Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 11:49   #1
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard Hoeveel keer zal men de Zwitsers doen herstemmen?

De Zwitsers hebben fout gestemd.
Dat blijkt toch uit de krantencommentaren. En aangezien ze de zegeningen van de Europese democratie nog niet volledig onder de knie hebben, moeten ze dat zo dringend mogelijk leren.

Blijft de vraag; hoe vaak zal men ze doen herstemmen?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:58   #2
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Je moet niet alles geloven wat de kranten schrijven.

1-0 voor de Zwitsers
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 12:34   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp de heisa (weer) niet goed.
Het ging over minaretten eh?
Voor wie staan die eigenlijk in de weg?
Wat maakt zo'n torentje nu?
Op kerken staan er toch ook en ik heb even veel binding met de katholieke kerk als met de islam. Of moeten kerktorens ook wel uit Zwitserland? Als dat niet zo is (wat ik vermoed), is dat dan geen discriminatie?

Enzovoort enzovoort.

Kortom; eigenlijk weer veel gezeur voor weinig (schape-)wol.

Laatst gewijzigd door BigF : 30 november 2009 om 12:34.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 12:39   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
De Zwitsers hebben fout gestemd.
Dat blijkt toch uit de krantencommentaren. En aangezien ze de zegeningen van de Europese democratie nog niet volledig onder de knie hebben, moeten ze dat zo dringend mogelijk leren.

Blijft de vraag; hoe vaak zal men ze doen herstemmen?
Tja, die domme kiezers willen maar niet weten wat goed voor hen is, he?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 12:47   #5
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Op kerken staan er toch ook en ik heb even veel binding met de katholieke kerk als met de islam. Of moeten kerktorens ook wel uit Zwitserland? Als dat niet zo is (wat ik vermoed), is dat dan geen discriminatie?

Enzovoort enzovoort.

Kom kom, 'k weet dat je beter kan.
Zou het niet, net als met de hoofddoekenkwestie, niet het doekje op zich zijn maar eerder de boodschap en inhoud die er achter schuilt waar de Zwitsers "neen bedankt" tegen zeggen?
Oud 30 november 2009, 13:05   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Nog zo'n frats en het zal rap gedaan zijn met referenda's in Zwitserland.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 13:13   #7
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat ze daar maar eens een referendum over houden....
Oud 30 november 2009, 13:16   #8
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Je moet niet alles geloven wat de kranten schrijven.

1-0 voor de Zwitsers
Of zoals een reaguurder bij GeenStijl:
Citaat:
Zwiterserland 1 - 0 Linkse Huilies.
Dan wil je toch gewoon spontaan naar dat land emigreren? Ik word gewoon warm van binnen als ik dit soort nieuws hoor. Niemand zit te wachten op die lelijke baggerpalen met een waardeloze speakerset erop waar iedere ochtend het geblaat uitkomt van een hersenloos sch.....
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 13:18   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze daar maar eens een referendum over houden....
Het is toch waar, seffens gaat het volk denken dat ze baas zijn.
Oud 30 november 2009, 13:18   #10
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Of zoals een reaguurder bij GeenStijl:
Voor alle duidelijkheid, de reaktie op geenstijl is niet de mijne hé..... (al onderschrijf ik ze wel wat .... )
Oud 30 november 2009, 13:22   #11
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat denk ik niet. Ze roemen er zich nogal op. Met recht en reden.
Oud 30 november 2009, 13:26   #12
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom, 'k weet dat je beter kan.
Zou het niet, net als met de hoofddoekenkwestie, niet het doekje op zich zijn maar eerder de boodschap en inhoud die er achter schuilt waar de Zwitsers "neen bedankt" tegen zeggen?
Nee hoor. Ik kan echt niet beter. Want als het echt de boodschap en de inhoud die er achter schuilt is waar de Zwitsers "neen bedankt" tegen zeggen moeten ze niet zo achterbaks doen en gewoon een referendum organiseren waarin de vraag gesteld wordt of de islam verboden dient te worden.
Kijk, ik weet ook best dat een groot gedeelte van de Europese bevolking de bibbers heeft van de islam. Of dat terecht is of niet laat ik in het midden. Maar wat heeft zo'n referendum over die torentjes dan voor nut? Gaan er minder Islamieten zijn zonder zo'n torentjes? En gaan de overblijvers minder snel naar het extremisme overstappen? Worden moslims op deze wijze makkelijker geintegreerd (zo dat al wenselijk is) of gaan ze zich nog meer als een gediscrimineerde minderheid gedragen (zo dat al wenselijk is)?

Kortom; zo'n referendum over die torentjes heeft in geen enkel opzicht nut. Er wordt geen enkel probleem mee verholpen. Tenzij misschien het lawaai op gezette uren maar dat is met de wet op geluidsoverlast ook wel aan te pakken denk ik.
Oud 30 november 2009, 13:28   #13
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Enzovoort enzovoort.

Da's toch duidelijk: een meerderheid van de Zwitsers wil niet dat de Islam zich dusdanis manifesteert dat het een typisch verschijnsel in het straatbeeld wordt. Daar is op zich niets verkeerd mee. Ook wij worstelen met deze discussie. Moeilijk, want waar trek je de lijn? Maar het is een interessant gegeven dat een groot deel van een landsbevolking duidelijk zegt dat geen minaretten in het straatbeeld wil. Ze hebben niet gezegd dat er geen islam mag zijn, hé. Maar wel dat die islam zich op bepaalde gebieden moet schikken naar wil van de bevolking om haar te verbieden een te grote uiterlijke stempel te drukken op het straatbeeld.
Oud 30 november 2009, 13:32   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Ik kan echt niet beter. Want als het echt de boodschap en de inhoud die er achter schuilt is waar de Zwitsers "neen bedankt" tegen zeggen moeten ze niet zo achterbaks doen en gewoon een referendum organiseren waarin de vraag gesteld wordt of de islam verboden dient te worden.
Kijk, ik weet ook best dat een groot gedeelte van de Europese bevolking de bibbers heeft van de islam. Of dat terecht is of niet laat ik in het midden. Maar wat heeft zo'n referendum over die torentjes dan voor nut? Gaan er minder Islamieten zijn zonder zo'n torentjes? En gaan de overblijvers minder snel naar het extremisme overstappen? Worden moslims op deze wijze makkelijker geintegreerd (zo dat al wenselijk is) of gaan ze zich nog meer als een gediscrimineerde minderheid gedragen (zo dat al wenselijk is)?

Kortom; zo'n referendum over die torentjes heeft in geen enkel opzicht nut. Er wordt geen enkel probleem mee verholpen. Tenzij misschien het lawaai op gezette uren maar dat is met de wet op geluidsoverlast ook wel aan te pakken denk ik.
De Zwitsers zijn baas, niet de moslims.
Oud 30 november 2009, 13:33   #15
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

U begrijpt het hele idee áchter die minaret niet BigF.

Een minaret is als een vlag die geplant wordt op veroverd gebied!
Het is niet énkel maar een torentje.!
Oud 30 november 2009, 13:44   #16
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Da's toch duidelijk: een meerderheid van de Zwitsers wil niet dat de Islam zich dusdanis manifesteert dat het een typisch verschijnsel in het straatbeeld wordt. Daar is op zich niets verkeerd mee. Ook wij worstelen met deze discussie. Moeilijk, want waar trek je de lijn? Maar het is een interessant gegeven dat een groot deel van een landsbevolking duidelijk zegt dat geen minaretten in het straatbeeld wil. Ze hebben niet gezegd dat er geen islam mag zijn, hé. Maar wel dat die islam zich op bepaalde gebieden moet schikken naar wil van de bevolking om haar te verbieden een te grote uiterlijke stempel te drukken op het straatbeeld.
Jaja, dus de islam mag er wel zijn maar we mogen er vooral niks van merken. Als we het niet zien, is het er niet.
Dus geen hoofddoeken, geen torentjes en geen oproep tot gebed meer en Europa is plots weer Europees.

En trouwens, laat ons eerlijk zijn. Zo'n minaret, drukt dat nu echt zo ne grote stempel op het straatbeeld? Ge wandelt er voorbij voor ge er erg in hebt en de meeste mensen denken gewoon:"He, kijk daar, een torentje!"

En wat doen we met lantjes stelling dat het niet om die torentjes te doen is maar om de inhoud die er achter zit? Zever?
Oud 30 november 2009, 13:51   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, dus de islam mag er wel zijn maar we mogen er vooral niks van merken. Als we het niet zien, is het er niet.
Dus geen hoofddoeken, geen torentjes en geen oproep tot gebed meer en Europa is plots weer Europees.

En trouwens, laat ons eerlijk zijn. Zo'n minaret, drukt dat nu echt zo ne grote stempel op het straatbeeld? Ge wandelt er voorbij voor ge er erg in hebt en de meeste mensen denken gewoon:"He, kijk daar, een torentje!"

En wat doen we met lantjes stelling dat het niet om die torentjes te doen is maar om de inhoud die er achter zit? Zever?
Maakt het wat uit misschien? De uitslag is toch duidelijk?
Oud 30 november 2009, 13:55   #18
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Dat was niet 'lantjes' stelling, maar de mijne - en het afdoen als 'zever', maakt nog niet dat het kan verjaagd worden als een lastige vlieg (die zever), vraag aan porpo waarom een moskee een minaret moet hebben.
Wanneer werden de minaretten aan de Hagia Sofia vastgeplakt? - Juist ja, nádat het gebied veroverd was!
De oriëntalist Thomas Widmer, tegenwoordig journalist bij de Tages-Anzeiger, twee jaar geleden in de Weltwoche schreef over de minaretten het volgende: ”De minaret, de verticale manifestatie van de islam, dient in de islamitisch gevormde stad boven alle andere gebouwen uit te torenen. Vooral boven die van de concurrerende religie van het christendom – voor zover kerken überhaupt zijn toegestaan, want Saoedi-Arabië bijvoorbeeld duldt geen huizen van vreemde religies en heeft alle sporen van het christendom uitgewist.”
In het verloop van de islamitische veroveringen werden minaretten eerst als wacht- en daarna als gebedstorens gebruikt. De Turkse minister-president Erdogan zei het een keer als volgt: ”De democratie is alleen de trein waar we opspringen tot we ons doel hebben bereikt. De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten.”
Ook schreef de Duitse oriëntalist Annemarie Schimmel ”De minaret is een soort overwinningstoren, het zichtbare teken van de aanwezigheid van de islam in een nieuw veroverd gebied.”
Oud 30 november 2009, 14:06   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Spreek eens met sossen van de oude stempel, veel anticlericaler kan bijna niet. Kerken ombouwen tot arbeiderswoningen was geen onbekende kreet ten tijde van Daens.

Citaat:
Bof, als torentjes en gebleir mogen mag ik toch mijn antwoord indienen. 100 meter met een goeie ouderwetse Vlaamse St Jansboog moet de moeite zijn om die speakers uit die toren te schieten.

Citaat:
Ik durf anders denken. Als ik een kerktoren zie, is het "tja, historisch gegroeid, maar uitstervend.". Zie ik een belfort, een waaktoren uit een minder goeie tijd. Zie ik een kasteel, bescherming voor de burgers, of machtprojectie uit een tijd waar politiek en rechttoe en rechtaan knokken hand in hand gingen.

Zie ik een minaret, die toch een specifieke vorm heeft, zie ik een opdringerige veroveringsgodsdienst. Die "EIST" van hun ding te doen, liefst niet door eigen arbeid of middelen.

Citaat:
Ik geef Lantjes gelijk in zijn stelling die minaret een symbool is dat een 7de eeuwse veroveringsgodsdienst vertegenwoordigd.
Oud 30 november 2009, 14:59   #20
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Stel u voor dat de Zwitsers een referendum pro of contra islam zouden organiseren en het resultaat contra zou zijn. Ze krijgen meteen, zelfs op voorhand, het ganse Westerse establishment over zich heen en iedere Zwitser zou de reïncarnatie van Dolfken himself zijn. Om nog over de reaktie van de isalmitische wereld nog te zwijgen.... En dat alles terwijl men enkel de mening van “het volk” zou vragen. Dat risico kunnen ze niet nemen, dan liever een teken aan de wand zoals een minarettenverbod.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be