![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() In nederland werd recent een wetsvoorstel ingediend dat kraken wil verbieden. In Utrecht kwamen vorig weekend meer dan duizend mensen op straat om hiertegen te betogen.
Een verslag: http://www.youtube.com/watch?v=oD5Zq6kUOr8 meer info: http://www.indymedia.nl/nl/2009/10/62627.shtml
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vnd dat raar.
Dat zowel in Holland als in Vlaanderen er een wet moet gestemd worden, zodat het verboden wordt om in andermans huis of eigendom binnen te dringen en het te beschouwen alsof het van jouw is. Draait of keert het: het is een vorm van diefstal. Pure diefstal. Als er een maatschappelijke nood is aan woningen, dan moet de ocmw maar de wettelijke mogelijkheid krijgen om gebouwen op te vorderen, op tijdelijke basis tijdens leegstand, en mits een billijke vergoeding.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik versta dat ook niet, dat is toch eigendomsrecht.
als ik nu stinked rijk ben en ik besluit wat huizen en gebouwen op te kopen en ik laat die leeg staan omdat ik die bvb voor opslag wil gebruiken, of gewoon wacht voor een of ander project te starten. of zoals in mijn geval bvb een huis zou kopen dat niet bewoond is omdat ik in het buitenland verblijf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb een gemeubeld pand dat ik niet verhuurd krijg omdat er bijna geen bona-fide huurders meer te vinden zijn. Het staat dus al een tijdje leeg, om de meubels na. Als er een kraker een poot binnen zet, dan knal ik 'm in ieder geval overhoop.
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Waarmee zijn we bezig als we een specifiek kraakverbod nodig hebben...vallen deze niet onder inbrekers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien kom je ook op potentiële huurders zo over? Doe eens een beetje restauratie. Op je imago. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Of TRY eens A LITTLE Tenderness
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vrees eerlijk gezegd dat ik ook zo zou reageren, al moet ik 1000 km rijden, om er te geraken, (stel dat ik zo iets zou hebben... ) als er een of andere zeikerd mijn eigendom denkt toe te eigenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Krakers zijn tuig.
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Dat is een van de wetten die ik nooit begrepen heb. Er zijn zo zelf gevallen bekend van mensen die op reis gaan en eer ze thuis komen een hoop krakers in hun (ondertussen half gesloopt) huis vinden. Die mensen halen de politie erbij, maar die mogen niets ondernemen tegen die krakers en raden de eigenaar dan maar aan om op hotel te gaan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Was kraken dan legaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Okay dus na 1 jaar leegstand mogen ze het legaal gratis bewonen, maar
1) Hoe kunnen de krakers weten dat het huis 1 jaar leeg staat? Vragen ze het aan de gemeente of zo? 2) Hoe zit het als krakers schade of ongewenste structurele veranderingen aanbrengen? 3) Wat is de procedure en termijn om krakers uit je bezit te verwijderen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Krakers kunnen soms nuttig zijn om verkrotting door grondspeculatie tegen te gaan.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Kraken is niet meer dan ordinaire inbraak en diefstal van eigendom; daar lijkt me gene extra wet voor nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Oja, de overheid is de grootste eigenaar van leegstaande panden, lijkt me vrij logisch dat die gekraakt worden.
![]() |