Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2009, 12:41   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard 30% of tot 8990 € korting op E-auto

Citaat:
http://www.autokanaal.be/nieuws/aid8...ne-wagens.aspx

De Belgische overheid heeft een recordaantal fiscale premies voor milieuvriendelijke wagens uitgekeerd in 2009. De verkoop van milieusparende auto's is dit jaar dan ook sterk gestegen.

Van januari tot 10 november 2009 werden 69.864 fiscale premies voor milieuvriendelijke auto's uitgekeerd. Dit is een stijging van bijna 69 procent ten opzichte van 2008. Dat blijkt uit cijfers van het ministerie van Financiën.

Ondanks de krimpende automobielsector blijken milieuvriendelijke wagens vlot te verkopen. In oktober 2009 werden iets meer dan 39.000 nieuwe voertuigen ingeschreven, een daling van 7.61 procent ten opzichte van oktober vorig jaar.

De overheid keert nog tot eind dit jaar kortingen tot 4.540 euro uit voor voertuigen die weinig CO2 uitstoten. Vanaf 2010 zullen de elektrische wagens nog goedkoper worden en krijgen particulieren een belastingvermindering van 30 procent van de aankoopwaarde van een elektrisch voertuig, met een maximale vermindering van 8.990 euro.

Laadpaal

Daarnaast kunnen investeerders van een elektrische laadpaal die publiek toegankelijk is ook een belastingvermindering krijgen van maximaal 250 euro. Daarmee hoopt de overheid de verkoop van elektrische auto's te stimuleren. Bovendien krijgen werkgevers hun elektrisch voertuig volledig terugbetaald.
Tja, Be heeft al een enorme achterstand tov de buurlanden... dat zal wel niemand verrassen...
Citaat:
http://www.autogids.be/artikel/telex...to-s-13386.htm
Datum : 16/12/09

Etienne Schouppe, Staatssecretaris van Mobiliteit, heeft voor het kantoor van een leasebedrijf in Zaventem 's lands eerste herlaadzuil voor elektrische auto's ingewijd.

België heeft een gigantische achterstand qua infrastructuur voor elektrische auto's. In ondergrondse parkings is het bijna onmogelijk om een herlaadpunt of zelfs een gewoon stopcontact te vinden. Gelukkig lijkt nu eindelijk de aanzet gegeven om daar iets aan te veranderen met dit eerste privé-initiatief van het bedrijf LeasePlan, dat in Zaventem op zijn parking een herlaadzuil in gebruik heeft genomen voor auto's die op elektriciteit rijden.
...
Die ~ 9000 € korting verandert natuurlijk serieus het prijskaartje, als men daarbij nog rekening houdt met de zeer lage verbruiks- en onderhoudskosten, die de redelijk korte levensduur -max 10j- van het accupack zeker compenseren.
Nu nog voldoende quickcharge-laadpunten onderweg. Gelukkig woon ik aan de grens en rij ik meestal naar het buitenland, maar voor diegenen die centraal wonen is het hoog tijd dat er aktie ondernomen wordt betreft E-stations, tenminste langs de hoofd- en autosnelwegen.

Dit is geen reclame maar een vb. :

Een Tesla limousine (Model S) voor ~ 30.000 € vanaf einde 2011 ?
(260 km reikwijdte/ basisversie ?)

Pesentatiefilmpje op de weg: http://www.youtube.com/watch?v=HvzOdYVw6Pw

Citaat:
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0...617271,00.html
03.04.2009
Tesla Model S verkauft sich prächtig

Keine Fabrik, keine Autos - aber schon über 20 Millionen Dollar Umsatz: Das Vorbestellungsprogramm für das Model S übertrifft die Erwartungen des Herstellers Tesla Motors. Über 500 Kunden haben für die Elektrolimousine 40.000 Dollar angezahlt. Geliefert wird vielleicht 2011.

