Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2010, 13:21   #1
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard Gunter Lamoot stapt uit 'Man bijt Hond'

link

Na enkele klachtenbrieven stopt Gunter Lamoot met zijn rubriek 'De vraag van vandaag' in 'Man bijt hond'. Het is nog afwachten of hij werkelijk is gestopt of dat hij volgende week weer verschijnt.

Iedereen mag zijn mening hebben en die uiten maar waarom zijn er mensen die voor die twee (2!) minuutjes klank en beeld het nodig vinden om hiertegen te protesteren? Vinden zij het zo schandalig dat ze anderen hun pleziertje ervoor ontzeggen?

Na soortgelijke klachten is enkele jaren geleden 'Neveneffecten' enkele afleveringen vroeger dan gepland moeten stoppen. Zodra iets of iemand niet helemaal in de pas loopt en afwijkt van de eenheidsworst die dezer dagen op het scherm is te zien, wordt dat/die van het scherm gepest.

Wat kan tegen deze verzuring en intolerantie gedaan worden?
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 14:18   #2
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht
link

Na enkele klachtenbrieven stopt Gunter Lamoot met zijn rubriek 'De vraag van vandaag' in 'Man bijt hond'. Het is nog afwachten of hij werkelijk is gestopt of dat hij volgende week weer verschijnt.

Iedereen mag zijn mening hebben en die uiten maar waarom zijn er mensen die voor die twee (2!) minuutjes klank en beeld het nodig vinden om hiertegen te protesteren? Vinden zij het zo schandalig dat ze anderen hun pleziertje ervoor ontzeggen?

Na soortgelijke klachten is enkele jaren geleden 'Neveneffecten' enkele afleveringen vroeger dan gepland moeten stoppen. Zodra iets of iemand niet helemaal in de pas loopt en afwijkt van de eenheidsworst die dezer dagen op het scherm is te zien, wordt dat/die van het scherm gepest.

Ik begrijp gewoon niet wat mensen ertegen kunnen hebben. Ik denk dat velen gewoon te dom zijn om dit soort humor te snappen.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 00:04   #3
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
link

FREEDOM OF SPEECH!!! Ook al stuurt men god en klein pierke naar de duivel-Vlaanderen wordt alsmaar enger- trouwens ook hier te merken...Misschien is emigreren naar Wallonië een oplossing (wat trouwens veel 'goede' Vlamingen doen...

