Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2009, 14:29   #1
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard Je privacy is 40 euro waard

Privacy op het internet is blijkbaar praktisch niets waard.

http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...-40-euro.dhtml

Citaat:
Van profielinfo tot bankgegevens
Voor 20 dollar speelt Yahoo! je profielinfo door aan de Amerikaanse autoriteiten, voor 30 tot 40 dollar doen ze daar de inhoud van je mails bij. Voor 60 dollar (40 euro) krijgt de politie werkelijk al je gegevens. De hele inhoud van je computer, incluis wat je uitricht op Yahoo-groepen, ligt dan in de sterke arm van de wet.

De sporen die je al surfend nalaat, maar ook je bankgegevens, zijn dus zeer makkelijk toegankelijk en bovendien worden die nooit gewist. Klik hier voor het schema van de te koop aangeboden gegevens.
De praktijken van Yahoo komen nu aan het licht. Ik vermoed dat er nog vele anderen zijn die misbruik maken van mensen hun persoonlijke gegevens.

De vraag is of dit allemaal wel wettelijk is. In Europa en België bestaat er nog zoiets als privacywetgeving.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 december 2009 om 14:37.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 14:40   #2
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Inderdaad erg en ik vrees dat de anderen niet veel beter zijn.

Het volgende kwam deze week uit de mond van Google CEO Eric Schmidt:

Citaat:
If you have something that you don't want anyone to know, maybe you shouldn't be doing it in the first place. If you really need that kind of privacy, the reality is that search engines -- including Google -- do retain this information for some time and it's important, for example, that we are all subject in the United States to the Patriot Act and it is possible that all that information could be made available to the authorities.
http://www.youtube.com/watch?v=A6e7wfDHzew
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 15:02   #3
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Net zoals je email adressen verkocht worden aan bedrijven om je mailbox vol te spammen met hun producten, afgaand op je surfgedrag en aldus potentieel koper.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 15:12   #4
Zeikstraal
Banneling

Standaard

En google blijft je volgen ook al ben je uitgelogd
Oud 12 december 2009, 16:06   #5
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Opgepast...big brother is coming...
Oud 12 december 2009, 16:07   #6
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Opgepast...big brother is coming...
Seizoen 6 ofwa
Oud 12 december 2009, 16:13   #7
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Seizoen 6 ofwa
Je zou het durven denken, gezien ze daar toch al goede fundamenten voor aan het leggen zijn.
Oud 12 december 2009, 17:06   #8
skaldis
Banneling

Standaard

enkele kleine tips om je privacy een beetje te vergroten

Citaat:

Google houdt zoekinformatie bij die niet in je cookies of geschiedenis zijn geïntegreerd. Als je dus vrijere zoekresultaten wenst (niet rekeninghoudend met voorgaande zoekopdrachten) kan je bij webgeschiedenis rechts boven de googlepagina die functie (waarbij google al je zoektermen 180 dagen opslaat) uit zetten.

en ik heb nog een tip : :wow:
blijkbaar bewaard onze computer in het geheim ook super flash cookies op een geheime locatie die nooit verwijderd worden, bvb. ook van derde gebruikers (via reclame van sites waar je op surft zodat sites weten welke reclame ze best laten zien wanneer je op hun site komt) Je kan die optie uitschakelen maar daarvoor moet je dus naar de site van macromedia :dies: (alwaar je ook een lijst kan inzien van sites die je zoal bezocht hebt en waar je zulke cookies hebt binnen gekregen) Om daar te geraken copier je "flash player het deelvenster" zonder aanhalingstekens in google en klikt daarna op de bovenste macromedialink
bron
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 18:02   #9
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

begin dan ook maar niet aan google chrome browser of dergerlijke, voor elke request dat je doet, stuurt het (via https) naar een google server exact hetzelfde request. Op basis hiervan bepalen ze welke sites populair zijn en kunnen ze hun zoekrobot optimaliseren.

Maar ik zie eigenlijk niet het probleem... Men (de kopende partijen) gaan heus niet al je mails persoonlijk lezen (zo interessant ben je echt niet). En tegen een woordscan die uw spullen doorsnuffelt op plannen voor aanslagen & criminaliteit kan men maar moeilijk zijn.
Oud 12 december 2009, 18:05   #10
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
enkele kleine tips om je privacy een beetje te vergroten

bron

flashcookies zijn geen geheim...
java-objecten, lokaal opgeslagen op uw pc, zijn geen geheim...
sqllite databanken in uw browser, vrij voor gebruik door websites, zijn geen geheim...

Maar je was te lui of te ongeinteresseerd om de Acceptance Policies te lezen, of de informatie van de software die je gebruikte..
Oud 12 december 2009, 18:17   #11
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
begin dan ook maar niet aan google chrome browser of dergerlijke, voor elke request dat je doet, stuurt het (via https) naar een google server exact hetzelfde request. Op basis hiervan bepalen ze welke sites populair zijn en kunnen ze hun zoekrobot optimaliseren.