San Carlos - Das Interesse der US-Bürger an Elektroautos ist derzeit groß: Eine Woche nach Ankündigung der Serienproduktion der ersten autobahntauglichen Limousine mit Batterieantrieb liegen dem kalifornischen Autobauer Tesla Motors bereits 520 Bestellungen vor, wie Firmenchef Elon Musk erklärte.
...
Tesla hatte die Serienproduktion der fünfsitzigen Limousine ab 2011 in der vergangenen Woche angekündigt. Das Model S soll eine Reichweite zwischen 260 und 480 Kilometern haben und zunächst in den USA und Europa verkauft werden. Allerdings dürfte das Elektroauto für viele Käufer zu Verkaufsbeginn kaum erschwinglich sein. Tesla will für den Wagen mit Lithium-Ionen-Akkus einen Preis von 57.400 US-Dollar (rund 42.500 Euro = 39.423 € koers 16.12.09) veranschlagen. ...
Details (engels):
http://green.autoblog.com/2009/03/26...ile-range-0-6/

http://www.teslamotors.com/models/index.php
Vragen (FAQs*) en EU-versie.pdf ; reikwijdte tot 300 miles of 480 km mogelijk (optie)
* vb.
Citaat:
3) How quickly does it charge?
a. Model S can charge to 80% of capacity in as little as 45 minutes. Standard charging times will vary depending on battery capacity, ranging from approximately 3 to 5 hours.

4) How many people and how much cargo can it hold?
a. Model S can seat up to 7 people, with room for 5 adults, plus 2 child seats in the rear. There is more storage capacity than most stations wagons, and the large rear opening allows for the flexibility to carry large objects that cannot fit in the trunk opening of a traditional sedan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 december 2009 om 12:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 16:17   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

Heel schoon, maar ik kan daar niks mee doen.

Autonomy is nog altijd te laag.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 16:35   #3
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

Citaat:
Bovendien krijgen werkgevers hun elektrisch voertuig volledig terugbetaald.
Welke zijn de voorwaarden ofzo? Geld dat ook voor een kleine zelfstandige die zichzelf tewerksteld
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 16:41   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Ik hoor promimenten altijd maar zeggen dat de verbrandingsmotor zeker nog minstens 20 jaar de dienst zal uitmaken bij de nieuwe inschrijvingen in Europa.

Ik heb die Tesla gezien in het BBC programma Top Gear.
De akku was binnen de koste keren leeg.

Ik heb geen centen om een autootje te kopen waarmee in niet op reis kan.
Ik denk dat de toekomst in de brandstofcel zit, zolang dat niet echt op punt staat is alles een maat voor niets en zuiver "marketing"

Sorry hoor.... dat is mijn idee.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 16:50   #5
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik hoor promimenten altijd maar zeggen dat de verbrandingsmotor zeker nog minstens 20 jaar de dienst zal uitmaken bij de nieuwe inschrijvingen in Europa.

Ik heb die Tesla gezien in het BBC programma Top Gear.
De akku was binnen de koste keren leeg.

Ik heb geen centen om een autootje te kopen waarmee in niet op reis kan.
Ik denk dat de toekomst in de brandstofcel zit, zolang dat niet echt op punt staat is alles een maat voor niets en zuiver "marketing"

Sorry hoor.... dat is mijn idee.
Zonnepanelen als spoiler. Met de opwarming zal dat geen probleem worden
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 19:03   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb die Tesla gezien in het BBC programma Top Gear.
De akku was binnen de koste keren leeg.
Wat een referte

Op het circuit is het ook geen probleem om met een andere sportwagen 30 liter/100 km benzine te verbruiken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 19:12   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Heel schoon, maar ik kan daar niks mee doen.

Autonomy is nog altijd te laag.
480 km te laag ?
wslk omdat het te lang duurt (1 uur) om tussendoor snel op te laden ?

Dan kan je nog altijd een plug-in hybride nemen, die heeft er nog een verbrandingsmotor bij.
http://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_hybrid
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 21:33   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.501
Standaard

Er zal terzelfdertijd een mentaliteitsverandering moeten komen....

Iemand heeft op een bepaald moment voor zichzelf vastgesteld dat hij/zij centjes genoeg heeft voor een nieuw voituur (of wil dat ding afbetalen).

Dan koopt die iemand dan toch maar iets waarmee hij/zij één,misschien 2 maal per jaar 1000 kilometer heen en terug zal rijden en tegen hoge snelheden,maar voor de rest van het jaar onder de 100 kilometer per dag blijft....in file


Zo een E-mobiel is een maar erg inferieur beestje als je ziet welke "misinvesteringen" we bijna allemaal bereid zijn te blijven doen met de aankoop van de huidige generatie wagens.De "afhankelijkheid van olie" is voor de meeste mensen geen probleem in het dagelijks leven,dus karren maar.....

