Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2009, 08:42   #1
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard Nog een keer Polly

Waarom is Polly Correct dit keer geband?
Oud 11 maart 2009, 10:24   #2
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

Omdat we gemerkt hebben dat ze haar laatste ban heeft proberen omzeilen via een dubbelnick, wat uiteraard niet is toegestaan.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 10:35   #3
pAnnakoeken
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Omdat we gemerkt hebben dat ze haar laatste ban heeft proberen omzeilen via een dubbelnick, wat uiteraard niet is toegestaan.
Tronca,

dat is iets wat mij ook al parten heeft gespeeld ... zou je aub eens aan Maarten kunnen vragen of die interpretatie van het reglement wel correct is ?

Citaat:
Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:

dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
het verschillend woordgebruik (bold) forumganger vs dubbelnick in het forumreglement heeft volgens mijn bescheiden mening slechts zin, als alleen die aangemaakte dubbelnick verbannen wordt, en niet de forumganger (originele nick dus)

kan je Maarten dit voorleggen ?
en eventueel het reglement aanpassen naar drie maal 'forumganger' indien Maarten toch kiest voor uw interpretatie ?

dank

Anna List

Laatst gewijzigd door pAnnakoeken : 11 maart 2009 om 10:35.
pAnnakoeken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 10:52   #4
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pAnnakoeken Bekijk bericht
Tronca,

dat is iets wat mij ook al parten heeft gespeeld ... zou je aub eens aan Maarten kunnen vragen of die interpretatie van het reglement wel correct is ?

het verschillend woordgebruik (bold) forumganger vs dubbelnick in het forumreglement heeft volgens mijn bescheiden mening slechts zin, als alleen die aangemaakte dubbelnick verbannen wordt, en niet de forumganger (originele nick dus)

en eventueel het reglement aanpassen naar drie maal 'forumganger' indien Maarten toch kiest voor uw interpretatie ?

dank

Anna List

Welke zielege mensen hier op het forum, moest ik een permanente ban krijgen ik zou toch niet meer omkijken.....
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 10:56   #5
pAnnakoeken
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht

Welke zielege mensen hier op het forum, moest ik een permanente ban krijgen ik zou toch niet meer omkijken.....
jij had al nee gestemd, dat was al duidelijk

mij was t hem om een dubbelzinnigheid in het reglement te doen.
pAnnakoeken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 10:57   #6
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht

Ik verheug me er nu al op...
Oud 11 maart 2009, 10:57   #7
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus nu? Permanent?
Oud 11 maart 2009, 11:01   #8
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pAnnakoeken Bekijk bericht
Tronca,

dank

Anna List
Je kan dit interpreteren zoals je ze wil. Voor mij lijkt het duidelijk wat hiermee wordt bedoeld: een dubbelnick die gebruikt wordt om te omzeilen, geeft aanleiding tot een ban van de forumgebruiker. Ik zou bij zo'n vaststelling alle nicks bannen, zowel de dubbelnick als de oorspronkelijke account.

Maarten
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 11:35   #9
tronca
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Dus nu? Permanent?
Bij een eerste keer verlengen we normaal de ban, bij een tweede poging tot omzeiling van de ban, wordt de ban permanent.

Aangezien de oorspronkelijke ban van Pollycorrect was afgelopen toen we de dubbelnick opmerkte, is ze opnieuw tijdelijk geband. Bij een volgende poging wordt de ban echter definitief.
Oud 11 maart 2009, 11:39   #10
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij een eerste keer verlengen we normaal de ban, bij een tweede poging tot omzeiling van de ban, wordt de ban permanent.

Aangezien de oorspronkelijke ban van Pollycorrect was afgelopen toen we de dubbelnick opmerkte, is ze opnieuw tijdelijk geband. Bij een volgende poging wordt de ban echter definitief.
Okay tronca, dan nu de hamvraag: Zouden jullie Anna List willen laten terugkeren? Zijn berichten zijn over het algemeen netjes en goed onderbouwd, de oorspronkelijke ban was een optelling van in de tijd vergaarde strafpuntjes, niets wereldschokkends dus, en de bans daarna waren gebaseerd op een misverstand.

Zou Anna moeten wegblijven zou ik het jammer vinden. Hij is geen forumtrol of recidivist. Verre van.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 11:47   #11
tronca
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Okay tronca, dan nu de hamvraag: Zouden jullie Anna List willen laten terugkeren? Zijn berichten zijn over het algemeen netjes en goed onderbouwd, de oorspronkelijke ban was een optelling van in de tijd vergaarde strafpuntjes, niets wereldschokkends dus, en de bans daarna waren gebaseerd op een misverstand.

