![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
|
![]() Dat ze zelf hun electrische auto maken in Antwerpen.
Een Belgische electrische auto. Waar zijn die mannen van DAF ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() De Belgische elektrische auto klinkt mooi maar waar ga je die vandaan toveren. Wie zal die verdelen en onderhouden? etc....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 60.980
|
![]() Citaat:
Voor een elektrische auto is het nu te vroeg. Voka en andere wergevers-organisaties krijgen hier de kans om radikaal te doen wat ze zeggen: kiezen voor innovatie. De kennis en de werkkracht zijn er. In Amerika heeft men hiervoor de 4 M's: Men, money, machines and materials. In A'pen ontbreekt 1 M... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.183
|
![]() Ge zou er voertuigen in licentie kunnen bouwen voor andere merken,
Ge zou bvb kunnen proberen, met Aziatische merken die geen fabriek in Europa hebben een deal te sluiten, aangezien ze vanuit Apen makkelijk hun spullen kwijt kunnen naar de rest van Europa. Maar dat moet dan nog interresant zijn voor dat merk natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 60.980
|
![]() Citaat:
Wat we zèlf doen, doen we béter.. Dat geldt nog altijd. Beginnen met een hybride wagen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
Geregistreerd: 10 juni 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 559
|
![]() Die fabriek met de grond gelijk maken en er is extra plaats voor opslag .
Laat die autosector toch gaan en investeer in technologische bedrijven ( bv onderzoeken voor elec. wagens , andere energiebronnen , enz... ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 60.980
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
Geregistreerd: 10 juni 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 559
|
![]() Een Belgische elec. auto ook . Precies of wij kunnen een automodel uit de grond stampen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet? We moeten het wel in nichemarkten gaan zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.817
|
![]() Dat klopt. Maar daarom hoef je geen ganse wagen te bouwen. In die nichemarkten kan je ook producten bouwen die in meerdere markten kunne gebruikt worden. Als de ene afzetmarkt dan vermindert heb je nog altijd iets anders achter de hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Nee, men heeft dat ook met plan 1 gedaan en na 5 jaar werkten er daar meer mensen dan toen het een autofabriek was.
Men staat nu hard te roepen omdat het over een groot getal arbeidsplaatsen gaat, het is juist daarom dat Vlaanderen niets kan doen tegen de sluiting. Moest hetzelfde aantal jobs verloren gaan met kleine bedrijven die sluiten, dan zou men er zelfs nog niets van weten. In 2009 bedraagt slechts 10278 bedrijven. Reken per bedrijf een gemiddelde van 5 arbeidsplaatsen en tel daarbij de arbeidsplaatsen die verloren zijn gegaan zonder dat het bedrijf volledig sloot. En je komt op een veelvoud van wat er met Opel verloren gaat. Voor 2010 verwacht men een stijging van +/-60000 werkzoekende werklozen die er gaan bijkomen, zonder de sluiting van Opel. Men moet in Vlaanderen gewoon stoppen om super grote bedrijven te willen hebben, die brengen immers niets dan last mee. Dus ja, die boel plat en kmo's op laten vestigen. Als er dan ééntje sluit voelt men het niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
|
![]() Hoe kan men concurrentieel een produkt proberen te maken als je voor elke euro die een arbeider verdient er 2,7 moet betalen omdat we in het zuiden jaar na jaar wereldkampioen politieke benoeming willen worden, we jaar na jaar daarvoor 12 miljard wegsmijten waar de gewone man in het zuiden geen rotte frank van ziet, we wereldkampioen immigratie willen worden, enz .
Wat de arbeiders van oa Renault, Opel, Ford en Volvo betreft... hun bloedeigen volk heeft de verantwoordelijken van hun faillisement verkiezing na verkiezing gefiatteerd. Het zijn de kiezers die verantwoordelijk zijn voor het financiële gewicht dat het ondernemerschap van Vlaanderen de grond in aan het stampen is. Het is al te gemakkelijk om, nu het kalf is verdronken, door de verkozenen DES VOLKS de schuld in de door hunzelf gesubsidieerde media op iemand/iets anders te zien afschuiven.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
|
![]() men moet niet "concurrentieel een product proberen maken". Men moet van het kapitalisme gewoon af. Opel moet genationaliseerd worden, om te beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.716
|
![]() Het scheelt dat alle genationaliseerde sectoren het zo goed deden en doen: de spoorwegen en vroeger het Waalse staal, het glas, de textiel en de scheepsbouw
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 56.440
|
![]() De Vlaamse automobielsector gaat dezelfde richting uit van het destijds Waalse staal.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
|
![]() Citaat:
![]() Ooit van Europa gehoord...hoe noemt ze weer?...Croes of zo...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.716
|
![]() dat weet ik niet, misschien is er wel een toekomst, maar om er definitief een overheidsbedrijf van te maken, lijkt me geen goede zaak. Zoals ik hier al eerder aangaf: een tijdelijke staatsovername, met een verzelfstandiging op termijn zou misschien een toekomst kunnen bieden. Soit, ik ben er zeker van dat dit scenario niet zal plaatsvinden.
__________________
Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 januari 2010 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 56.440
|
![]() Citaat:
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
|
![]() |
![]() |
![]() |