![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Ik vond deze tekst op een ander forum, ik kan ze niet deftig linken doordat ik met een proxy werk maar ik vind de tekst zo bizar. Als ik het zo lees mag de man dus zijn getrouwde vrouw verkrachten, is daar niets mis mee en is de vrouw in fout als ze sex weigert en is het een schande als ze de verkrachting aanklaagt? En dan zijn er mensen verbaasd dat ik radicaal tegen de shariah ben...
Citaat:
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 25 maart 2010 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de praktijk is verkrachting binnen het huwelijk een van de meest voorkomende vormen van verkrachting, die bovendien zelden hard kan gemaakt worden voor de rechtbank. Zonder sharia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ik vind zo'n gecentreerde tekst behoorlijk onleesbaar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Zal hem hieronder opnieuw posten dan.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 25 maart 2010 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Dat klopt, maar ik ben daar allemaal nogal pragmatisch in: hier in het westen kan een vrouw quasi onmogelijk aantonen dat haar echtgenoot haar verkracht heeft. Het eindresultaat is hetzelfde: een verkrachte vrouw die geen verweer heeft. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat die hele sharia niet idioot en achterlijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Allereerst kan men verkrachting wel aantonen (de wonden door verzet zijn doorgaans een indicatie), niet in alle gevallen maar het is zeker niet onmogelijk. Er is zeker ook een mentaal verschil tussen "Wat hij doet is slecht" en "Het is mijn eigen schuld en ik mag tegen niemand klagen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() En dan kan een hulpverlener hen wijzen op de fouten in hun denkwijze in plaats van te beamen "Ja, het was je fout, tenslotte moet jij je in alles onderwerpen aan je man".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als uw vrouw zegt dat ze koppijn hebt, kunt ge ze maar beter een neurofenneke geven en u op uw gemak houden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Op zich vraag ik me af of zaken zoals deze niet strafbaar zijn. Ze moedigen mensen aan de rechten van vrouwen te beknotten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() van wanneer spreekt men van verkrachting?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |