![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ? en wie is zo ernstig om zo'n rookverbod te propageren?
Wel wel, de bekendste hartsjirurg van Vlaanderen-Walenland. De man die de roi de Laeken zelfs mocht opensnijden (ik ga hier een zijdelingse bedenking even achterwege laten ...) En wat denken de politiekers daarvan ? Lees maar: http://www.standaard.be/artikel/deta...B&subsection=3 titel: 'Maak van België eerste rookvrije land ter wereld' leuke sitaten uit het artikel: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Punt van diskussie: zal tussen dit en één jaar het rookverbod in kaffees een feit zijn, of zal het een halfslachtige oplossing blijven? En: zal dit idee van onzen dokteur langzaam opgang maken, of horen we er straks niets meer van?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Als je in de file staat.Wat slik je dan?Dus geen auto's in belgie meer.
Een boterham met choco,ooi,ook niet goed,al de choco's weg. zuipen,ook niet goed,al de drank weg. Sporten,teveel blessures,geen sport meer.....Enz. Het wordt een belegerde staat hier,kruip in je werk en kom thuis en hang je aan de kapstok,totdat je terug moet gaan werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou mooi zijn als Belgie het eerste rookvrij land zijn
al ben ik al tevreden als het in de horeca rookvrij wordt ![]()
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Whoahahaha mooie gedachte, ijdele hoop en nu ga ik er nog eentje roken
![]()
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben geen roker maar zo'n maatregel vind ik toch te totalitair. Akkoord met Fabianen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Wat wil die dokter allemaal want daar gaat het over;hetgeen deze wil is er nergens meer gerookt mag worden en dit wil zeggen en heeft deze zelf gezegt dat je ook in je eigen huis en noem maar op niet meer zou mogen roken.
Altijd wel leuk om zien hoevele niet rokers zelfs met dat akkoord gaan. Mij niet gelaten hoor,dan mag ik ook op andere dingen mijn zin dan krijgen;nergens nog alcohol,er gebeuren teveel vechtpartijen door en de laatste tijd alweer veel dodelijke ongevallen door dronkelappen en uiteraard ook geen alcohol meer in huis.Ook geen auto meer voor de mensen die voorstander zijn van een volledig rookverbod en alsook niet meer met de vlieger op reis,vliegtuigen zijn één van de grootste vervuilers die er zijn en spuwen hun bazaar en vuiligheid zomaar in de lucht,lucht die wij in en uitademen. Die dokter spreekt ook van,het zou beter zijn voor de ziekenkas en weet ik nog allemaal;oke,geen probleem dan alweer voor mij,wij moeten er zelf voor opdraaien en noem maar op.Alweer mag ik dan ook in een aantal zaken mijn zin krijgen;al degene en het zijn er verdomt veel zelfs die ongezond eten en zit vol vreten en 100kilo en meer wegen mogen ook voor hun eigen boeltje opdraaien. Alle mensen die sporten en daardoor een blessure oplopen moeten ook niet meer op de ziekenkas terecht komen,ook deze kosten bijzonder veel geld want de ene blessure na de andere gebeurt er bij sportmensen en zeggen dit gezond is? Met andere woorden;mijn conclusie is,wie belachelijk wil doen doe ik belachelijk terug. ps;ik mijn huis doe ik wat ik wil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Diezelfde dokter pleit er voor dat iemand met een hartkwaal die blijft verder roken niet meer van de ziekenkas zou mogen genieten.
Tja ... en iemand met een hartkwaal dan die regelmatig frietjes eet? Laatst gewijzigd door Karma : 4 november 2009 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel ik heb nog nooit gerookt, maar als ik dit soort klootzakkerij hoor, dan krijg ik heel veel goesting, den dikste cohiba die ik kan vinden op te roken, in de nabijheid van dit would be dictatorke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Dit lijkt wel de cannabiskwestie maar dan omgekeerd.
Tiens tiens tiens... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Cannabis roken = roken.
Dus dat zou dan ook verboden zijn ![]() Moet kunnen. Ben ik eindelijk van die stank en doemp af als ik ergens wil komen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Het gaat hem erover wat die dokter heeft gezegt en deze wil ook dat je ook in je eigen kot/huis niet meer zou mogen roken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet dienen dokteur niet beschimpen als een diktator. Beseft ge wel goed dat hij direkt tegen zijn eigen finansieel belang in praat ?? Bovendien: hij heeft recht van spreken, zoals iedereen. Wat zeg ik ? Hij heeft mogen studeren op kosten van de maatschappij (hier en/of elders), dus moet hij spreken; hij moet zijn stem laten horen in naam van de wetenschap. Daarbij nog zijnen eed van hipokrietus.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals ik al heel veel keren heb gezegd .... gewoon uit de winkelrekken halen en als 't toch verkocht wordt ... allemaal dezelfde verpakking. Helemaal bruin bijvoorbeeld, geen fratsen of tekeningen er op en merknaam in kleine letters ... allemaal hetzelfde lettertype. Pak het imago aan en het probleem lost zich vanzelf grotendeels op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |