Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2010, 02:57   #1
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard Baas 'De Standaard' keldert imago eigen krant

Met verbijstering heb ik de afgelopen tijd zitten kijken naar de deelname van krantenbaas Peter Vandermeersch aan de veelbesproken Tv-quiz 'De Slimste Mens'. Jaren geleden zou hij reeds een keertje aan dit spel hebben meegedaan en toen reeds in de eerste aflevering zijn gesneuveld, deze keer echter weet hij het met heel veel geluk langer uit te houden, zij het steeds met de hakken over de sloot. Jammer genoeg heb ik de meeste van de uitzendingen gemist wegens tijdsgebrek doch ik heb het genoegen mogen smaken hem wel al twee keer te zien puffen en zweten onder de vragen die Erik van Looy op hem afvuurt.

Het schrijnende gebrek aan kennis dat hij daarbij etaleert deed me haast van mijn stoel tuimelen. Op de vraag bijvoorbeeld welke 5 Amerikaanse presidenten de Fillipijnse ex-presidentsvrouw Imelda Marcos persoonlijk heeft gekend braakte hij op goed geluk een oneindig aantal namen van presidenten uit die in Amerika de plak zwaaiden ofwel VOOR ofwel NA de regeerperiode van mevrouw Marcos haar echtgenoot terwijl Vandermeersch de voor dat tijdperk voor de hand liggende namen van Johnson en Nixon niet scheen te kennen. Bijzonder pijnlijk voor iemand die geschiedenis heeft gestudeerd aan de universiteit van Gent en politieke wetenschappen aan Harvard (USA !)

Helemaal te gek werd het toen hij van de quizmaster een filmpje kreeg voorgeschoteld van een Belgische historische gebeurtenis van formaat en hem gevraagd werd in een paar trefworden te beschrijven wat hij te zien kreeg, namelijk de vrijlating van voormalig C.C.C. leider Pierre Carette uit de gevangenis nadat die ons land gedurende jaren in de ban had gehouden met een golf van terroristische aanslagen. Carette kwam heel herkenbaar in beeld met zijn markante kop, alsook zijn bevriende militanten die tijdens zijn vrijlating driftig stonden te zwaaien met communistische vlaggen en wimpels, doch Vandermeersch gokte "gaat dit over de P.K.K. misschien?" en moest het antwoord schuldig blijven, zijn beurt overlatend aan een acteur die (hoewel half zo oud als de hoofdredacteur van De Standaard!) meteen de juiste antwoorden opsomde en zo flink wat punten scoorde.

Is dit het waard om een stukje aan te wijden?... Zullen sommigen zich afvragen... En dan antwoord ik: beslist! Peter Vandermeersch is immers 1 van de hoofdrolspelers van de zogenaamde "Vierde macht'' in dit land, staat aan het roer van de invloedrijke krant 'De Standaard' en is derhalve bij machte om politieke loopbanen te maken en te kraken...

Dat dergelijk persoon onwetend is van enkele van de belangrijkste episoden uit onze geschiedenis, de Amerikaanse -laat staan de Belgische- tart dan ook alle verbeelding. Afgaande op Vandermeersch belabberde antwoorden heeft hij het intellectuele niveau van een reporter van 'Joepie' (en nieteens van 'Dag Allemaal': die kennen volgens mij meer mensen), doch ZEKER NIET van een baas van een kwaliteitskrant!

De vraag die zich opdringt is dan ook: Heeft dit heerschap zijn hoge positie aan zichzelf te danken of louter aan 'vriendjespolitiek' en ellebogenwerk? Het antwoord laat zich raden (en deze vraag was GEEN quisvraag, sorry meneer Vandermmersch, dat zou immers wat al te simpel zijn, ook voor u!).

Dat dit ontluisterende optreden de elitaire krant een pak lezers zal kosten en afbreuk doet aan haar imago is voor mij boven alle twijfel verheven!
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 05:20   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

DS een kwaliteitskrant? Een elitaire krant? Alsjemenou...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 05:39   #3
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Bwah, ik vind De Standaard niet slecht. Een echte kwaliteitskrant hebben we niet, De Tijd is te eenzijdig om die titel te verdienen. En De Morgen is het al helemaal niet, of toch niet meer. De Standaard graaft dan nog vaak het diepst van alle Vlaamse kranten, maar is voor de rest in hetzelfde bedje ziek.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 07:43   #4
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Waar jij je toch druk over maakt.
1. De "Slimste Mens Ter Wereld" is een spel, hecht er niet meer belang aan dan dat.
2. Ga er zelf eens zitten, op de onozelste vragen weet je, door de zenuwen, het antwoord niet.

