Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2010, 11:02   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Opnieuw de mohammedcartoons...

Citaat:
OSLO - Na de mislukte aanslag op de Deense cartoonist Kurt Westergaard heeft de Noorse krant Aftenposten vrijdag diens omstreden Mohammed-karikaturen en andere tekeningen van de profeet opnieuw afgedrukt. Daarmee wilde de krant haar lezers aantonen om wat het eigenlijk gaat, zei hoofdredactrice Hilde Haugsgjerd.
Afgelopen week had een vermoedelijke islamist uit Somalië de Deense cartoonist in diens woning aangevallen. De tekenaar kon zich tot de komst van de politie in een kamer verschansen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100108_018

Moedig van de Denen nog eens aan die bende achterlijke godsdienstfanaten die overal de boel verpesten duidelijk te maken dat ze het nog niet helemaal voor het zeggen hebben in andersmans land! "Achterlijk" omdat velen van die gasten in 2010 hun leven, letterlijk en figuurlijk, nog laten afhangen van wat een paar dictatoriale grootsmoelen eisen! Zie maar naar Iran en de dictator die daar weer de dienst uitmaakt en over lijken gaat telkens hij dat nodig acht! Die zal ook wel met de koran en mohammed zitten zwaaien zoals Saddam destijds!
Het strafste van al, als ze dan vanonder de controle van dat soort leiders zijn geraakt en in een ander niet-moslimland de kans krijgen om hun leven nog een andere wending te geven... ze daar die maatschappij zitten te verpesten met hetgeen ze in hun moederland hebben ondergaan door dat daar ook te willen invoeren! Hoe achterlijk en fanatiek kan men zijn???
Wellicht komen er nu weer relletjes en vernielingen en optochten zoals ze gewoon zijn! Wanneer zetten onze Westerse regeringen de volgende stap: in dat geval er duizenden oppakken en over de grens kieperen na duidelijke vaststelling van hun identiteit zodat ze er drie weken later niet terug staan met nieuwe valse papieren en valse verklaringen!
En dus het tegenovergestelde doen van wat in ons land gebeurt: dergelijke gasten meteen een stel advocaten ter beschikking stellen die ze hier vastbetonneren en duidelijk maken hoe ze alles wat er hen gezegd en gevraagd wordt aan hun laarzen mogen lappen tot ze door één of andere politieke partij "geregulariseerd" worden!
En asjeblief niet beginnen met " het zijn maar enkelingen, de meesten zijn brave mensen enz enz" zoals die trut die die helicopter voor de ontsnapping huurde nog zei: de islam is een religie van vrede! Terwijl je dagelijks de slachtoffers nauwelijks kunt bijhouden die ze overal ter wereld veroorzaken...

Laatst gewijzigd door andev : 8 januari 2010 om 11:04.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 11:05   #2
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Die zal ook wel met de koran en mohammed zitten zwaaien zoals Saddam destijds!
U weet niet veel over Irak, hè.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 11:34   #3
NOEKIE
Schepen

Standaard

De islam is gebasserd op veroveren. Dan kan je moeilijk over vrede spreken he.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 11:34   #4
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Ze luisteren inderdaad al naar Slayer in Irak.

Maarja, het wiel dat het luidst piept, krijgt de olie.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 12:07   #5
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Anno 2010 is men bijzonder kwistig met het woord "moed".

EDIT: en waarom is dat trouwens moedig van de Denen? De cartoons werden opnieuw afgedrukt in een Noorse krant.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 8 januari 2010 om 12:08.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 14:26   #6
grimbergen
Banneling

Standaard

Het is moedig - bravo. Nu kunnen de zotte moslims weer aan het moorden slagen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 15:51   #7
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
U weet niet veel over Irak, hè.
Ik dacht één zin over Irak gezet te hebben, namelijk over Saddam! Waarin ik niet beweer dat Saddam en zijn zoontjes zo'n goede moslims waren, tenzij om ermee het volk op te jagen! Welke reden heb jij om commentaar op dat zinnetje te geven? Waar ben ik verkeerd of zo onwetend? De rest ging over Iran en zijn dictator Ahmaweetikveelmegat die bijna dagelijks zo positief in het nieuws komt! Ik beweer niet een Iran of Irak-kenner te zijn, ik vorm me een opinie met wat de media ons opdienen!
Graag een woordje meer uitleg, als je dat kan. Altijd bereid iets bij te leren!

Laatst gewijzigd door andev : 8 januari 2010 om 15:55.
Oud 8 januari 2010, 15:58   #8
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Anno 2010 is men bijzonder kwistig met het woord "moed".

EDIT: en waarom is dat trouwens moedig van de Denen? De cartoons werden opnieuw afgedrukt in een Noorse krant.
Waarom dat moedig is? De Denen zullen ook wel weten wat de gevolgen van dat opnieuw uitgeven van die cartoons kunnen zijn! Wil jij het eens in een "moslimwijk" alhier proberen, bij wijze van test?
Oud 8 januari 2010, 15:59   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht één zin over Irak gezet te hebben, namelijk over Saddam! Waarin ik niet beweer dat Saddam en zijn zoontjes zo'n goede moslims waren, tenzij om ermee het volk op te jagen! Welke reden heb jij om commentaar op dat zinnetje te geven? Waar ben ik verkeerd of zo onwetend? De rest ging over Iran en zijn dictator Ahmaweetikveelmegat die bijna dagelijks zo positief in het nieuws komt! Ik beweer niet een Iran of Irak-kenner te zijn, ik vorm me een opinie met wat de media ons opdienen!
Saddam was geen moslimfundie die met de Koran stond te zwaaien. Hij schafte zelfs de Sharia af en gaf vrouwen hoge functies. Laat ons zeggen dat de fundies daar niet echt mee konden lachen. Dus ja, met dat ene zinnetje over Irak maak je vrij duidelijk dat je je beter eerst wat zou informeren vooraleer je je mening vormt.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 16:20   #10
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Saddam was geen moslimfundie die met de Koran stond te zwaaien. Hij schafte zelfs de Sharia af en gaf vrouwen hoge functies. Laat ons zeggen dat de fundies daar niet echt mee konden lachen. Dus ja, met dat ene zinnetje over Irak maak je vrij duidelijk dat je je beter eerst wat zou informeren vooraleer je je mening vormt.
OK, het was misschien wat kort door de bocht, maar ik begreep destijds dat hij bepaalde moslimgroepen niet aan zijn macht wilde laten tornen en daarom bepaalde fundamentalisten het leven zuur maakte en andere groepen mee hielp in het zadel! Hij had zelfs standbeelden van zichzelf staan enz zo, en dat is ook niet zo islam-achtig... Dan was er ook nog het verhaal(?) dat er een koran was die met zijn bloed was geschreven enz enz
Maar het onderwerp was wel "de cartoons", dus misschien het weer daar over hebben ipv een zijspoor via één zinnetje te lanceren?
Blijft toch dat hij de leider was van een moslimland
Oud 8 januari 2010, 16:22   #11
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

2.

Het is zelfs zo dat het 'verwijderen' van Saddam een goede zaak is geweest voor de Iraakse fundi's. Waarlijk een meesterlijke zet van 'brein' Bush !
Oud 8 januari 2010, 16:23   #12
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
OK, het was misschien wat kort door de bocht, maar ik begreep destijds dat hij bepaalde moslimgroepen niet aan zijn macht wilde laten tornen en daarom bepaalde fundamentalisten het leven zuur maakte en andere groepen mee hielp in het zadel! Hij had zelfs standbeelden van zichzelf staan enz zo, en dat is ook niet zo islam-achtig... Dan was er ook nog het verhaal(?) dat er een koran was die met zijn bloed was geschreven enz enz
Maar het onderwerp was wel "de cartoons", dus misschien het weer daar over hebben ipv een zijspoor via één zinnetje te lanceren?
Hij was de leider van een seculier land.

