hebben gedaan of doen, daarom mijn vraag: Wat is nu je job, hoe kijk je erop terug, is het de moeite, andere suggesties, ... ? Alvast bedankt |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Buh, pol&soc
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Minister
|
Lijkt mij maar een verspilling van tijd waarin ge echt iets nuttig had kunnen doen.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Doet Geert C geen pol&sos?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien is kernfysica wel iets.
Daarna kun je nog afzakken naar politiek
|
|
|
#6 |
|
Burger
|
Toch altijd tof als je medemens zo ontzettend behulpzaam is.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
|
Citaat:
Ik zou niet kiezen voor Pol en Soc, maar eerder de richting van licentie rechten uitgaan. Rechten is een veel bredere richting met veel meer toekomstmogelijkheden. Gegroet Max |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
|
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wa voor vakken edde dan?
Ik dacht ff om terug te gaan studeren |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Studeer iets wat je echt interesseert. Daarna kun je nog zoveel als je wil in het gareel van de arbeidsmarkt lopen.
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Banneling
|
filosofie, macro-economie, micro-economie, beschrijvende & verklarende statistiek, 'samenleving', engels, frans, publiek recht, privaatrecht, sociologie, psychologie, geschiedenis, engels, frans, informatica, sociaal-wetenschappelijk onderzoek, internationale politiek voor '45, internationale politiek na '45...
Laatst gewijzigd door Mitgard : 30 oktober 2009 om 21:28. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Minister
|
In Nederland zijn alle pol&soc opleidingen doortrokken van het marxistische maatschappij beeld. Lesgevenden zijn nagenoeg allen van anti-kapitalistische huize. Erg hoog pseudo-intellectuelen gehalte. Banenkansen: alleen bij overheid, linkse politieke partijen en hun organen en gesubsidieerde clubjes. Niet in het bedrijfsleven.
Ik zag er vroeger erg veel indoctrinatie. Alles wat men verplicht was te lezen en te bediscussieren was zeer eenzijdig. Training Weldenkend Gutmensch worden. Aldus mijn kennis van de specifieke situatie aan de universiteit van Havanna aan de Waal (=Nijmegen) een 10-tal jaren geleden. Laatst gewijzigd door Mahalingam : 30 oktober 2009 om 21:41. Reden: typo |
|
|
|