![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet een thema waar ik mezelf echt in thuis acht qua historische kennis. In de buurt van een video over mensenrechtenschendingen kwam ik deze video tegen die me overtuigd heeft dat er een groot verschil is tussen antisemitisme en antizionisme.
diffrence between a jew and a zionist |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze is hier reeds verscheidene malen getoond ... Meer details
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Interessante auteur over het onderwerp is Norman Finkelstein, jood en fervent criticus van de Israëlische staat en zijn misdadige leger.
N-SA Koppensnellers Deel 1 Koppensnellers Deel 2 Koppensnellers Deel 3 Nation Autonoom Laatst gewijzigd door N-SA : 13 oktober 2009 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Is hier dan iemand die het tegendeel beweert?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees soms de beschuldiging dat antizionisme slechts een vorm is van antisemitisme, of een mantel waaronder antisemitisme schuil gaat. Ik geloof niet dat de mensen in die video 'zelfhaters' kunnen genoemd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Zionisme is het streven naar een joodse staat Israël. Anti-zionisme kan dus ruimer zijn dan een pleidooi voor een andere Israëlische politieke koers.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ja: groter dan of gelijk aan.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Zionisme gaat ruimer dan alleen de staat Israël ...
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Veranderen de belangen van een land en zijn elite volgens jou na elke verkiezing?
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Allé, een klein dinges dat ik terugvond over jullie Antizionistische leidsvrouw, mevrouw Duisenberg. 'Twee weken geleden was Duisenberg spreker op een internationale conferentie over hulp aan slachtoffers van de bezetting in de Indonesische hoofdstad Jakarta. Een van de andere sprekers daar was de oud-moefti van Jeruzalem, Ikrina Sabri, die vorig jaar in de Rotterdamse Doelen ook sprak op een internationale solidariteitsbijeenkomst voor de Palestijnen. Volgens Sabri zijn de Joden voorbestemd tot eeuwige vernedering en marteling en het is de plicht van ieder moslim erop toe te zien dat zij krijgen wat hun toekomt. „Waar Hitler faalde, daar moeten wij zegevieren”, aldus de oud-moefti.' http://www.refdag.nl/artikel/1373699...omitee+IJveren Zoals ze zeggen: wie met de hond slaapt, krijgt zijn vlooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat antisemitisme is lijkt me vrij duidelijk. Hoe je het ook nuanceert het blijft racisme, maar antizionisme wil voor sommigen, zoals degenen uit dat filmpje (of het NSA ?) blijkbaar zeggen het ontkennen van het bestaansrecht van Israël, maar hoeft dit blijkbaar niet per definitie te betekenen als ik anderen hoor. Wat de personen uit dat filmpje ook bekritiseren is het niet-religieuze karakter van het zionisme, en het is vanuit deze kritiek op het niet-religieuze karakter van het zionisme en hun eigen religieuze kijk op de werkelijkheid dat ze verdedigen de godsdienstvrijheid en pluraliteit tegenover de religieuze zuivering van het zionisme. Ik stond daar effe te kijken. Ik dacht dat ik een aanvang gemaakt had die situatie te begrijpen, maar dit draaide sommige zaken helemaal om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2009 om 14:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Heb jij nog nooit van Gretta Duisenberg gehoord? Meen je dat serieus? Het mens doet je
een proces aan wegens zware belediging als ze dat ooit verneemt! Overigens had ik het niet over jou betreffende dat slapen met de hond maar gewoon over de meeste antizionisten. Betreffende die filmpjes: ik wil het allemaal best geloven hoor maar in Israel wordt dus Hebreeuws gesproken. Ook Arabisch. Mag ik weten in welke taal die gewraakte teksten opgesteld werden? Engels. En die vernoeming naar Jezus erbij. Geen enkele Jood erkent dat Jezus door Joden werd gedood. Met andere woor-den: je bent met je twee voeten tegelijkertijd in een propagandastunt gestapt. Laatst gewijzigd door Francientje : 14 oktober 2009 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jodenhaat onder het mom van antizionisme zit erg diep en is ook erg vindingrijk ... je prikt er zó doorheen ... door de gebakken lucht(ballon).
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |