![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Speciaal voor het nazivriendje Guderian:
Citaat:
Zij hadden geen palestijnse jongen in hun wagen zitten. Stel je dus voor Guderian dat zij dat in het vervolg dan wel doen om te kunnen overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Los van het feit wat er nu gebeurd is, de kolonisten zijn zeker geen doetjes met hun eigen militieleden.
En nog losser van het feit, de langdurende conflict wordt in stand gehouden mede dankzij de kolonisten. Is Israel te klein ofzo? Wat bezielt hen om met duizenden te gaan wonen midden in een gebied waar je omringd wordt door miljoenen palestijnen? Is het democratisch om de toekomst van de Palestijnen te laten afhangen van zionistische leden van de likoed? Eerst allemaal vragen die beantwoord moeten alvorens we kunnen klappen over de doden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een vraagje aan dagallemaal rond de berichten uit Israel die vandaag op het VRT-journaal te zien waren. Een paar dagen terug heb ik een felle discussie gelezen tussen jou en een andere forumbewoner waarin jij de objectiviteit van de VRT fel in vraag stelde, om niet te zeggen dat je de openbare omroep in het Palestijns-Israëlische conflict vooringenomen en partijdig vond. In het licht van die discussie heb ik de reportage van Rudy Vranckx aandachtig gevolgd, en ik moet zeggen: noch de ene noch de andere partij werd bewierookt, en de terminologie voor geweld van beide zijden was erg gelijklopend.
Hoewel ik de verslaggeving van de VRT soms van een bedroevende kwaliteit vind, heb ik van vooringenomenheid nog niet veel gemerkt. Maar laat ons bij de reportage van vandaag blijven, moest je die gezien hebben: vond jij dat de VRT hier in de fout ging? En hoe dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar in een groep waar ik deel van uitmaak werd zondag de VRT weer eens meerdere keren betrapt op foutieve nieuwsgeving en ik heb het zelf kunnen zien. Het gaat dus niet over interpretatie maar wel om de kijker verkeerd in te lichten, en dan zie ik wanneer het aangeklaagd wordt dat ze het vertikken om het te verbeteren. Altijd is de fout natuurlijk zo dat Israël EN Joden daar foutief in een slecht daglicht worden gezet. In vele gevallen is het door hun amateuristisch werk in andere is het door hun vooringenomenheid. Het aantal verwrongen feiten over het M-O conflict (en ook Irak) tegenover andere problemen is zeker geen toeval meer! Zelfs leden uit de regering weten dat ook al. De antwoord dat de grote baas naar een vriend uit die groep geschreven heeft toen die foutieve informatie aanklaagde spreekt boekdelen: "Het Teletekst-bericht was naar de letter dus inderdaad niet helemaal correct, wel naar de geest" In dat geval werd een oproep van een lokale belgische organisatie zomaar foutief EN opzettelijk in de mond gelegd van de Verenigde Naties, en natuurlijk kwam daar geen verbetering op. Als zo iets geen combinatie is van amateurisme en slechte wil (1 voorbeeld uit de honderden!)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In de laatste 3 jaar heb ik 1 keer opgemerkt dat er een factuele fout begaan werd voor de "andere kant". Kan mij niet meer herinneren of er een rechtzetting gebeurde. Maar wat de Israelische (en spijtig ook de Joodse = niet-Israelisch gebonden) informatie aangaat krioelt het van factuele fouten en ik ken er maar 2 in de laatste 3 jaren die verbeterd werden. Ik maak wel degelijk een onderscheid tussen factuele fouten en bepaalde subjectiviteit in de keuze van woorden en beelden uit het conflict. Voor dat laatste is dit forum te klein en daar zullen anderen wel een andere opinie kunnen over hebben vermits het over subjectiviteit gaat. Onder factuele fouten versta ik dan ook alleen maar die feiten die ik op andere zenders en media (inclusief de arabische kranten in het engels if het frans) kan vergelijken of zuivere feiten die niet eens ter sprake komen. Ook maak ik een onderscheid tussen wat ten voordele is van een van de partijen in het M-O conflict en de zaken die zich in België afspelen en waar het vooral gaat om feiten te verdoezelen, te verbergen of te minimaliseren. Zo werd er in alle media geschreven of gesproken over de allochtonen die in Hasselt tijdens een zaalvoetbalmatch gedurende 3 uur boel maakten er "hamas, hamas, alle joden aan het gas" riepen. Maar bij de VRT was die informatie onbekend. Idem wat betreft de palestijnse "terrorist" uit Betleem die hier einde vorig jaar werd opgepakt voor postovervallen in VLAANDEREN (Brakel). Alle media gaven hierover bericht. Niet de VRT! alhoewel één van mijn vrienden de VRT wel degelijk aanwezig zag tijdens de meer dan anderhalf uur durende discussie in de Kamer over dit onderwerp. Wel kunnen ze in het uur vertellen dat er weer een glas gebroken is in het "vossenhol" van Arafat. Geeft dat zo een beetje de teneur van het probleem? (ben niet van plan hier een gans boek te schrijven over het onderwerp ![]() Zelfs de BBC, die minder onpartijdig is, heeft voor het M-O een speciale ombudsdienst opgericht nadat zij zichzelf bewust werden van hun partijdigheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verhaal: Twee Palestijnen schieten op de jonge vrouw achter het stuur van haar wagen.
De wagen staat stil naast de weg. Een van de Palestijnse moordenaars loopt naar de wagen en schiet de vier kleine meisjes dood die achteraan zitten. Tot zover het 'moedig Palestijns verzet'. ![]() [size=2]Tali Hatouel(35) en haar 4 kinderen Hila (11), Hadar (9), Roni (7) en Merav (2) werden gisteren vermoord door Palestijnse terroristen.[/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zolang de EU dan nog de boeken betaalt waarin dergelijk haatoproepen als normaal beschouwd worden zal Europe beter geen lessen geven over dit conflict |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
wat bent u kil en koud,al eens bij stilgestaan dat dit ook palestijnse kinderen konden zijn,dan schreeuwde u waarschijnlijk moord en brand. In wat voor een wereld leven wij eigenlijk,waar niemand, zelfs kinderen niet meer ontzien worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() even de link met het verhaal en de commentaar op de media. (in het frans). Alhoewel het gericht is naar de franse media, is het misschien nog meer toepasselijk op de VRT!
http://www.guysen.com/articles.php?sid=2241 Even ter inleiding de quote van Mustapha herhalen Citaat:
Hier het artikel: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||