![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is alweer ne Pipo wakker geworden met een nieuw fris idee, nl taks op frisdrank. Dit zou de drinkgewoonte van de mensen moeten veranderen.
Met het geld dat de taks opbrengt zouden preventiecampagnes gefinancieerd kunnen worden. Als het zo preventiecampagnes (lees affiches) zoals overal langs de wegen staan om de verkeersveiligheid te verhogen........ Ik vrees echter dat onze regering hier gaat opvliegen gelijk nen hond op een frikadel, niet voor de volksgezondheid maar voor de taksen. Nadat wij bezig het begrotingsgat dicht te rijden, zouden we het ook wel eens kunnen dichtdrinken. http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=T42IQAMK
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 26 november 2009 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor.
Op voorwaarde dat elders een taks gelijkmatig vermindert. Voorbeeld voor verse groeten en fruit; of andere dagelijkse gezondere voedingsmiddelen, weet ik veel welke.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Da ze doen wat ze niet laten kunnen.
Terugkloten is de meest gepaste reacties op zulke pipo's, allen massaal kraantjeswater drinken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als er evenveel geld naar preventiecampagnes zal gaan als er effectief naar het milieu gaat van wat ze onder het mom van milieubelastingen allerhande uit onze zakken schudden....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar doe je ze pijn mee. Met al de rest lachen ze je uit in je gezicht. Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 november 2009 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Belachelijk. Dus omdat een aantal losers liters cola per dag zuipt en dan schrikt dat ze daar dik van worden, moet iedereen meebetalen? Dan kun je even goed gewoon de verkoop van frisdrank en snoep verbieden aan mensen met een BMI hoger dan X.
Het ergste gaat zijn dat hierdoor de prijzen van frisdrank op café gaan stijgen, en dat de bierprijzen daarom mee gaan verhoogd worden.
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() echt veel inspiratie hebben ze toch niet die politiekers, voor elk probleem dezelfde oplossing BELASTINGEN
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ikzuip wat wil !! Ze kunnen erdus dik rond !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Maak gewoon je eigen ice tea met thee, citroen en suiker.
Kan ook enorm lekker zijn en enorm verfrissend in de zomer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() 't Gaat om 1 cent per blikje.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gebeurt nu al.
Langsheen heel de grens met Frankrijk. Gezien het verschil in btw.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Wij" laten ons beïnvloeden door stijgende of dalende prijzen ... Zonder vb. geldboetes, zouden "wij" nogal onder de indruk zijn van snelheidsbeperkingen ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch heb ik overgewicht. Maar misschien vinden ze nog wel ergens een taksje waardoor ik mijn kilootjes kwijtraak ...
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er gaat een preventiecampagne mee betaald worden. En wie gaat daar beter van worden denk je? En als het zo'n campagne is zoals in de verkeersveiligheid: "Je Rijdt snel want je grootvader was een piraat". Van zo'n slogans ben ik echt onder de indruk, ik heb dan de neiging om het gaspedaal nog iets dieper in te trappen.
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|