Laatst gewijzigd door kelt : 17 december 2009 om 21:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 08:24   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat een referte

Op het circuit is het ook geen probleem om met een andere sportwagen 30 liter/100 km benzine te verbruiken.
Ja maar die vult ge binnen de 10 minuten terug op en ge zijt weer onderweg.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 08:33   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
480 km te laag ?
wslk omdat het te lang duurt (1 uur) om tussendoor snel op te laden ?

Dan kan je nog altijd een plug-in hybride nemen, die heeft er nog een verbrandingsmotor bij.
http://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_hybrid
Dat is inderdaad niet genoeg, het moet even snel gaan als tanken, anders ga je die dingen nooit aan de straatstenen kwijtraken.

Bovendien hoeveel koppel genereert dat ding en hoeveel en hoe lang kan het dat blijven geven ? Met een prius is dat bvb een probleem he, daar kunt ge geen trekhaak op zetten.

Nen elentrieken auto heeft nog een groot nadeel, zelf als uw batterij bijna leeg is sleurt ge nog altijd 100 kilo batterij mee, daar waar met een conventionele tank, die leeg, is, er minder gewicht is en dus ook minder verbruik dus nog wat extra autonomie.

Ze hebben er 100 jaar over gedaan om de verbrandingsmotor te krijgen op een nivea waar hij nu is, electromotoren hebben ook een evoltie doorstaan, batterijen ook, maar bij die laatste is het nog altijd gene vette...

Het idee is wel goed en door technieken kun je het snel en heel krachtig maken, maar ge blijft met die klote batterij zitten, ... en als ge er dan nog eens zo een onozel benzinemoteurke moet naasthangen om zeker te zijn van op uw bestemming te geraken, ... met wat zijt ge dan feitelijk bezig....

Waterstof of brandstofcel, ze zijn daar nu al lang mee bezig, maar dat is het enigste propere alternatief dat er is, van zodra er fusie beschikbaar is om waterstof aan te gaan maken, en zolang blijf ik dieselen, al moest ik er afgedraaid frietvet in kappen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 08:39   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er zal terzelfdertijd een mentaliteitsverandering moeten komen....

Iemand heeft op een bepaald moment voor zichzelf vastgesteld dat hij/zij centjes genoeg heeft voor een nieuw voituur (of wil dat ding afbetalen).

Dan koopt die iemand dan toch maar iets waarmee hij/zij één,misschien 2 maal per jaar 1000 kilometer heen en terug zal rijden en tegen hoge snelheden,maar voor de rest van het jaar onder de 100 kilometer per dag blijft....in file


Zo een E-mobiel is een maar erg inferieur beestje als je ziet welke "misinvesteringen" we bijna allemaal bereid zijn te blijven doen met de aankoop van de huidige generatie wagens.De "afhankelijkheid van olie" is voor de meeste mensen geen probleem in het dagelijks leven,dus karren maar.....
Voor mij is het echt omgekeerd, moest ik hem alleen nodig hebben, voor hier in het stad rond te crossen, dan kocht ik mij ook iets anders

Maar voor mij is het om kilometers te vreten, ge moet ook weten, ge projeceteerd dat op belgie, waar ze zeggen "zo ver" als ge zegt dat uw lief 30 km verderop woont.

hier is 30 km niks, mijne collega rijd alle dagen in totaal 180 km gewoon om op zijn werk en weer terug te geraken. hoeveel chargeer beurten heeft zo een batterij, ook al weer...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 08:53   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is inderdaad niet genoeg, het moet even snel gaan als tanken, anders ga je die dingen nooit aan de straatstenen kwijtraken.

Bovendien hoeveel koppel genereert dat ding en hoeveel en hoe lang kan het dat blijven geven ? Met een prius is dat bvb een probleem he, daar kunt ge geen trekhaak op zetten.

Nen elentrieken auto heeft nog een groot nadeel, zelf als uw batterij bijna leeg is sleurt ge nog altijd 100 kilo batterij mee, daar waar met een conventionele tank, die leeg, is, er minder gewicht is en dus ook minder verbruik dus nog wat extra autonomie.

Ze hebben er 100 jaar over gedaan om de verbrandingsmotor te krijgen op een nivea waar hij nu is, electromotoren hebben ook een evoltie doorstaan, batterijen ook, maar bij die laatste is het nog altijd gene vette...

Het idee is wel goed en door technieken kun je het snel en heel krachtig maken, maar ge blijft met die klote batterij zitten, ... en als ge er dan nog eens zo een onozel benzinemoteurke moet naasthangen om zeker te zijn van op uw bestemming te geraken, ... met wat zijt ge dan feitelijk bezig....