Maar die cartoons dan, wat valt daar over te zeggen? Die denen steken de middelvinger op naar moslimfundi's. So what?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 16:30   #13
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Dat moslims blijven volhouden dat hun religie er een is van vrede ontkrachten ze nog maar eens. Die moslims zouden moeten werken aan hun pr.
Oud 8 januari 2010, 16:45   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100108_018

Moedig van de Denen nog eens aan die bende achterlijke godsdienstfanaten die overal de boel verpesten duidelijk te maken dat ze het nog niet helemaal voor het zeggen hebben in andersmans land!
U bedoelt van de Noren. Die hebben de cartoons herprint. Overigens is dat in Noorwegen niet zo'n probleem. Daar zijn quasi geen moslims en het land is totaal zelfvoorzienend in energie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 16:48   #15
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dat moslims blijven volhouden dat hun religie er een is van vrede ontkrachten ze nog maar eens. Die moslims zouden moeten werken aan hun pr.
Of nog beter, hun woedebeheersing.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 17:47   #16
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Saddam was een sjieit, daar gelden andere regels voor dan Soennieten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 23:46   #17
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Citaat:
Je weet inderdaad niet veel over Irak.
Saddam heeft nooit met de Koran gezwaaid, noch in letterlijke noch in figuurlijke zin. Als je het nog niet wist, Saddam was zelf ongelovig en zijn politiek leunde niet op de islam. Typisch weer : al het slechte op het conto van de islam schrijven. Het wordt een gewoonte bij mensen die oppervlakkige kennis hebben over zaken waarover ze spreken.
Lees er de historie van de Arabische wereld op na. Hoe hebben zij de Westerlingen ervaren in de geschiedenis ? Ze waren allen gekoloniseerd door het Westen, ze hebben onderdrukking, uitbuiting en moorden ervaren van Westerse kolonisatoren. Na de dekolonisering hebben dictators en koningen/families de macht gegrepen en de bevolking verder onderdrukt. Westerse landen kozen de landen die ze steunden op basis van het volgende principe : worden we er rijker van of niet ? Zie bv. Saoedi-Arabie, meest fundamentalistische land en tegelijk bondgenoot van het Westen.
Omwille van de onderdrukking door dictators, zijn islamitische stromingen ontstaan die meer gerechtigheid en rechtvaardigheid wensten in de samenleving. De grote groep islamisten zijn anti-geweld en proberen zich te verzoenen met de politiek. Een kleine groep is radicaal, hebben nauwelijks een politieke programma, zij zijn enkel haatdragend tegen de heersende dictaturen en het Amerika. Die dictators hebben een duivelspact gesloten met Amerika : Amerika helpt hen aan de troon te blijven, in ruil doen zij Amerika economische consensies mbt olie en grondstoffen. Die kleine groep zijn wat men Al-qaida en consoorten noemt, zij zijn zowel tegen de heersende dictatuur als tegen het Westen dat die dictaturen steunen. Maar ik zeg het, islamitische stromingen zijn een reactie TEGEN dictators zoals Saddam, Arabische oliesjeiks enz... die zich geen moer aantrekken van de bevolking. Ik heb het niet over Iran, Iran is een geval apart want het is geen soennitisch land.

Saddam bv. was vroeger een bondgenoot van Amerika, toen hij naar Amerikaanse pijpen danste kreeg hij een license to kill om zijn burgers te doden van de Amerikanen, kreeg hij militaire en financiele steun in zijn oorlog tegen Iran. Alles is veranderd toen hij Koeweit is binnengevallen, Amerika heeft partij gekozen voor Koeweit uit eigenbelang. Waarop Saddam dan zijn rug heeft toegekeerd naar het Westen, zijn olieraffinaderijen heeft genationaliseerd en had beslist om olie te verkopen in euro's ipv dollars. Het gevolg was dat Amerika onder valse voorwendsels irak hebben binnengevallen. De Irak-oorlog heeft niks te maken met religie noch met terreur en noch met de botsing der beschavingen. Alles draaide om ECONOMIE.
Lees er de geschiedenis van het midden-oosten op na.

Laatst gewijzigd door 100%Turk&Moslim : 9 januari 2010 om 00:12.
100%Turk&Moslim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 00:09   #18
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht

Maar die cartoons dan, wat valt daar over te zeggen? Die denen steken de middelvinger op naar moslimfundi's. So what?
Dat de democratie begonnen is met scheldcartoons over degenen die al 1000 jaar aan de macht waren, en ze zal eindigen met de moord op degene die een cartoon maakt over onverdraagzaamheid.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 00:30   #19
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dat hébben ze toch gedaan mijn beste,met zijn veertien in één klap zelfs....

Bommen maken én er zichzelf mee opblazen,zonder ook maar één ongelovige mee te nemen in deze actie naar het hiernamaals.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 01:16   #20
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vorm me een opinie met wat de media ons opdienen!
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be