Dus een krant beoordelen door de deelname van de baas een een TV spelleke is er volgens mij heel ver over.
Oud 17 januari 2010, 07:50   #5
skaldis
Banneling

Standaard

Niet dat ik een fan ben van Vandermeersch maar er valt zoveel te weten de dag van vandaag dat het belangrijker is te weten waar je informatie moet gaan zoeken dan van veel te weten. Daar komt nog de tijdsdruk, de camera op je kop, het publiek en het spelelement bij waardoor je niet even rustig kan nadenken en enkel spontane reacties worden uitgeroepen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 08:35   #6
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Niet dat ik een fan ben van Vandermeersch maar er valt zoveel te weten de dag van vandaag dat het belangrijker is te weten waar je informatie moet gaan zoeken dan van veel te weten. Daar komt nog de tijdsdruk, de camera op je kop, het publiek en het spelelement bij waardoor je niet even rustig kan nadenken en enkel spontane reacties worden uitgeroepen.
als ze hem de 5 duurste restaurants van vlaanderen vragen Dan had hij het geweten, maar 5 amerikaanse presidenten ho maar
En gij vindt dat normaal
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 08:50   #7
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Waar jij je toch druk over maakt.
1. De "Slimste Mens Ter Wereld" is een spel, hecht er niet meer belang aan dan dat.
2. Ga er zelf eens zitten, op de onozelste vragen weet je, door de zenuwen, het antwoord niet.

Dus een krant beoordelen door de deelname van de baas een een TV spelleke is er volgens mij heel ver over.
Zoals sommige politici het aureool "slimste mens" krijgen door deelname ?????
Oud 17 januari 2010, 08:59   #8
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Deze topic berust gewoon op een grenzeloze overschatting van de CCC...
Oud 17 januari 2010, 09:03   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik amuzeer me goed als ik naar dat spelletje kijk.

Het grote verschil tussen het Weverken en Vandermeersch, vind ik het het gehalte aan humor.

Maar het is niet hun verschijning in dat spelleke, dat voor mij maakt dat ik nva stem en geabonneerd ben op de standaard.

Toch is er voor het sukses van het Weverke een mogelijke verklaring: vele mensen hebben gezien met hun eigen ogen (op hun tv scherm weliswaar) dat het Weverke niet de baarlijke duivel is, die men in de pers zo graag beschrijft als het over een flamingant gaat.

Nu, de draad ging over de standaard-boi. De laatste keren flaterde hij op sommige voor de hand liggende zaken, maar over het algemeen is hij verdorie toch goed op de hoogte van een veelheid aan verschillende zaken.

Misschien een suggestie voor de draadopstarter:
schrijf een boek, waarin je de evaluasie van medewerkers doet aan de hand van een op video opgenomen spelleke ... ge gaat er wereldberoemd mee worden;
schrijf een tweede boek, waarin je het gegeven of regeringen moeten vallen, en de momenten van nieuwe verkiezingen, laat bepalen door een spelleke op televizie. Nobelprijs voor de vrede gegarandeerd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 09:07   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

DS is door "marketeer" Peter al lang verworden tot een doorslagje van Het Nieuwsblad.

Verder ga ik iedereen die het nog heeft over De Slimste Mens op zijn muil slaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 09:09   #11
born2bewild
Banneling

Standaard

HEt weverke en de marketeer hebben al evenveel regeringen laten vallen, namelijk nil
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 11:28   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Nochtans, moest de slimste mens over de strijd tegen het VB gaan, hij zou winnen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 12:28   #13
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
als ze hem de 5 duurste restaurants van vlaanderen vragen Dan had hij het geweten, maar 5 amerikaanse presidenten ho maar
En gij vindt dat normaal
Rechtzetting:

5 Amerikaanse presidenten linken aan de tijd dat een andere persoon leefde.
Oud 17 januari 2010, 12:30   #14
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Zoals sommige politici het aureool "slimste mens" krijgen door deelname ?????
En daar zijn ze weer met dezelfde plaat.
Constructief NUL, wel veel bla, bla en altijd maar herhalen en herhalen en daar zou N-VA mee moeten samenwerken.

En Bart Dewever was de op één na slimste mens ter wereld.

Hij heeft daar een puike prestatie neergezet en meer ook niet.
Oud 17 januari 2010, 12:39   #15
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Op iemand afgeven omdat hij een antwoord niet wist in een spelletje Ik denk dat hij wel veel meer weet dan de gemiddelde mens, en je staat daar onder stress. En omdat hij in het filmpje de meneer niet herkende van de ccc betekend niet dat hij er niets over weet, hoeveel gezichten ziet zo een man niet tijdens zijn beroep?
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 12:44   #16
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Zou Peter Vandermeersch ondertussen al het enkelvoud van 'maden' kennen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 12:51   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
Op iemand afgeven omdat hij een antwoord niet wist in een spelletje Ik denk dat hij wel veel meer weet dan de gemiddelde mens, en je staat daar onder stress. En omdat hij in het filmpje de meneer niet herkende van de ccc betekend niet dat hij er niets over weet, hoeveel gezichten ziet zo een man niet tijdens zijn beroep?
Lol Sammeke.

