Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2009, 18:29   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard 10 per uur trager op alle wegen: helft is pro

Gelooft ge het niet ?
Lees het dan zelf hé: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091123_031

titel: Helft Belgen wil trager rijden voor milieu

Kern van de zaak: (ik kon het rood kleuren niet laten ...)
Citaat:
De helft van de Belgen is bereid om de toegelaten snelheid op alle wegen met 10 kilometer per uur te laten zakken om zo de CO2-uitstoot en de milieuvervuiling tegen te gaan. Dat blijkt uit de "rijgedragbarometer" van verzekeraar Axa.

Axa ondervroeg voor het tweede jaar op rij automobilisten uit tien Europese landen naar actuele mobiliteitsthema's. De helft van de 800 ondervraagde Belgen verklaarde zich bereid om zijn rijgedrag aan te passen ten bate van het milieu. Bij de vrouwelijke bestuurders (57 pct) is de steun voor een algemene snelheidsbeperking groter dan bij de mannen (47 pct). Ook Vlamingen (55 pct) zijn eerder bereid dan Walen (46 pct) om deze maatregel te aanvaarden.
En waarom zou de politiek niet volgen, met een wijziging in de wegkode ?

Is dit niet een uitdrukking van de wil van het volk ?

Schoeppe, waar blijfde ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 18:40   #2
Marlboro
Banneling

Standaard

Lol,ze hebben al tijdje gelden nog maar alle snelheden verlaagd waarbij vele banen schandalig laag zijn terwijl je bv er 70 zou mogen rijden je er maar 50 mag en ze daar dan natuurlijk staan te flitsen en nu nog eens trager?Forget it.
Das trouwens ook geen oplossing.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 18:45   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Nochthans moest de snelheid ingesteld worden op het ecologisch optimum moet je vermoedelijk de snelheid in de steden optrekken naar 70km/u

http://forum.politics.be/showthread.php?t=130087
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 19:11   #4
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Das zever dat die 10km/u trager beter voor het milieu zou zijn.
Hangt gewoon vd versnelling af.
Als alle zones 10Km/u tragen worden dan gaan de meeste wagens één versnelling lager moeten gaan rijden en dan moet je hoger in de toeren en verbruik je nog meer.
Je rit duurt dan gemiddeld langer en dat brengt nog extra drukte op de wegen.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 19:18   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Als alle zones 10Km/u tragen worden dan gaan de meeste wagens één versnelling lager moeten gaan rijden en dan moet je hoger in de toeren en verbruik je nog meer.
Ah ja ?
dus zou het beter zijn voor het milieu om de snelheid met 10 per uur meer toe te laten.
Want het zou toch een ongelooflijk toeval zijn dat juist het Vlaams sisteem ekologisch het beste is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 november 2009, 19:24   #6
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ah ja ?
dus zou het beter zijn voor het milieu om de snelheid met 10 per uur meer toe te laten.
Want het zou toch een ongelooflijk toeval zijn dat juist het Vlaams sisteem ekologisch het beste is.
Nope, ze moeten niets veranderen het is goed zo.
Oud 23 november 2009, 20:16   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope, ze moeten niets veranderen het is goed zo.

Dus, de politiek moet de mening van 'de mensen' (zie openingspost) niet volgen ??

En de verdedigers van referenda ? Wat vinden zij ?

(daar is ooit een burgemeester geweest in een Limburgse gemeente die een referendum organizeerde omtrent de maksimumsnelheid op een van zijn wegen. Ja wadde, op voorhand dachten alle automobilisten dat niemand tegen de hoogste snelheid was (90 dacht ik), maar nogal veel huismoeders gingen stemmen en 't was van dadde (70 meen ik)

Oud 23 november 2009, 20:32   #8
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

HOE GAAN WE DAT DOEN ???????????????????????

10 KM per uur stller rijden..............

we staan momenteel meestal STIL !!!!!!!!!!!!!!

ACHTERUITRIJDEN ???????????????????
Oud 23 november 2009, 20:33   #9
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dus, de politiek moet de mening van 'de mensen' (zie openingspost) niet volgen ??

En de verdedigers van referenda ? Wat vinden zij ?

(daar is ooit een burgemeester geweest in een Limburgse gemeente die een referendum organizeerde omtrent de maksimumsnelheid op een van zijn wegen. Ja wadde, op voorhand dachten alle automobilisten dat niemand tegen de hoogste snelheid was (90 dacht ik), maar nogal veel huismoeders gingen stemmen en 't was van dadde (70 meen ik)
Ik spak enkel voor mezelf

Het gaat hier maar om een onderzoekje van een gazet.
Oud 23 november 2009, 20:42   #10
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
HOE GAAN WE DAT DOEN ???????????????????????

10 KM per uur stller rijden..............

we staan momenteel meestal STIL !!!!!!!!!!!!!!