Waterstof of brandstofcel, ze zijn daar nu al lang mee bezig, maar dat is het enigste propere alternatief dat er is, van zodra er fusie beschikbaar is om waterstof aan te gaan maken, en zolang blijf ik dieselen, al moest ik er afgedraaid frietvet in kappen.
Waals of vlaams frietvet ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 13:33   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is inderdaad niet genoeg, het moet even snel gaan als tanken, anders ga je die dingen nooit aan de straatstenen kwijtraken.
Gij wou in 10 minuten voltanken, de iets duurdere wel Li-Titanium batterijen gaat dat nu al (90-95% lading) natuurlijk met de zwaarste *quickchargers 250 kW (worden enkel voorzien in tankstations), die batterijen gaan ook 2x zolang mee.

*tot 1400 A ... 1 MW bruto... is er sprake, moet zowat + 700 VDC zijn..
http://www.altairnano.com/profiles/i...1&s=0&ID=10697

Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Lightning_GT
Der Lightning GT ist ein britischer GT-Sportwagen, der mit elektrischer Energie betrieben wird. Die vier je etwa 120 kW (163 PS) Leistung erbringenden Radnabenmotoren werden von einem Lithium-Titanat-Akkumulator gespeist, der sich mit einer speziellen Ladeeinheit in nur zehn Minuten komplett aufladen lässt. Der Lightning GT und der Tesla Roadster gelten 2009 als die schnellsten in Serie gefertigten Elektrofahrzeuge der Welt.

Vorgestellt wurde das Fahrzeug mit dem Design eines GT-Sportwagens im Juni 2007 in Großbritannien von Chris Dell, dem Direktor der in London ansässigen Lightning Car Company, und vom Entwickler und Chefingenieur Arthur Wolstenholme. Der Auslieferungsstart ist für 2009 geplant.[1][2]

Das Auto kostet 137.000 €.[3]

Technische Daten [Bearbeiten]
Antrieb: 480 kW (652 PS) aus vier Radnabenmotoren der Fa. PML Flightlink
Drehmoment: ca. 750 Nm
Höchstgeschwindigkeit: ca. 209 km/h (130 mph)
Beschleunigung: in weniger als vier Sekunden von 0 auf 100 km/h
Masse: unter 1.400 kg
Batterie: Lithium-Titanat-Akkumulator der Firma Altair Nanotechnologies in Reno, Nevada mit mindestens 15.000 Ladevorgängen. Schnellladung in 10 Minuten bei 90% Wirkungsgrad möglich.
Batteriekapazität: 35 kWh (Energiebedarf bei einer Schnellladung: 38,89 kWh)
Reichweite bei voller Batterie: 300 Kilometer (188 Meilen)
Verbrauch: 9,67 kWh/100 km (9,67 kWh entsprechen dem Energieinhalt von 0,98 l Diesel.), Kosten: ca. 2 Euro pro 100 km[4] Unter Einbeziehung der CO2-Emissionen des deutschen Strommixes von rund 530g/kWh macht das 51,3 g/km; bei der Nutzung von Ökostrom entsprechend weniger
Energierückgewinnung beim Bremsen durch Rekuperationsbremse
Karosserie: Kevlar und Kohlefaser
of engelse Links: http://en.wikipedia.org/wiki/Lightning_GT
Ik overdrijf een beetje...

Ook "gewone" auto´s rijden met dezelfde Li-Titanium batterijen als die sportwagen hierboven:
Citaat:
http://www.phoenixmotorcars.com/vehi...ifications.php
Battery Type (Power Rating): Lithium Titanate Battery (35 KWh)

Charging Time
On-Board Vehicle 6.6KW Charger: 5 to 6 hours
Off-Board High-Power 250KW Charger: Under 10 min. to 95% SOC
http://en.wikipedia.org/wiki/Phoenix_Motorcars
Citaat:
http://www.engadget.com/2006/12/01/p...-and-play-car/
Anno 2006-07, kalm gereden halen die zware SUV en SUT´s ook 400 km reikwijdte. Prijs zowat 30.000 € omgerekend - 30% (Be) = 21.000 €.
Citaat:
Bovendien hoeveel koppel genereert dat ding en hoeveel en hoe lang kan het dat blijven geven ?
Is 750 nM (Lightning GT) genoeg ? grapje... natuurlijk zijn er nog andere E-auto´s die rijkelijk koppel hebben, een electromotor heeft trouwens al max koppel "in ralenti"...

