Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2009, 00:36   #1
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard Moslims willen zelfde als westerlingen

Citaat:
Moslims wijken in hun voorkeuren niet af van inwoners van westerse landen. Zij beschouwen democratie en vrijheid als belangrijke verworvenheden en koesteren grote bewondering voor westerse expertise en technologie.
Citaat:
Die - vaak opmerkelijke – conclusies publiceerde Mogahed samen met de Amerikaanse islam-deskundige John Esposito onder de titel ‘Wie spreekt namens de islam? Wat een miljard moslims werkelijk denken’.

Volgens de samenstellers heeft het westerse publiek een vertekend beeld van de wensen, verlangens en aspiraties van ‘gewone’ moslims. Het beeld van de islam buiten de moslimwereld zou worden bepaald door extremistische woordvoerders, die anti-Amerikaans, anti-westers en anti-democratisch zijn.
Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...sterlingen.htm

Wie heeft nu de misperceptie? Een wereldwijd bekend onderzoeksbureau als Gallup, dat tienduizenden moslims interviewde in veertig landen, of een paar gefrusteerde 'moslimdeskundigen' als Benno Barnard en Etienne Vermeersch?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 01:14   #2
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens veel sprekers, onder wie ook burgemeester Job Cohen (PvdA) van Amsterdam en Jaap de Hoop Scheffer, voormalig chef van de Navo, bestaat er bij politici, opiniemakers, de media en het publiek een groot gebrek aan kennis van de islam.

Arabist Jansen: 'Cohen snapt islam niet'

http://www.parool.nl/parool/nl/5/POL...lam-niet.dhtml

Laatst gewijzigd door smiley : 3 november 2009 om 01:17.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 01:16   #3
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Wilip Dephinter en Weert Gilders weten 't toch beter, zeker?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 01:27   #4
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Wie heeft nu de misperceptie? Een wereldwijd bekend onderzoeksbureau als Gallup, dat tienduizenden moslims interviewde in veertig landen, of een paar gefrusteerde 'moslimdeskundigen' als Benno Barnard en Etienne Vermeersch?
Dit is obamas adviseur. Dalia Mogahed van Gallup. Had je van die hoofddoekdraagster en haar onderzoek iets anders verwacht ? Had je misschien verwacht dat zij over iSSlam of over moslims iets verkeerds zou zeggen, iets dat westerlingen niet graag horen ? Natuurlijk niet.

Laatst gewijzigd door smiley : 3 november 2009 om 01:29.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 09:36   #5
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dit is obamas adviseur. Dalia Mogahed van Gallup. Had je van die hoofddoekdraagster en haar onderzoek iets anders verwacht ? Had je misschien verwacht dat zij over iSSlam of over moslims iets verkeerds zou zeggen, iets dat westerlingen niet graag horen ? Natuurlijk niet.

ik kan me toch ook niet van de gedachte ontdoen dat de moslim, wat dat ook moge zijn, in de eerste plaats bezig is met het kunnen leiden van een ietofwat waardig leven, maw: een dak en een brood.
Het zou me lichtelijk verbazen indien zij stonden te juichen bij de conflicten die in hun wereld voortdurend worden uitgevochten. De meeste mensen willen toch maar gewoon een beetje op hun gemak zijn, geld verdienen en wat tijd doorbrengen met de familie.

Of bennekik mis?
Oud 3 november 2009, 09:42   #6
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht

De volgende uitspraak past niet in jouw plaatje:
"Zij beschouwen democratie en vrijheid als belangrijke verworvenheden en koesteren grote bewondering voor westerse expertise en technologie."
Eerder zou dan de nadruk erop liggen dat de islam superieur is aan de Westerse decadentie.
Oud 3 november 2009, 09:53   #7
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
ik kan me toch ook niet van de gedachte ontdoen dat de moslim, wat dat ook moge zijn, in de eerste plaats bezig is met het kunnen leiden van een ietofwat waardig leven, maw: een dak en een brood.
Het zou me lichtelijk verbazen indien zij stonden te juichen bij de conflicten die in hun wereld voortdurend worden uitgevochten. De meeste mensen willen toch maar gewoon een beetje op hun gemak zijn, geld verdienen en wat tijd doorbrengen met de familie.

Of bennekik mis?
ik denk eerlijk gezegd niet dat zij op zoek zijn naar een dak en brood.
moslims offeren zonder problemen hun kinderen op voor de strijd, laten hun kleine hummeltjes voorgaan in gebieden waar het geweten is dat er mijnen liggen enz.

mij lijkt het niet dat liefde maar eerder haat de rode draad is in hun leven maar hopelijk ben ik mis!
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 09:54   #8
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wilip Dephinter en Weert Gilders weten 't toch beter, zeker?
Ja want die zeggen wat "de mensen" voelen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 10:38   #9
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
ik denk eerlijk gezegd niet dat zij op zoek zijn naar een dak en brood.
moslims offeren zonder problemen hun kinderen op voor de strijd, laten hun kleine hummeltjes voorgaan in gebieden waar het geweten is dat er mijnen liggen enz.

mij lijkt het niet dat liefde maar eerder haat de rode draad is in hun leven maar hopelijk ben ik mis!