Zou Anna moeten wegblijven zou ik het jammer vinden. Hij is geen forumtrol of recidivist. Verre van.
De regels zijn hem duidelijk gecommuniceerd en hij heeft ze doelbewust overtreden. Ik zie dan ook geen enkele reden om een uitzondering te maken.

Ik zie het misverstand niet. Dat een ban omzeilen bestraft wordt lijkt me nogal logisch. En daarin is hij zeer duidelijk een doelbewuste recidivist die ons zeer veel werk geeft. Ik denk dat je ook wel begrijpt dat hij zo weinig goodwill opwekt bij ons.
Oud 11 maart 2009, 12:08   #12
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Laat ons dit ban gedoe even uit een ander perspectief bekijken.
Ieder lid bouwt hier een "kennissenkring" op en wil die (meestal) houden.

Waar is de vergevingsgezindheid in de wereld gebleven.... Indien in het werkelijke leven ieder zo rancuneus zo zijn en blijven, was de wereld echt niet meer leefbaar.... Zelfs moordenaars mogen, op termijn, weer meespelen in de maatschappij.

Laatst gewijzigd door lantjes : 11 maart 2009 om 12:11.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 13:50   #13
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, so be it. Maar sta mij toch even toe volgende terechte opmerking van Firestone (welke ik volledig onderschrijf) nog eens in herinnering brengen :

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=24

Blijkbaar geldt jullie bovenstaande regel dus niet voor iedereen, en wordt er imo met verschillende maatstaven gemodereerd.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 13:59   #14
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Laat Anna aub gewoon blijven.
Oud 11 maart 2009, 14:48   #15
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Okay tronca, dan nu de hamvraag: Zouden jullie Anna List willen laten terugkeren?
Ja Tronca, dat is de HAMCvraag ook.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 14:51   #16
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ik weet het wel, hij heeft het wat uitgehangen maar tenslotte is Anna toch geen orrlogsmisdadiger?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 14:59   #17
Anna Bist
Banneling

Standaard

Citaat:
De regels zijn hem duidelijk gecommuniceerd en hij heeft ze doelbewust overtreden. Ik zie dan ook geen enkele reden om een uitzondering te maken.
doelbewust overtreden, in de veronderstelling dat het reglement een gaatje bevatte, ... idd ... mea culpa ... hoewel ik die, toegegeven, technische letterlijke lezing, nog altijd niet inhoudelijk weerlegd zie ... maar t was mss wel kinderachtig mea maxima culpa

om het met jeroen olyslaegers te zeggen : 'aanstellerij is een levensbehoefte' (zoek de context maar eens als je zin hebt)

Citaat:
Ik zie het misverstand niet. Dat een ban omzeilen bestraft wordt lijkt me nogal logisch. En daarin is hij zeer duidelijk een doelbewuste recidivist die ons zeer veel werk geeft. Ik denk dat je ook wel begrijpt dat hij zo weinig goodwill opwekt bij ons.
moest je eens weten hoeveel werk mij dat bezorgt
nieuw e-mail accountje maken, nieuwe (leuke!)nick aanmaken
forumreglement (met de bewuste dubbelzinnige passage in) onderschrijven (grrrr... die 20 seconden wachten)

alle gekheid op een stokje : welk alternatief heeft iemand die zich ten onrechte gepermbanned voelt dan het aanmaken van een dubbelnickje ?

doelbewust recidivist ????
manmanman ik was net met Maarten aan het pb'en om te proberen dit probleem op te lossen toen je me t laatst weer bande ... enfin, dat is niet de conflictweg die ik weer op wil ... laat ons mss idd eens bekijken of dit gedoe van bannen in verhouding staat met wat ik ook maar fout gedaan heb mss ?

desalniettemin, vriendelijke groetjes aan iedereen,

Anna
Anna Bist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 21:20   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ok, so be it. Maar sta mij toch even toe volgende terechte opmerking van Firestone (welke ik volledig onderschrijf) nog eens in herinnering brengen :

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=24

Blijkbaar geldt jullie bovenstaande regel dus niet voor iedereen, en wordt er imo met verschillende maatstaven gemodereerd.

Graag even een reactie van de heren moderators.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 23:40   #19
tronca
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Graag even een reactie van de heren moderators.
Er zijn manieren om dubbelnicks te spotten en er zijn manieren om die controlemechanismen te omzeilen. We bannen niet op basis van een vaag vermoeden.

Een ban geven we nooit zo maar, zeker niet om futiliteiten. Wie het reglement te vaak overtreedt, zal geband worden.

Vermoedens van dubbelnicks mogen altijd bij ons gemeld worden, dan proberen wij uitsluitsel te krijgen.
Oud 12 maart 2009, 10:34   #20
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Laat Anna aub gewoon blijven.
2
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be