Spijtig dat je van vergoelijken je beroep niet kan maken.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 13:19   #18
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Nog maar eens een hoop drukte om niets.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 13:38   #19
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Met verbijstering heb ik de afgelopen tijd zitten kijken naar de deelname van krantenbaas Peter Vandermeersch aan de veelbesproken Tv-quiz 'De Slimste Mens'. Jaren geleden zou hij reeds een keertje aan dit spel hebben meegedaan en toen reeds in de eerste aflevering zijn gesneuveld, deze keer echter weet hij het met heel veel geluk langer uit te houden, zij het steeds met de hakken over de sloot. Jammer genoeg heb ik de meeste van de uitzendingen gemist wegens tijdsgebrek doch ik heb het genoegen mogen smaken hem wel al twee keer te zien puffen en zweten onder de vragen die Erik van Looy op hem afvuurt.

Het schrijnende gebrek aan kennis dat hij daarbij etaleert deed me haast van mijn stoel tuimelen. Op de vraag bijvoorbeeld welke 5 Amerikaanse presidenten de Fillipijnse ex-presidentsvrouw Imelda Marcos persoonlijk heeft gekend braakte hij op goed geluk een oneindig aantal namen van presidenten uit die in Amerika de plak zwaaiden ofwel VOOR ofwel NA de regeerperiode van mevrouw Marcos haar echtgenoot terwijl Vandermeersch de voor dat tijdperk voor de hand liggende namen van Johnson en Nixon niet scheen te kennen. Bijzonder pijnlijk voor iemand die geschiedenis heeft gestudeerd aan de universiteit van Gent en politieke wetenschappen aan Harvard (USA !)

Helemaal te gek werd het toen hij van de quizmaster een filmpje kreeg voorgeschoteld van een Belgische historische gebeurtenis van formaat en hem gevraagd werd in een paar trefworden te beschrijven wat hij te zien kreeg, namelijk de vrijlating van voormalig C.C.C. leider Pierre Carette uit de gevangenis nadat die ons land gedurende jaren in de ban had gehouden met een golf van terroristische aanslagen. Carette kwam heel herkenbaar in beeld met zijn markante kop, alsook zijn bevriende militanten die tijdens zijn vrijlating driftig stonden te zwaaien met communistische vlaggen en wimpels, doch Vandermeersch gokte "gaat dit over de P.K.K. misschien?" en moest het antwoord schuldig blijven, zijn beurt overlatend aan een acteur die (hoewel half zo oud als de hoofdredacteur van De Standaard!) meteen de juiste antwoorden opsomde en zo flink wat punten scoorde.

Is dit het waard om een stukje aan te wijden?... Zullen sommigen zich afvragen... En dan antwoord ik: beslist! Peter Vandermeersch is immers 1 van de hoofdrolspelers van de zogenaamde "Vierde macht'' in dit land, staat aan het roer van de invloedrijke krant 'De Standaard' en is derhalve bij machte om politieke loopbanen te maken en te kraken...

Dat dergelijk persoon onwetend is van enkele van de belangrijkste episoden uit onze geschiedenis, de Amerikaanse -laat staan de Belgische- tart dan ook alle verbeelding. Afgaande op Vandermeersch belabberde antwoorden heeft hij het intellectuele niveau van een reporter van 'Joepie' (en nieteens van 'Dag Allemaal': die kennen volgens mij meer mensen), doch ZEKER NIET van een baas van een kwaliteitskrant!

De vraag die zich opdringt is dan ook: Heeft dit heerschap zijn hoge positie aan zichzelf te danken of louter aan 'vriendjespolitiek' en ellebogenwerk? Het antwoord laat zich raden (en deze vraag was GEEN quisvraag, sorry meneer Vandermmersch, dat zou immers wat al te simpel zijn, ook voor u!).

Dat dit ontluisterende optreden de elitaire krant een pak lezers zal kosten en afbreuk doet aan haar imago is voor mij boven alle twijfel verheven!
Get a life.
Oud 17 januari 2010, 14:34   #20
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht

Vandermeersch is één van de beste deelnemers in dit spel. Jij haalt nu net zijn slechtste deelname aan, de enige trouwens. Je zegt zelf dat je dit spelletje niet volgt,....waar haal je dan het lef vandaan om iemand zo af te breken. Of is het enkel te doen om de Standaard te baschen?

Laatst gewijzigd door speurneus : 17 januari 2010 om 14:35.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be