Citaat:
Met een prius is dat bvb een probleem he, daar kunt ge geen trekhaak op zetten.
Zwaardere Plug-in hybrides genoeg -die wel een trekhaak mogen zetten- ge hoeft maar te googlen. (van Limousines tot SUV´s, en de meeste uit de USA)
Maar ook de Asiaten en Europeanen beginnen er ook al mee, binnen 2 jaar wordt de markt overspoeld met die bakken.

Citaat:
Nen elentrieken auto heeft nog een groot nadeel, zelf als uw batterij bijna leeg is sleurt ge nog altijd 100 kilo batterij mee, daar waar met een conventionele tank, die leeg, is, er minder gewicht is en dus ook minder verbruik dus nog wat extra autonomie.
Een groot nadeel is overdreven, een klein nadeel is het wel.
Vergeet ook niet die vele andere zaken die de veel lichtere electromotor(en) (eventueel in de 4 wielen) niet nodig heeft. Ik ga ze niet allemaal opnoemen, maar de hele overbrenging (boite) valt al weg, koelingssysteem, enz...

Hoe is het verbruik eigenlijk van een brandstofmotor in de file ? Zet jij uw motor telkens af ?

Hoe meer stop en go verkeer hoe langer een E-auto kan bollen, zijn batterijen worden bijgeladen bij elke vertraging, men hoeft zelfs niet te remmen.

Lijkt me bijna ideaal voor taffel- en drempel-Vlaanderen

btw vergeet niet dat "Lithium-accu´s" elk jaar beter en goedkoper worden, alle soorten worden uitgeprobeerd:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/LFP-accu
De LFP-accu of lithium-ijzer-fosfaat-accu is een soort lithium-ion-accu met lithium-ijzer-fosfaat LiFe(PO4) als kathode.

Geschiedenis

LiFePO4 werd ontdekt door de onderzoeksgroep van John Goodenough aan de University of Texas in 1996[3][4] als een kathodemateriaal voor oplaadbare lithiumbatterijen. Vanwege de lage kostprijs, onschadelijkheid, de ruime beschikbaarheid van ijzer, de uitstekende thermische stabiliteit, de veiligheid, goede elektrochemische eigenschappen en hoge specifieke capaciteit (170 mA·h/g) is deze toepassing van het materiaal enigszins positief ontvangen.[5][6] De voornaamste drempel voor commerciële toepassing was de hoge inwendige weerstand. Dit probleem is inmiddels opgelost, deels door het verkleinen van de deeltjesgrootte en door de deeltjes te voorzien van een laagje koolstof, deels door het doteren van het materiaal met kationen als aluminium, niobium en zirkonium. In later onderzoek bleek de aanwezigheid van nanoscopische koolstofdeeltjes de belangrijkste factor voor het verhogen van de geleidbaarheid.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium...sphate_battery
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 december 2009 om 13:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 14:21   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

In dat geval valt er binnenkort over te praten, maar ik heb echt wel wat problemen met die accu`s, ze zitten ook vol bazaar he, en ge gaat dat zien, de groenen gaan de verbrandingsmotor wegpesten en dan komt uw auto op pielen aan de beurt.

ge hebt inderdaad gelijk wat betreftm maximum beschikbaar koppel (vandaar dat die tesla auto`s ook zo snel zijn. ) en die motoren appart in de wielen ook een goed idee, dankzij electronica zullen die overigens heel goed te bestuderen zijn , (qua wegtrekken van zware slepen, doorslippen op nat of glad wegdek etc... ) allemaal veel beter te sturen door de computer,

Al ziet het er voor het ogenblik naar uit dat de electische auto voorlopig het pleit lijkt te winnen ga ik toch nog serieus de kat uit de boom kijken, dit jaar een andere gekocht dus die gaat nog wat jaartjes moeten meegaan hoop ik. Ik ga u wel zeggen dat ik sterk getwijfeld heb, maar voor hetgeen ik zocht was geen hybride op de markt, ja nen Lexus of BMW X6 maar zoveel geld kan en wil ik daar niet aan uitgeven.

ik heb dus gekozen aan de hand van wat er nu beschikbaar is, en het feit dat dat het nog wel een paar jaar kan uitzingen, elke fabrikant is wel met iets bezig, sommige zelf met meerdere oplossingen, je ziet een trend naar electrisch, maar ze weten het toch nog niet goed.

En als je dan ziet hoe goed de staat meewerkt.... in Italie, kan je methaan tanken, Fiat leverd bijna al zijn modellen vanuit de fabriek af met een methaan installatie, maar dat is ook geen oplossing, ge rijd de grens over, en ge staat er al...

Volvo heeft Bifuel beschikbaar, al ergens gezien waar je ethanol of biofuel kan tanken in belgie of de rest van Europa, ... i

BMW en Mercedes waterstof, ... (de Hindenburg achterna, ? ) ze zijn daar ten andere al jaren mee bezig, ze hebben daar al heel wat ervaring mee trouwens.
Ge kunt nergens waterstof tanken... te duur in productie.

Brandstofcel, veel fabrikanten zijn er mee bezig, maar nu hoor je er weer blijkbaar niet veel meer van, alhoewel zeker ook een alternatief, omdat je de fuel hiervoor kunt tanken, ... en als de mix goe is heb je een neutraal afvalproduct. (zuurstof - waterstof) maar je zit natuurlijk weer met die dure hindenburgtank, samen met zuurstof... hmmm kan behoorlijk gevaarlijk zijn in sommige omstandigheden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 15:59   #15
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
BMW en Mercedes waterstof, ... (de Hindenburg achterna, ? ) ze zijn daar ten andere al jaren mee bezig, ze hebben daar al heel wat ervaring mee trouwens.
Ge kunt nergens waterstof tanken... te duur in productie.

Brandstofcel, veel fabrikanten zijn er mee bezig, maar nu hoor je er weer blijkbaar niet veel meer van, alhoewel zeker ook een alternatief, omdat je de fuel hiervoor kunt tanken, ... en als de mix goe is heb je een neutraal afvalproduct. (zuurstof - waterstof) maar je zit natuurlijk weer met die dure hindenburgtank, samen met zuurstof... hmmm kan behoorlijk gevaarlijk zijn in sommige omstandigheden.
Op het vliegveld van Riem in Munchen kan je tanken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 16:48   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.501
Standaard

Er wordt gespeeld met het idee om parkings (bijvoorbeeld bedrijfsparkings) standaard uit te rusten met oplaadpunten ,al dan niet gevoed uit zonnepanelen.Voor het gemiddelde grote bedrijf,dat momenteel serieuze "verloren" investeringen moet doen aan parkings (infrastruktuur waarvoor je betaald maar die eigenlijk een verliespost is),opent zich dan een mogelijkheid parkings zichzelf te laten terugbetalen ...(al dan niet in eigen beheer).

Laatst gewijzigd door kelt : 18 december 2009 om 16:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 17:36   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Op het vliegveld van Riem in Munchen kan je tanken.
k moet daar wel eerst geraken ... toch nog maar een vat olie in mijnen tank kappen dan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 09:26   #18
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Elektriciteit is nog altijd een onrechtstreekse energievreter.
Elektriciteit wordt opgewekt en moet getransporteerd worden, hierdoor verlies je reeds zeer veel energie. Dan heb ik nog niet gesproken over hoe de elektriciteit, nodig om je elektrische wagen op te laden, opgewekt wordt.

Elektriciteit kan volgens mij op dit moment maar een tussenoplossing zijn en heeft reeds vele mogelijkheden. Bv remmen, bij een elektrisch voertuig is het perfect mogelijk om de remenergie om te zetten in elektriciteit (alleen nog remblokjes nodig bij de parkeer- of noodrem).

Het grote probleem op dit moment is de opslagcapaciteit, we kunnen reeds zeer veel energie opslaan door middel van waterstof, maar die is zeer expolsieve energie, waar bij een even tuele aanrijding, veel doden kunnen vallen.

Misschien moeten we meer gebruik maken van zonne-energie (bv het hele dak vol zonnepanelen leggen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 20:21   #19
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

ik denk niet dat de groenen echt te vinden zijn voor de elektrische auto, ze zitten nu al steen en been te zagen dat de kerncentrales onmiddelijk dienen te sluiten, doch wanneer men dat doet heeft men geen elektriciteit voldoende meer voor handen voor de gezinnen en de bedrijven, waar ga je dan de elektriciteit voor de wagens halen???
__________________
If you think you can beat me,try it,
don't cry when you fail
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 20:23   #20
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

ML63.

Niet om de 100km in het stopcontact steken
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be