![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of deze partij in Vlaanderen de kiesdrempel gaat halen is een open vraag. Maar in Wallonië is de opkomst van deze partij zeker een alternatief voor de traditionele partijen, waar daar een groot gebrek aan is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou ze niet "Waals Belang" noemen.
Ik zie geen independistische elementen staan, wat ik daar toch een vereiste voor zou vinden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor Wallonië en Brussel is het zelfs van belang om de gewestelijke bevoegdheden in te dijken en naar het oude systeem terug te keren. De belangen van Vlaanderen staan nu eenmaal vaak haaks op die van Wallonië en Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Dat Nederlandstalig programma van de PP is precies bij momenten met Babelfish vertaald...
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() "Omdat regels dezelfde moeten zijn voor eenieder, los van de rijkdom, van de godsdienst, of van de politieke (partij)binding."
komt uit hun manifest, zie ik hier een vlaktaks eis verschijnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wat dat, of het door Rudy Aernoudt laten neerschrijven. Babelfish was dus geen slechte keuze.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 27 november 2009 om 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit stukje vind ik best grappig:
Citaat:
Waarom hebben ze die PP dan opgericht, verdorie? ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt, want LDD wil Wallonië wel onder Vlaams toezicht zetten in verband met de transfers, en PP wil dat Wallonië enkel door Franstalige liberalen kan gecontroleerd worden en dat deze onbeperkt over alle rijkdommen van België kunnen beschikken voor het welzijn van de Waalse kapitalisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() I do second that opinion, Sir.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Nogal harde lijn, misschien gewoon om op te vallen? Ik denk niet dat het zal aanslaan, ze staan voor meer efficientië. Daar zijn ze niet zo'n fan van in Wallonië, zie de greep van de PS op elke Waalse regering..
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hun politburo bestaat enkel uit Walen?
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb net het manifest van de personenpartij gelezen
Volgens hun tekst zullen zowel de lagere als middeninkomens minder belastingen betalen. Prima... maar... ze vergeten erbij te vermelden dat de hoge inkomens nog veel minder belastingen zullen betalen...: voor de schijf die de 50.000€ overschrijdt zou er in hun voorstel slechts een tarief gelden van 29% (in plaats van 50% zoals nu!) Het lijkt me dat diegenen die er het nog het grootste voordeel bij hebben eigenlijk diegenen zijn die nu ook al een groot inkomen hebben, zijnde alle inkomens boven de 32.720€ (belast aan 19% ipv 50% !!!) De laagste inkomenschijf zou dan wel belastingvrij zijn, maar het doet me een beetje denken aan een garage die 10% korting geeft op een Lada van 10.000€ en tegelijk 40% korting op een Jaguar van 100.000€ Misschien is dit wel de bedoeling, maar dan is het niet echt openhartig en eerlijk. En zeker niet sociaal... Hieruit volgt dan ook dat, als zowel de lagere als middeninkomens als de hoogste inkomens minder belastingen betalen er véél minder inkomsten uit belasting zullen zijn. Vraag is hoe dat zal opgevangen worden. Ik vermoed dat het een zoveelste poging is om de kloof tussen arm en rijk te vergroten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kortom: als de staat minder inhalig zou zijn, zou ze meer verdienen. En zouden U en ik tevens meer bijdragen aan de algemene en individuele welvaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar mijn punt is dat het in hun systeem VOORAL de grootverdieners zijn die ervan profiteren en er VERUIT het meeste beleng bij hebben. Meer nog dan nu al het geval is. 19% belastingen betalen op een bescheiden inkomen van bv. 20.000 € en slechts 29% op een inkomen van 100.000€ is niet echt fair te noemen. Het gaat hen dus echt niet om de lage en middelmatige inkomens, hoor... |
|
![]() |
![]() |