![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://edition.cnn.com/2010/WORLD/am...hquake.orphans
Ff de datum herchecken. Ja klopt, anno 2010 menselijke beschaving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() The rich people have arrived
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Exactly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() adoptie is business. Ik heb vroeger heel wat vlaamse adoptieouders zien voorbijkomen om zich een gekocht kind op te halen. Ze zullen er alles aandoen om het voor zichzelf anders voor te stellen begrijperlijkerwijze. Een beerput die je niet kan blootleggen door je onderzoek tot België te beperken.
Tenminste tijdelijk zou adoptie vanuit Haïtie verboden moeten worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schandalig dat mensen een kind uit een arm en vernietigd land naar een relatief rijk en Westers land willen halen. Verbieden is hier echt wel de oplossing.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo verdedig je hun mensenrechten want 'geld is niet bepalend'.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kwestie van de aasgieren weg te houden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom verkopen mensen kinderen denk je? 'Uit wanhoop' is een sterke motivatie. In plaats van van die wanhoop geruik te maken om (goedkoop) wat kinderen op de kop te tikken zou je beter gezinnen helpen er terug boven op te geraken zodat ze niet geneigd zijn hun kinderen te verkopen. Ik zou dus zeker een tijdelijk verbod op adopties voorstaan zoals ik reeds zei om dramas te vermeiden. Je denkt toch niet dat een Haïtiaans gezin kans maakt om een beslissing genomen uit wanhoop ongedaan te maken eens het kind naar het buitenland is.
Wezen en vermoedelijke wezen kunnen ook ter plaatse worden opgevangen. De meesten hebben wel familie trouwens. Ik stamp tegen de schenen van een pseudovrijheidsverdedigende 'alles moet te koop zijn' filosofie in naam van de mensenrechten, die zijn namelijk belangrijker dan het overleven van de 'waarheid' van een intellectueel uit een 'welvaartsstaat'. Een in armoede verkerend Haïtie als pool van goedkope kinderen en organen...daartegenover dient een regulatie te staan, Adrian, geen vrije markt. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 januari 2010 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus de collatoral damage neem je er maar bij. Zeg dat dan.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg dan dat je jouw estethisch gevoel van rechtvaardigheid belangrijker vindt dan de overleving van die kinderen?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je zo graag wil helpen, neem dan een hele familie op, dan vermeid je het risico te profiteren van de armoede door slechts het kind te willen. Al die koppels die ik gezien heb voor adoptie hadden als belangrijkste motivatie dat ze een kind 'wilden' voor zichzelf, niet dat ze door adoptie meenden iets te doen aan de ellende in de wereld. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 januari 2010 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou zeggen dat het een goede zaak is dat Haïtiaanse weesjes nu een toekomst kunnen hebben als kind van rijke westerse ouders, doch, indien die mogelijkheid inhoud dat andere weesjes mogelijk verworden tot product als donor dan moet die mogelijkheid helemaal trachten teniet gedaan worden.
Weerzinwekkend: weerloze kinderen gebruiken als wisselstuk. Ze hebben al niets, enkel hun eigen licham en hun leven. En dit wordt hen dan nog afgepakt ook, veelal door mensen die al alles hebben gehad en maar nooit genoeg hebben. Ik wordt misselijk als ik eraan denk en ik vervloek de mensen die daarvoor betalen.
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Hmmm...wat moet zo'n lever kosten ?
![]()
![]() |
#18 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zeg dan dat je jouw liberaal gevoel van "de hoogste bieder ontvangt" belangrijker vindt dan het tonen van een laatste sprankeltje menselijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou graag eens een afspraak met je regelen, je intrigeert me. Je bent toch nog steeds single hoop ik? |
|
![]() |
![]() |