Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Is dit dé oplossing voor dit probleem?
Ja, alle randgevallen aan de rand van de stad! 1 7,69%
Nee, verspreiden en beter opvangen! 5 38,46%
Moeten die nog een huis krijgen? 2 15,38%
Geen idee, daar in Holland doen ze altijd raar. 5 38,46%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2004, 13:15   #1
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aso's moeten in containers gaan wonen (video)

Uitgegeven: 3 mei 2004 08:10
Laatst gewijzigd: 3 mei 2004 11:05

AMSTERDAM - Het stadsdeel Amsterdam-Noord wil asociale gezinnen die extreme overlast veroorzaken in de toekomst gaan onderbrengen in 'shockproof' containers aan de rand van de stad. Dat wil een meerderheid van de stadsdeelraad, aldus het Algemeen Dagblad maandag.

Volgens mede-initiatiefnemer van het plan en CDA-fractievoorzitter John Geelof is de spanning in sommige wijken zo hoog opgelopen, dat onleefbare situaties zijn ontstaan. "Het gaat om een enorme overlast waarbij vaak alcohol en drugs in het spel is. We moeten iets doen", zegt Geelof.

De gezinnen zullen ondergebracht worden in groepjes van vier á vijf containerwoningen, gemaakt van kunststof golfplaten. Omdat de ervaring leert dat het interieur vaak wordt beschadigd, zal bijvoorbeeld de gootsteen worden ingemetseld.

De gezinnen waar het om gaat zijn notoire probleemgevallen, die vaak extreme geluids- en stankoverlast veroorzaken en buurtbewoners intimideren. Ze zijn al vaker verplaatst door het stadsdeel, en volgens Geelof zit er daarom niets anders op voor de gezinnen om het 'vrijwillige' aanbod aan te nemen: "Het is voor hen op straat of in deze containers."

nu.nl
Is dit een zinvolle manier om dit probleem aan te pakken? Lossen de problemen zich op deze manier op? En voor wie worden ze dan opgelost, voor de gemeente, de buren van deze gezinnen, de verhuurders, de bewoners zelf?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 14:54   #2
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

goed begin, maar haalt op zich weinig uit zolang je het probleem niet bij de wortel aanpakt.
een aansluitende maatregel zou kunnen zijn dat dergelijke maatschappelijke probleemgevallen een geboortebeperking opgelegd krijgen, bv. maximum 1 kind maken of, afhankelijk van de graad van onaagepastheid, een verbod op voortplanting.
marginaliteit, debieliteit, onaangepastheid, gestoordheid, achterlijkheid, luiheid, criminaliteit etc. zit immers grotendeels in de genen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 16:22   #3
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
marginaliteit, debieliteit, onaangepastheid, gestoordheid, achterlijkheid, luiheid, criminaliteit etc. zit immers grotendeels in de genen.
Allez, dit kun je toch niet menen. Zoiets neemt geen enkele wetenschapper meer serieus. Net zomin er een wetenschappelijke basis voor racisme bestaat.

Ik denk dat spreiding de oplossing is. Een buurt is zoals een spons die wel een paar randgevallen kan opvangen en integreren maar teveel is teveel (cfr. concentratiescholen). Voor mijn part mag de vrijheid van vestiging voor kansarme nieuwkomers aan banden worden gelegd in hun eigen belang en dat van de maatschappij.

En die containerwijken zullen tot getto's verworden en tot verdere sociale segregatie leiden.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 16:42   #4
kangoo
Partijlid

Standaard

Vroeger konden we lachen met de familie Flodder, nu is het harde niet komische realiteit. Vroeger kon men lachen met de dreiging van den islam, nu is het een bittere horrorfilm, dank zij onze onbekwame, communistische regeringsregisseurs.
kangoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 16:50   #5
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Simplistiche manier van problemen oplossen.

We moeten zoveel mogelijk mensen in het productieve circuit proberen te krijgen en zo los je dat niet op.
Misschien vinden er een paar dat ik in herhaling val, maar gemeenschapsdienst zou ook hier voor een betere integratie zorgen.
Oud 3 mei 2004, 16:56   #6
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Misschien vinden er een paar dat ik in herhaling val, maar gemeenschapsdienst zou ook hier voor een betere integratie zorgen.
Inderdaad, zeker voor leefloners. Gaat ook beter zijn voor hun zelfwaarde
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 18:19   #7
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Simplistiche manier van problemen oplossen.

We moeten zoveel mogelijk mensen in het productieve circuit proberen te krijgen en zo los je dat niet op.
Volledig mee akkoord.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 18:25   #8
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

IK heb eens een container gezien voor een werf, uitgerust met opklapbed en al. Binnenin 5,85 m lang, 2,25m breed en 2,20m hoog, dus een standard intermodal container van 20 voet.
Iets in deze zin :
http://www.lenaertsblommaert.be/index20.htm
Dat is gerust te doen als woon en slaapplaats inclusief minimum sanitair, maar om daarin ook nog te koken, dat zie ik echt niet zitten.
Oud 3 mei 2004, 21:14   #9
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik vind het een goed idee, en in Kampen blijkt het ook te werken. Mensen zijn in deze vrijstaande containers veel vrijer, terwijl niemand meer last van ze heeft. Overigens moet je niet denken aan een gesloten zeecontainer, er zitten gewoon ramen, een deur en sanitaire voorzieningen in. Het lijkt een beetje op een woonwagen, maar dan aso-bestendig.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 21:34   #10
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Aso's moeten in containers gaan wonen (video)

Uitgegeven: 3 mei 2004 08:10
Laatst gewijzigd: 3 mei 2004 11:05

AMSTERDAM - Het stadsdeel Amsterdam-Noord wil asociale gezinnen die extreme overlast veroorzaken in de toekomst gaan onderbrengen in 'shockproof' containers aan de rand van de stad. Dat wil een meerderheid van de stadsdeelraad, aldus het Algemeen Dagblad maandag.

Volgens mede-initiatiefnemer van het plan en CDA-fractievoorzitter John Geelof is de spanning in sommige wijken zo hoog opgelopen, dat onleefbare situaties zijn ontstaan. "Het gaat om een enorme overlast waarbij vaak alcohol en drugs in het spel is. We moeten iets doen", zegt Geelof.

De gezinnen zullen ondergebracht worden in groepjes van vier á vijf containerwoningen, gemaakt van kunststof golfplaten. Omdat de ervaring leert dat het interieur vaak wordt beschadigd, zal bijvoorbeeld de gootsteen worden ingemetseld.

De gezinnen waar het om gaat zijn notoire probleemgevallen, die vaak extreme geluids- en stankoverlast veroorzaken en buurtbewoners intimideren. Ze zijn al vaker verplaatst door het stadsdeel, en volgens Geelof zit er daarom niets anders op voor de gezinnen om het 'vrijwillige' aanbod aan te nemen: "Het is voor hen op straat of in deze containers."

nu.nl
Is dit een zinvolle manier om dit probleem aan te pakken? Lossen de problemen zich op deze manier op? En voor wie worden ze dan opgelost, voor de gemeente, de buren van deze gezinnen, de verhuurders, de bewoners zelf?
Eerst dacht ik, dit gaat toch echt te ver en zal nog meer problemen veroorzaken. Daarna herlas ik het artikel. Als het werkelijk gaat om een zeer kleine minderheid EN als de keuze de straat of de container is.. wel dan is de "container" een aanvaardbare oplossing. Ik denk dat "container" bij ons direct zo'n beeld van een kleine, koude metalen bak oproept... in dat geval zou het werkelijk degoutant zijn, maar ik denk dat het begrip hier toch iets breder is dan dat... Kantje boordje hier...
Oud 4 mei 2004, 11:57   #11
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Allez, dit kun je toch niet menen. Zoiets neemt geen enkele wetenschapper meer serieus. Net zomin er een wetenschappelijke basis voor racisme bestaat.
ook wetenschap kampt met politiek correcte druk. onderzoeken naar genetisch determinisme inzake gedrag worden niet toegestaan wegens niet ethisch.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2004, 12:59   #12
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goed begin, maar haalt op zich weinig uit zolang je het probleem niet bij de wortel aanpakt.
een aansluitende maatregel zou kunnen zijn dat dergelijke maatschappelijke probleemgevallen een geboortebeperking opgelegd krijgen, bv. maximum 1 kind maken of, afhankelijk van de graad van onaagepastheid, een verbod op voortplanting.
Wacht nog maar wat met kinderen maken, Mitgard!
Oud 4 mei 2004, 20:51   #13
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

Eerst dacht ik, dit gaat toch echt te ver en zal nog meer problemen veroorzaken. Daarna herlas ik het artikel. Als het werkelijk gaat om een zeer kleine minderheid EN als de keuze de straat of de container is.. wel dan is de "container" een aanvaardbare oplossing. Ik denk dat "container" bij ons direct zo'n beeld van een kleine, koude metalen bak oproept... in dat geval zou het werkelijk degoutant zijn, maar ik denk dat het begrip hier toch iets breder is dan dat... Kantje boordje hier...
Idd, met die nuances erbij komt mijn mening in de buurt van die van Dimitri, maar toch moet je er dan op toe zien dat het een kleine groep blijft, en niet als makkelijkste oplossing naar voren wordt geschoven waar al te makkelijk naar gegrepen wordt.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be