Laatst gewijzigd door Boontjes : 3 januari 2010 om 00:11.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 09:14   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Waar ging die klacht eigenlijk over ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 09:32   #5
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik zou ook wel eens graag de exacte klacht(en) weten. Los daarvan, de enkele keren dat ik hem bezig gezien heb in Man bijt Hond, was hij niet speciaal grappig.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 09:38   #6
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik zou ook wel eens graag de exacte klacht(en) weten. Los daarvan, de enkele keren dat ik hem bezig gezien heb in Man bijt Hond, was hij niet speciaal grappig.
Inderdaad, zijn shows zijn goed, in zijn optredens in bvb de slimste mens is hij zeer grappig en ad rem. Maar in man bijt hond haalt hij duidelijk zijn mosterd bij John Cleeses How to irritate people
Heb hem in man bijt hond maar een keer of drie gezien vluchtig ergens hier of daar maar ik kan me inbeelden dat als je een dagelijkse man bijt hond kijker bent je je zak chips en bierflesje door het scherm smijt tegen het einde van de week.
Oud 3 januari 2010, 09:53   #7
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Doet er eigenlijk niet toe, Lamoot is ook niet mijn favoriete komiek. Het gaat hier om het feit dat de vrijheid van humor (of je nu van dat soort houdt of niet) weereens wordt aangevallen en ingeperkt. Er zijn tegenwoordig veel mensen met lange tenen. Azijndrinkers die in alles de ernst moeten zien of een gebrek aan inzicht in ironie hebben. Arm, arm Vlaanderen. Ondertussen verkleuterd en betutteld 'éen' verder, met misbaksels van programma's als 'Peter Live'. De creatie van een lekkere, georchestreerde gezelligheid. Oftewel brood en spelen zonder al te veel diepgang en kritiek. Maar de
Vlaamse Overheid noemt dat een familiezender. Als ik ooit in het buitenland ga wonen, zal ik althans niet onze openbare omroep missen (en de commerciële varianten nog minder). Een paar degelijke CANVAS-programma's niet te na gesproken.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 10:08   #8
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Doet er eigenlijk niet toe, Lamoot is ook niet mijn favoriete komiek. Het gaat hier om het feit dat de vrijheid van humor (of je nu van dat soort houdt of niet) weereens wordt aangevallen en ingeperkt. Er zijn tegenwoordig veel mensen met lange tenen. Azijndrinkers die in alles de ernst moeten zien of een gebrek aan inzicht in ironie hebben. Arm, arm Vlaanderen. Ondertussen verkleuterd en betutteld 'éen' verder, met misbaksels van programma's als 'Peter Live'. De creatie van een lekkere, georchestreerde gezelligheid. Oftewel brood en spelen zonder al te veel diepgang en kritiek. Maar de
Vlaamse Overheid noemt dat een familiezender. Als ik ooit in het buitenland ga wonen, zal ik althans niet onze openbare omroep missen (en de commerciële varianten nog minder). Een paar degelijke CANVAS-programma's niet te na gesproken.
Als er vrijheid is van humor, mag er ook vrijheid zijn van die humor aan te vallen en te bekritiseren.
Waarom Lamoot persé die brieven wilde voorlezen weet ik ook niet, mss kan hij moelijk met kritiek om en is hij daarom gestopt.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 10:10   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet er eigenlijk niet toe, Lamoot is ook niet mijn favoriete komiek. Het gaat hier om het feit dat de vrijheid van humor (of je nu van dat soort houdt of niet) weereens wordt aangevallen en ingeperkt. Er zijn tegenwoordig veel mensen met lange tenen. Azijndrinkers die in alles de ernst moeten zien of een gebrek aan inzicht in ironie hebben. Arm, arm Vlaanderen.
Niet voor het één of ander, maar als het werkelijk om "klachtbrieven" gaan - je bent ook vrij om te klagen.

Pech voor Lamoot als daar iets aan verbonden wordt. Het zogenaamde petitierecht bestaat hier al enkele honderden jaren.
Oud 3 januari 2010, 10:20   #10
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een overdrijvingen, mensen toch. Direct al "verkleutering" en "brood en spelen" in de mond nemen, tssss.

1. Tot zover ik weet is het wel Lamoot zelf die opstapt, dus kom niet af met slogans in de trant van "vrijheid van humor".

2. Waarschijnlijk zullen er al veel klachten geweest zijn, want als hij opstapt na slechts enkele negatieve opmerkingen, is hij nog een groter kind dan ik dacht.

3. Hou er ook rekening mee dat het een publiciteitsstunt kan zijn - ik hoop voor zijn geloofwaardigheid (of wat er van rest) echter van niet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 14:42   #11
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
link

Inderdaad, de kleinburgerlijkheid in Vlaanderen toont in deze weer haar gelaat.

Gunther Lamoot heeft het gezonde anarchisme, zoals er wel meer zou mogen zijn.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 15:09   #12
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Ik zou ook wel een klachtenbrief naar Gunther Lamoot willen sturen, wegens een totaal gebrek aan humor. In de slimste mens dit jaar was het niveau van de professionele humoristen bijzonder laag. Alleen Urbanus was noch zieliger en humorlozer dan Lamoot.
Arm Vlaanderen.
Kom terug, Rik Torf, je houterige voorgekauwde oneliners zijn je vergeven en vergeten!
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 15:21   #13
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Ik vond Gunther Lamoot wel grappig in Man Bijt Hond. Maar ach, ik ben volgens Herman Decroo ook maar een mentaal gehadicapte Vlaams-Nationalist.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 16:45   #14
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet er eigenlijk niet toe, Lamoot is ook niet mijn favoriete komiek. Het gaat hier om het feit dat de vrijheid van humor (of je nu van dat soort houdt of niet) weereens wordt aangevallen en ingeperkt. Er zijn tegenwoordig veel mensen met lange tenen. Azijndrinkers die in alles de ernst moeten zien of een gebrek aan inzicht in ironie hebben. Arm, arm Vlaanderen.
Niemand zegt dat Lamoot zijn humor niet mag hebben of zelfs uiten, alleen zijn er blijkbaar heel wat mensen die hem niet leuk vinden. Dan moet hij ook niet langer op Eén verschijnen. Als iemand zijn hotdogkraam failliet gaat omdat zijn broodjes beschimmeld zijn moet hij ook niet afkomen met 'vrijheid van handel!'.

Citaat:
Ondertussen verkleuterd en betutteld 'éen' verder, met misbaksels van programma's als 'Peter Live'. De creatie van een lekkere, georchestreerde gezelligheid. Oftewel brood en spelen zonder al te veel diepgang en kritiek.
Volledig mee eens: Peter Live is van een choquerend lage kwaliteit. Gewoon een bonte chiro-avond maar dan met meer geld (het onze, namelijk ). Toch moet je je niet vergissen, ook de simpele Vlaming voelt dat dat programma keihard suckt. De georchestreerde gezelligheid werkt niet, de kijkcijfers zijn bedroevend.

Citaat:
Maar de Vlaamse Overheid noemt dat een familiezender.
De overheid is geen programmadirecteur hé en gelukkig maar.

Citaat:
Als ik ooit in het buitenland ga wonen, zal ik althans niet onze openbare omroep missen (en de commerciële varianten nog minder). Een paar degelijke CANVAS-programma's niet te na gesproken.
Same here. Ik geniet sinds kort van mijn digitale fuik: hier en daar wat programmeren en tegen vrijdagavond zit mijn netje vol met televisielekkernijen zonder dat ik er al die troep moet bijnemen.

Laatst gewijzigd door Goldband : 4 januari 2010 om 16:45.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 16:49   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

het zal wel een stunt zijn.
Oud 5 januari 2010, 02:24   #16
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Niet grappig en zeer irriterend.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 09:00   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduw Bekijk bericht
Inderdaad, zijn shows zijn goed, in zijn optredens in bvb de slimste mens is hij zeer grappig en ad rem. Maar in man bijt hond haalt hij duidelijk zijn mosterd bij John Cleeses How to irritate people
Heb hem in man bijt hond maar een keer of drie gezien vluchtig ergens hier of daar maar ik kan me inbeelden dat als je een dagelijkse man bijt hond kijker bent je je zak chips en bierflesje door het scherm smijt tegen het einde van de week.
Ja heb hem daar ook maar een paar keer bezig gezien, en anders vind ik hem best wel een geinige kerel, maar hier was hij duidelijk lekker irritant bezig, zeker toen hij zelf over die klachtenbrieven bezig was...

Och Urbanus hebben ze ook ooit van de kwelbuis gehaald, Lamoot komt ook wel terug, ongetwijfeld om nog meer mensen te iriteren en in het kruis te schopen.

Het blijft prime time televisie, waarin er veel "oukes", kinderen, etc... kijken en dan kunt ge u nu eenmaal niet alles permiteren, en het is ook al gene Canvas...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 09:48   #18
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht
Ik vond Gunther Lamoot wel grappig in Man Bijt Hond. Maar ach, ik ben volgens Herman Decroo ook maar een mentaal gehadicapte Vlaams-Nationalist.
Klachten tot daar aan toe, maar dit soort beledigingen aan het adres van dhr. Lamoot vind ik er echt wel over.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 20:06   #19
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard

Hij is terug
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 20:46   #20
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is terug
Allez, hij wou dus gewoon eens een lang weekend.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be