![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: "het" is allemaal de schuld van de Walen, Di Rupo en de migranten | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
37 | 64,91% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
20 | 35,09% |
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Eigenlijk valt 90% van de discussies vrij eenvoudig samen te vatten: het is allemaal de schuld van de Walen, Di Rupo en de migranten. Wanneer men echter vraagt: leest u weleens Franstalige kranten? Wist u dat er ook andere partijen bestaan in Wallonië dan de PS? Zijn de Vlaamse partijen zoveel beter? Zijn alle migranten criminelen? Alle Walen profiteurs? ... komt er een 'ja maar...' of 'ik bedoelde dat...'
![]() Wel, vrienden, is de wereld zo simpel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Er is méér dan één kant aan de medaille.
En aan een olifant zitten nog meer kanten.
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en ook van Vlaamse collaborateurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Een tijdje geleden hoorde je regelmatig als oplossing voor onze staatsschuld : “Dat die ministers eens wat minder zouden verdienen…” Ook populaire schuldigen zijn de migranten, de Walen, de PS, multinationals, …
Speel niet de man maar de bal. Daar komen al deze discussies rond de Walen en het Vlaams Blok en dergelijke op neer. ![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik heb ja gestemd, maar eigenlijk ben ik met de bovenstaande stelling ook akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En vindt u dit ook van de Waalse collaborateurs?
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Dit is een voorbeeld van een domme zinloze poll, die niet uitnodigt voor een verstandig gesprek, maar eerder een belediging is voor iedereen die een genuanceerd gesprek wil
Even dom als een poll over: "het" is allemaal de schuld van de Vlamingen en het Vlaams Blok |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Pfuh, ge moet maar zoals ik een familielid in Wallonië hebben wonen en dan weet ge al snel hoe gemoedelijk het er daar aan toe gaat qua bijvoorbeeld controle op werklozen en gepensioneerden of alcoholgebruik in het verkeer.
Ik stem niet op deze poll omdat ze onrealistisch en subjectief is, er zijn te weinig mogelijke antwoorden en de "duiding" druipt er gewoon vanaf. Wèl is het feit dat heel wat geld is verspild geworden door onzinnige projecten omdat Wallonië persé dezelfde voordelen wilt hebben als Vlaanderen (komt er bijvoorbeeld in Vlaanderen een nieuwe brug dan moet er in Wallonië ook eentje komen... ook al is er niets te overbruggen...) en dat een minderheid in de bevolking meer invloed op de besluitvorming kan hebben dan een meerderheid. Over migranten kan ik kort zijn: ik weet teveel en het is allemaal slecht. Uit eigen ervaring, in mijn eigen onmiddelijke omgeving en niet van horen zeggen. Maakt dat van mij een potentiële racist ?
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() In Vlaanderen is er een reuze groot verschil tussen een Limburger en een West-Vlaming. Wel in Wallonië is dat juist hetzelfde.
Luik is absoluut niet te vergelijken met Charleroi. De Walen sluiten wel meer aaneen omdat ze zich bedreigd voelen door ons. De Vlaming daarentegen voelt zich in wezen helemaal niet bedreigd door de Walen. De Vlaming heeft een soort superiotiteitsgevoel ontwikkeld tegenover de Waal. En terecht, want ze kijken naar ons op, na 150 jaar op ons neergekeken te hebben. Dat is het wat een Di Rupo zoveel macht geeft. Hij doet de Walen geloven dat ze morgen weer op ons zullen kunnen neerkijken. Of dat gebeurt ligt helemaal in onze eigen handen. Als we van Vlaanderen de veiligste regio maken, zullen we ook de rijkste blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ik verlaat nu deze zinloze draad ![]() mvg, h
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() di rupo is Italiaan en Minister, frans en zelfs een beetje nederlandstalig...
als de walen en migranten werken en mee helpen de welstand te verhogen "no problemo" wij kunnen wel niet oneindig solidair zijn en blijven... dat kan geen enkele bevolking volhouden. Helpen waar het kan moet kunnen, ook voor ons !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |