![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen bodyscan ? | |||
Voor |
![]() ![]() ![]() |
21 | 55,26% |
Tegen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 44,74% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Na Nederland en Nigerie wil nu ook Italie de bodyscan invoeren op luchthavens om aanslagen zoals vorige week tegen te gaan .
Europa in al haar dwaasheid is steeds tegen de bodyscan geweest zogezegd omdat het de privacy schendt , nou sjeg , ik laat mij toch liever bodyscannen door een vrouw dan mij te laten bepampelen door lieden van verdacht allooi die van het bepotelen van mannen en minderjarigen hun hobby maken .
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben voorstander, als de scanning op een vlotte manier kan gebeuren, en er niet langere wachttijden zijn.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In principe ben ik voorstander, zeker als het onze veiligheid verhoogd.
Maar van welke technieken maken deze scanners gebruik? Zijn de scanningsstralen niet schadelijk voor de gezondheid? Langere wachttijden zullen er waarschijnlijk niet zijn omdat de scanning gebeurt terwijl je erdoor loopt, vergelijkbaar met zo'n ding in de winkels.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen probleem met de bodyscan zolang het de apparatuur of software is die bepaalt wie verdacht is en wie niet. Maw, zolang geen personeel of wie ook de gescande beelden bekijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is wel zo bij de nieuwe bodyscans, ook de contouren van borsten enz.... zijn aangepast, moest er toch iemand zin hebben om te kijken naar een leuke griet.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Contouren ?
Mijn boodschap is duidelijk , laat alle bodyscans door vrouwen doen in een apart kotje in plaats van ons te laten bepampelen door zo'n griezel uit een marginale familie .
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed plan.
Want ja, wat moet je doen als security agent als je die mannen hun hoedje niet van hun hoofd moogt nemen? Dan moeten die blijven wachten en het vliegtuig dus ook. Dat kost nogal wat centen.
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() In principe niet tegen. Het kan alleen preutse religieuzen schelen.
Toch vind ik wel dat men de veiligheid niet kan garanderen zonder uiteindelijk onze vrijheid te ontnemen, tegen dan is terrorisme niet meer het grootste probleem. Een terrorist hoeft niet per se luchthavens als doelwit te aanzien.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb toch de voorkeur aan zo"n grondige fouillering van zo'n schone madam. Wil me zelfs geheel uitkleden voor haar.
![]()
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absolute veiligheid is absolute onvrijheid.
Maar gewoon door een poortje wandelen, who cares? Alsof men niet weet wat ik onder mijn kleren heb.
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Liever dat een schoon madam me even bodyscant dan dat een terrorist me even later letterlijk de kleren van het lijf blaast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk nie. Laten we ineens op elke hoek van de straat een bodyscanner plaatsen. En in de bus, trein. Inclusief bewaking, dat creëert werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt twee soorten fouillering hé.
1) op de kleren, daar is niks aan natuurlijk (kan je nog zoveel wegsteken als je wil trouwens. 2) volledig naakt en alles laten zien terwijl ze overal nog eens aan prutsen ook. Uw oren en zo, uw mond, uw oksels, uw intieme delen ...veel spannender. ![]()
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger wel.
En als puntje bij paaltje komt zal je toch naakt staan hoor. Maar goed...ik vind dat we moeten kunnen kiezen. Een naakt fouillering of een ongezonde x stralen dosis.