Maar ik zie eigenlijk niet het probleem... Men (de kopende partijen) gaan heus niet al je mails persoonlijk lezen (zo interessant ben je echt niet). En tegen een woordscan die uw spullen doorsnuffelt op plannen voor aanslagen & criminaliteit kan men maar moeilijk zijn.
Ik ben daar op tegen. Je moet het recht hebben op privacy als er een terreurbewind heerst in je land, zodat je hen van de macht kan doen verdrijven eventueel. Niet dat ze uw stappen lezen. Voor zinloos geweld inderdaad niet, maar ja.
Oud 12 december 2009, 18:33   #12
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
En tegen een woordscan die uw spullen doorsnuffelt op plannen voor aanslagen & criminaliteit kan men maar moeilijk zijn.
Ah nee? De stap naar woordscanners die uw mail doorzoekt naar meningen die niet stroken met die van het establishment is snel gemaakt.
Oud 12 december 2009, 18:45   #13
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ah nee? De stap naar woordscanners die uw mail doorzoekt naar meningen die niet stroken met die van het establishment is snel gemaakt.
dan moet je je mening maar laten stroken met die van hun... is veel minder stress hoor, en heb je die pillekes in uw avatar niet nodig

Laatst gewijzigd door Raven : 12 december 2009 om 18:45.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 20:30   #14
skaldis
Banneling

Standaard

Ik had een slecht werkende add-on van Mozilla geïnstalleerd in mijn firefox browser en wat bleek : doordat het scriptje het openen van nieuwe bladzijden zo sterk vertraagde zag ik dat tussen twee pagina's van mijn bladwijzers in ik langs google passeerde. Dus zonder dat ik in google trefwoorden intikte of zelf naar hun site surfte weet google toch van me naar welke sites ik surf. Dat is toch wel straf.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 21:10   #15
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Ik had een slecht werkende add-on van Mozilla geïnstalleerd in mijn firefox browser en wat bleek : doordat het scriptje het openen van nieuwe bladzijden zo sterk vertraagde zag ik dat tussen twee pagina's van mijn bladwijzers in ik langs google passeerde. Dus zonder dat ik in google trefwoorden intikte of zelf naar hun site surfte weet google toch van me naar welke sites ik surf. Dat is toch wel straf.

als privacy een concern is, pak je op dit moment best IE

de sqllite databank werkt (nog) niet goed in de 8;
is concurrent met google (en verstuurd dus niet extra requests naar hun servers);
werkt vrij standaard met cookies, maar biedt vooral een centrale plek om alle history te verwijderen (met uitzondering de flash cookies, maar dat doet geen enkele browser op dit moment)
Oud 12 december 2009, 23:31   #16
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben daar op tegen. Je moet het recht hebben op privacy als er een terreurbewind heerst in je land, zodat je hen van de macht kan doen verdrijven eventueel. Niet dat ze uw stappen lezen. Voor zinloos geweld inderdaad niet, maar ja.
Degene die via computer/internet een revolutie plannen zijn zo gatachterlijk dat ze het verdienen gearresteerd te worden. Zelfde voor telefonisch trouwens.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 00:04   #17
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
dan moet je je mening maar laten stroken met die van hun... is veel minder stress hoor, en heb je die pillekes in uw avatar niet nodig
Doe zoals ik zeg, of anders....

Dat doet me denken aan bepaalde Russische, Oostenrijkse en Italiaanse leiders. Goodwin is nooit veraf.
Oud 14 december 2009, 09:27   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Privacy op het internet is blijkbaar praktisch niets waard.

http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...-40-euro.dhtml

De praktijken van Yahoo komen nu aan het licht. Ik vermoed dat er nog vele anderen zijn die misbruik maken van mensen hun persoonlijke gegevens.

De vraag is of dit allemaal wel wettelijk is. In Europa en België bestaat er nog zoiets als privacywetgeving.
Dat de Amerikanen daarvoor betalen is gewoon om het makkelijker te maken, ... de Echellon computers pikken toch al uw verstuurde data op, zelf het reconstruren van skype , msn etc... gesprekken is hiermee mogelijk... alles wat je uitricht met je GSM kan ook zo getraceerd worden.

als ge dus iets zinnes zijt , gebruik geen internet, er zijn andere communicatiemethodes, maar ook die worden afgeluisterd en opgenomen... (sattelietverkeer en telefoons, radio verbindingen... ) alleen Post Pigeon Protocol is veilig (als ze uw duiven al niet vangen of uit de lucht schieten... )

Nee als ge serieuse dingen wilt uitsteken, dan gebruikt ge geen enkele manier van electronische communicatie.

Er zijn enigma machientjes om te downloaden, maar ook die zijn te kraken natuurlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 09:48   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als je een BlackBerry hebt, gebeurd er hetzelfde, alle blackberry mails gaan via hun datacenters in Canada en de US, en aangezien die dus ook weer onder de Patriot act, vallen, ... is al uw mailverkeer, agenda, notes etc... die veilig in uw BB staan, ook veilig gebackuped by Research In Motion. ... Ja zelf als uw BB gestuurd wordt door de server bij u op het werk, of door Vodaphone / Proximus /etc... wordt die info zodra hij op het net komt om verwerkt te worden door het RIM datacenter geprocessed.

Hoe de Apple produkten werken weet ik niet precies, Windows mobile wordt dan weer door de eigen exchange servers geregeld, en gaat via de provider het GPRS netwerk op, minder kans op inkijk door de ustated nites, maar zoals ik reeds eerder zei, neemt Echellon dan over.

dus privacy, vergeet het, mijn notaboekske in mijn schuif dat is secure, steekt achter slot, met nen echte sleutel,

Wil je echt secure werken op een PC, dan moet je die afsluiten van het internet, door geen netwerkverbinding te hebben, of een die gescheiden is van het internet. En zelf dat is geen garantie, eigenlijk zou je in een kooi van faraday moeten werken, op stroom gegenereerd door je eigen stroomgroep, want zelf via de netstroom zijn ze theoretisch gezien in staat binnen te raken. ook de electromagnetische pulsen die naar je scherm worden gezonden, of die in het toestel worden gegenereerd kunnen door gevoeilige apparatuur worden opgepikt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 10:24   #20
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak dan geen gebruik van mailprogramma's, google en yahoo. Privacy verzekerd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be