Je vraagt je echt af hoe het komt dat er uberhaupt nog volwassen moslims rondlopen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 10:42   #10
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht

Je vraagt je echt af hoe het komt dat er uberhaupt nog volwassen moslims rondlopen.
is het bewijs dat hersenspoelen werkt want idd, geen enkele normaal denkende mens zou uit vrije wil kiezen voor zo'n vreselijke godsdienst.
Oud 3 november 2009, 10:43   #11
driewerf

Standaard

Citaat:
is het bewijs dat hersenspoelen werkt want idd, geen enkele normaal denkende mens zou uit vrije wil kiezen voor zo'n vreselijke godsdienst.
Mis jongen, hte is het bewijs dat jij onzin uitkraamt.
Allé, ik wil best aannemen dat jouw onzin het droevige gevolg is van hersenspoeling.

Laatst gewijzigd door driewerf : 3 november 2009 om 10:43.
Oud 3 november 2009, 10:51   #12
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Mis jongen, hte is het bewijs dat jij onzin uitkraamt.
Allé, ik wil best aannemen dat jouw onzin het droevige gevolg is van hersenspoeling.
onzin? normaal denkende mensen zullen nooit een godsdienst volgen die haat en geweld predikt, die vrouwen als minderwaardig bestempelt, die geen begrip kan opbrengen voor het anders-zijn van sommigen, die geen kritiek aanvaardt enz.

mijn "onzin" is het droevige gevolg van het feit dat ik mijn ogen niet sluit voor de realiteit.

indien jij nu een poging gaat ondernemen om mij er van te overtuigen dat de islam een vredelievende godsdienst is die een aanwinst is voor elke samenleving, doe het dan liever niet...water off a duck's back.
Oud 3 november 2009, 10:52   #13
driewerf

Standaard

Citaat:
onzin? normaal denkende mensen zullen nooit een godsdienst volgen die haat en geweld predikt, die vrouwen als minderwaardig bestempelt, die geen begrip kan opbrengen voor het anders-zijn van sommigen, die geen kritiek aanvaardt enz.
2000 jaar christendom genegationeerd.

Laatst gewijzigd door driewerf : 3 november 2009 om 10:52.
Oud 3 november 2009, 10:53   #14
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
for the record: this is 2009...move on mate.
Oud 3 november 2009, 10:58   #15
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
heimwee naar het verleden?? crusaders, bring it on!!
Oud 3 november 2009, 12:36   #16
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn "onzin" is het droevige gevolg van het feit dat ik mijn ogen niet sluit voor de realiteit.
De vraag is of het onderzoek door Gallup betrouwbaar is. De vraag is niet of jij of een andere persoon zoals driewerf gelijk heeft.

Je argumentatie kan zijn dat het onderzoek niet betrouwbaar kan zijn, omdat het hoofd van het onderzoek een hoofddoekje draagt. Dus het is niet een 'echt' onderzoek, maar eigenlijk gemanipuleerde propaganda.
Oud 3 november 2009, 12:44   #17
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De vraag is of het onderzoek door Gallup betrouwbaar is. De vraag is niet of jij of een andere persoon zoals driewerf gelijk heeft.

Je argumentatie kan zijn dat het onderzoek niet betrouwbaar kan zijn, omdat het hoofd van het onderzoek een hoofddoekje draagt. Dus het is niet een 'echt' onderzoek, maar eigenlijk gemanipuleerde propaganda.
Vreemd dat er buiten de moslims niemand in de ganse wereld het model van een moslimland wil overnemen. Misschien dat de feiten harder spreken dan welk onderzoek ook.

Ik werk in een Turkse onderneming en weet precies wat zij onder 'democratie' verstaan. En dat is de eerste vraag die moet beantwoord worden. Formeel gezien waren de Sovjet-Unie en de DDR ook 'democratieën'.

Enfin, de desinformatie gaat maar door, er is genoeg 'petrogeld' dat niet kan geinvesteerd worden in de opbrengstlanden.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 12:59   #18
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De volgende uitspraak past niet in jouw plaatje:
"Zij beschouwen democratie en vrijheid als belangrijke verworvenheden en koesteren grote bewondering voor westerse expertise en technologie."
Eerder zou dan de nadruk erop liggen dat de islam superieur is aan de Westerse decadentie.
De islam is een godsdienst en is dus onverenigbaar met democratie en vrijheid. Ik vraag mij dan ook af waarom men het heeft over "verworvenheden" aangezien een gemiddeld islamitisch land de naam "dictatuur" alle eer aandoet. Of het moest zijn dat Gallup enkel ten rade is gegaan bij westerse moslims, wat dan weer vraagtekens doet rijzen over de propgandawaarde van deze bevraging.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 13:20   #19
abou Anis
Minister-President

Standaard

Het is weer eens schoolvakantie
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 13:43   #20
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik werk in een Turkse onderneming en weet precies wat zij onder 'democratie' verstaan. En dat is de eerste vraag die moet beantwoord worden. Formeel gezien waren de Sovjet-Unie en de DDR ook 'democratieën'.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat wanneer je de vraag zou hebben gesteld aan burgers in de DDR en de SU ook het volgende antwoord over de Westerse democratie zou hebben gekregen:

Noch de vroegere DDR-burgers/SU-burgers prefereerden hun eigen systeem, noch doen de burgers in moslimlanden dat.
Het is gewoon lastig om systemen te veranderen. Cuba zit ook nog steeds met een achterhaald systeem. Als je aan de Cubanen zou vragen of ze verandering zouden willen, zouden de meesten dat hoogstwaarschijnlijk bevestigen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be