Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2010, 19:09   #1
JurgenD
Staatssecretaris
 
JurgenD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
Standaard InBev plooit nu de oplossing voor Opel

Dat ze zelf hun electrische auto maken in Antwerpen.

Een Belgische electrische auto. Waar zijn die mannen van DAF ?
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 19:13   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

De Belgische elektrische auto klinkt mooi maar waar ga je die vandaan toveren. Wie zal die verdelen en onderhouden? etc....
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 13:33   #3
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 60.980
Standaard ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De Belgische elektrische auto klinkt mooi maar waar ga je die vandaan toveren. Wie zal die verdelen en onderhouden? etc....
In de fabriek van A'pen moet het mogelijk zijn om een hybridewagen te produceren.
Voor een elektrische auto is het nu te vroeg.
Voka en andere wergevers-organisaties krijgen hier de kans om radikaal te doen wat ze zeggen: kiezen voor innovatie.
De kennis en de werkkracht zijn er. In Amerika heeft men hiervoor de 4 M's: Men, money, machines and materials. In A'pen ontbreekt 1 M...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 13:52   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.183
Standaard

Ge zou er voertuigen in licentie kunnen bouwen voor andere merken,

Ge zou bvb kunnen proberen, met Aziatische merken die geen fabriek in Europa hebben een deal te sluiten, aangezien ze vanuit Apen makkelijk hun spullen kwijt kunnen naar de rest van Europa. Maar dat moet dan nog interresant zijn voor dat merk natuurlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 00:19   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 60.980
Standaard dat merk...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge zou er voertuigen in licentie kunnen bouwen voor andere merken,

Ge zou bvb kunnen proberen, met Aziatische merken die geen fabriek in Europa hebben een deal te sluiten, aangezien ze vanuit Apen makkelijk hun spullen kwijt kunnen naar de rest van Europa. Maar dat moet dan nog interresant zijn voor dat merk natuurlijk.
Ik vrees dat er geen merk geïnteresseerd is.
Wat we zèlf doen, doen we béter.. Dat geldt nog altijd.
Beginnen met een hybride wagen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 00:29   #6
Busse87
Burgemeester
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 559
Standaard

Die fabriek met de grond gelijk maken en er is extra plaats voor opslag .

Laat die autosector toch gaan en investeer in technologische bedrijven ( bv onderzoeken voor elec. wagens , andere energiebronnen , enz... )
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 00:31   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 60.980
Standaard ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Die fabriek met de grond gelijk maken en er is extra plaats voor opslag .

Laat die autosector toch gaan en investeer in technologische bedrijven ( bv onderzoeken voor elec. wagens , andere energiebronnen , enz... )
Sorry Busse maar d�*t is jezuïetenpraat !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 00:55   #8
Busse87
Burgemeester
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 559
Standaard

Een Belgische elec. auto ook . Precies of wij kunnen een automodel uit de grond stampen .
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 12:06   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Een Belgische elec. auto ook . Precies of wij kunnen een automodel uit de grond stampen .
Waarom niet? We moeten het wel in nichemarkten gaan zoeken.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 21:36   #10
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
We moeten het wel in nichemarkten gaan zoeken.
Dat klopt. Maar daarom hoef je geen ganse wagen te bouwen. In die nichemarkten kan je ook producten bouwen die in meerdere markten kunne gebruikt worden. Als de ene afzetmarkt dan vermindert heb je nog altijd iets anders achter de hand.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 22:14   #11
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom niet? We moeten het wel in nichemarkten gaan zoeken.
En als wij het niet doen gaat straks Maleisië, Vietnam of India wel met de eer lopen. Hebben we wéér eens de boot gemist.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 22:39   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Sorry Busse maar d�*t is jezuïetenpraat !

Nee, men heeft dat ook met plan 1 gedaan en na 5 jaar werkten er daar meer mensen dan toen het een autofabriek was.

Men staat nu hard te roepen omdat het over een groot getal arbeidsplaatsen gaat, het is juist daarom dat Vlaanderen niets kan doen tegen de sluiting.

Moest hetzelfde aantal jobs verloren gaan met kleine bedrijven die sluiten, dan zou men er zelfs nog niets van weten.
In 2009 bedraagt slechts 10278 bedrijven. Reken per bedrijf een gemiddelde van 5 arbeidsplaatsen en tel daarbij de arbeidsplaatsen die verloren zijn gegaan zonder dat het bedrijf volledig sloot.

En je komt op een veelvoud van wat er met Opel verloren gaat.
Voor 2010 verwacht men een stijging van +/-60000 werkzoekende werklozen die er gaan bijkomen, zonder de sluiting van Opel.

Men moet in Vlaanderen gewoon stoppen om super grote bedrijven te willen hebben, die brengen immers niets dan last mee.
Dus ja, die boel plat en kmo's op laten vestigen.
Als er dan ééntje sluit voelt men het niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 23:03   #13
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Hoe kan men concurrentieel een produkt proberen te maken als je voor elke euro die een arbeider verdient er 2,7 moet betalen omdat we in het zuiden jaar na jaar wereldkampioen politieke benoeming willen worden, we jaar na jaar daarvoor 12 miljard wegsmijten waar de gewone man in het zuiden geen rotte frank van ziet, we wereldkampioen immigratie willen worden, enz .
Wat de arbeiders van oa Renault, Opel, Ford en Volvo betreft... hun bloedeigen volk heeft de verantwoordelijken van hun faillisement verkiezing na verkiezing gefiatteerd.
Het zijn de kiezers die verantwoordelijk zijn voor het financiële gewicht dat het ondernemerschap van Vlaanderen de grond in aan het stampen is.

Het is al te gemakkelijk om, nu het kalf is verdronken, door de verkozenen DES VOLKS de schuld in de door hunzelf gesubsidieerde media op iemand/iets anders te zien afschuiven.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 23:08   #14
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

men moet niet "concurrentieel een product proberen maken". Men moet van het kapitalisme gewoon af. Opel moet genationaliseerd worden, om te beginnen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 23:16   #15
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
men moet niet "concurrentieel een product proberen maken". Men moet van het kapitalisme gewoon af. Opel moet genationaliseerd worden, om te beginnen.
Het scheelt dat alle genationaliseerde sectoren het zo goed deden en doen: de spoorwegen en vroeger het Waalse staal, het glas, de textiel en de scheepsbouw
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 23:18   #16
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 56.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het scheelt dat alle genationaliseerde sectoren het zo goed deden en doen: de spoorwegen en vroeger het Waalse staal, het glas, de textiel en de scheepsbouw
De Vlaamse automobielsector gaat dezelfde richting uit van het destijds Waalse staal.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 23:21   #17
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
men moet niet "concurrentieel een product proberen maken". Men moet van het kapitalisme gewoon af. Opel moet genationaliseerd worden, om te beginnen.



Ooit van Europa gehoord...hoe noemt ze weer?...Croes of zo...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 23:28   #18
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De Vlaamse automobielsector gaat dezelfde richting uit van het destijds Waalse staal.
dat weet ik niet, misschien is er wel een toekomst, maar om er definitief een overheidsbedrijf van te maken, lijkt me geen goede zaak. Zoals ik hier al eerder aangaf: een tijdelijke staatsovername, met een verzelfstandiging op termijn zou misschien een toekomst kunnen bieden. Soit, ik ben er zeker van dat dit scenario niet zal plaatsvinden.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 januari 2010 om 23:29.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 23:32   #19
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 56.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
dat weet ik niet, misschien is er wel een toekomst, maar om er definitief een overheidsbedrijf van te maken, lijkt me geen goede zaak. Zoals ik hier al eerder aangaf: een tijdelijke staatsovername, met een verzelfstandiging op termijn zou misschien een toekomst kunnen bieden. Soit, ik ben er zeker van dat dit scenario niet zal plaatsvinden.
Mij ook niet. Soit, er worden/werden teveel auto's gemaakt. Tijd dat sommigen dat eens gaan beseffen.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 23:35   #20
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht


Ooit van Europa gehoord...hoe noemt ze weer?...Croes of zo...
Pek en veren, afvoeren.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be