ACHTERUITRIJDEN ???????????????????
Tijdens de spits doe ik regelmatig Grimbergen-Leuven (33km) met de fiets.
Gaat echt wel sneller dan de wagen! (niet veel, maar toch!)
Oud 23 november 2009, 20:49   #11
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens de spits doe ik regelmatig Grimbergen-Leuven (33km) met de fiets.
Gaat echt wel sneller dan de wagen! (niet veel, maar toch!)
soms moet ik tijdens de spits Londerzeel-Anderlecht doen.....

man,man,man, miserie te koop..... voor die paar kilometerkes ben ik soms een gans uur onderweg via allerhande sluipwegen binnendoor want op de ring staat gans de cierk surplace....

buiten de spitsuren rijden we via den A12 en de ring op 18 minuten naar daar !
Oud 23 november 2009, 21:34   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou er maar nog wat mee wachten, nu meer en meer blijkt dat alle gegevens over zowel co2 als temperatuur vervalst worden.
Oud 23 november 2009, 23:20   #13
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Todat ze die snelheid gingen controleren. Al die inwoners van die straat op de bon.
Het is altijd hetzelfde. Iedereen wil dat zijn eigen straat verkeersluw is. Dat iedereen daar slechts aan een slakkegangetje zou mogen rijden.
Ieder automobilist ziet toch dat de toegelaten snelheden in Vlaanderen meestal onredelijk laag zijn en er enkel gekomen zijn onder politieke druk. Maar dat ze meestal niks te maken hebben met verkeersveiligheid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 08:23   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ja ?
Dat hangt af van auto tot auto, het gaat hem over de juiste verhouding van uw versnellingsbak en het toerental van uw motor.

sommige mensen moeten moeite doen om 50 te blijven rijden, zelf als ze geen gas geven, ... het alternatief is lager schakelen en veel toeren maken en dus meer verbruiken en dus meer co2 aanmaken.

Voorbeeldje ik bol 130 en doe met moeit 2500 toeren, mijn turbo is dan zelf nog niet eens aan het draaien. ik verbruik veel minder (zie het aantal mogelijk te rijden km`s zo toenemen... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 09:52   #15
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het moet zijn dat je met een Opel Rekord diesel rijdt uit '76.
De moderne wagen kan perfect 10 km/u minder snel rijden zonder een versnelling lager te moeten. Meer nog, ga eens een ECO-driving cursus volgen, daar leren ze je om zo snel mogelijk zo hoog mogelijk te schakelen. 50km/u in vijfde met een normale wagen: geen probleem. Dus om van 120 naar 110 te gaan, moet je zéker niet terugschakelen.
Oud 24 november 2009, 10:43   #16
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
De moderne wagen kan perfect 10 km/u minder snel rijden zonder een versnelling lager te moeten. Meer nog, ga eens een ECO-driving cursus volgen, daar leren ze je om zo snel mogelijk zo hoog mogelijk te schakelen. 50km/u in vijfde met een normale wagen: geen probleem. Dus om van 120 naar 110 te gaan, moet je zéker niet terugschakelen.
Al die verkeersremmende hindernissen wegdoen zou veel beter zijn voor het milieu dan 10km trager rijden.
Maar nog beter zou zijn: het beleid zo aanpassen dat werk, scholen, winkelen en wonen dichter bij elkaar zou liggen.
Op dit ogenblik zijn er dorpen met duizenden inwoners waar zelfs niet één bankautomaat te vinden is. Vele kleine winkels hebben noodgedwongen hun deuren moeten sluiten. Mede ten gevolge van het beleid van de overheid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 11:09   #17
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Wat een verrassing, een steekproef georganiseerd door verzekeraar Axa, wijst uit dat de maximumsnelheid naar beneden moet. Komt dat even goed uit: lagere snelheden, minder ongevallen, Axa moet minder uitbetalen en maakt meer winst.

Het gaat hier bovendien om een steekproef die mij weinig representatief lijkt: ocharme 800 ondervraagden. De politiek moet inderdaad de publieke opinie volgen, maar dan wel graag de opinie van een aanzienlijk deel van de bevolking, niet die van 800 mensen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 11:16   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Sisteem

Citaat:
Ah ja ?
Een goed uitgedokterd sisteem, d�*t hebben we nodig. Toepassingsgebied: gans de EU. President Van Rompuy, we verwachten een duwtje in de rug !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 11:24   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Heh? You've got to be kidding me.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 11:34   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

nekeer een rondje meegereden met ne garagist om de voituur van mijn madam terug normaal te laten bollen, die viel altijd maar stil als zij ermee reed, ... al de electronische shit losgekoppeld en eens goed alles losgeblazen, daarna niet meer stilgevallen, (zolang ik ermee reed tenminste... )

Na jaren misbruik (te traag en met te weinig toeren rijden, ) was alles goed verstropt geraakt.

Die ECO driving heeft overigens vorig jaar tot hilariche taferelen in de alpen geleid, hollanders die dachten dat ze met 80 per uur in 5` of 6` versnelling een berg op konden rijden, liefst nog met ne caravan achter hun gat...

"lekker goedkoop" jaja ... niet rijden is nog goedkoper...

ge zult zo maar ne gek voor u hebben op nen bergpas. ik heb al passen gedaan die je enkel maar in eerste opgeraakt, en die je ook in eerste terug af moet, anders plakt ge gewoon in den decor, uw remmen gaan gegarandeerd versleten zijn tegen dat ge halfweg zijt. Ge zult maar een ECO driver voor u hebben die hardnekkig probeerd zo snel mogelijk te schakelen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be