![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst mijn medeleving aan de nabestaanden van de omgekomen en gewonde slachtoffers van de brand.
Ik las op een Nederlandse site dat er in dat appartementencomplex eerder een gaslucht was geroken, maar dat de brandweer het niet nodig vond om te evacueren. 24 Uur later gebeurde dan toch die ramp. Vraag is: Was de brandweer onzorgvuldig ? Wie draagt de politieke verantwoordelijkheid indien de brandweer ernstige fouten heeft gemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De politie, de brandweer en de gasmaatschappij waren langs geweest en hadden niets verdachts gevonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() ze hadden trouwens tijdens het onderzoek van die gasreuk geevacueerd
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Apparatuur tegenwoordig meet reeds zeer lage aanwezigheid van gas ... 't Zal wel moeilijk hard te maken zijn, maar iemand zal zijn hele kraan wel opengezet hebben om zelfmoord te plegen ... (en dit juist vind ik de zwakke schakel in onze energievoorziening: gas is ekologisch en ekonomisch de beste keuze, maar .... als ge rekening houdt met de risikofaktor van ongevallen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens gelezen dat er alarm werd geslagen omtrent een gas geur en al zeker niet dat dat 24 uur op voorhand gebeurde. Vertel eens, vriend. Wat zou jij doen als brandweer als het huis ernaast moet gesloopt worden voor je veilig in het puin kan gaan zoeken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat er alarm werd geslagen voor een gasreuk, staat en stond in alle dagbladen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Hangt af van de beoordeling van de brandweer. Brandweer is expert ter zake, dus zij beslissen over de materie.
Neemt natuurlijk niet weg dat er altijd een clown kan zijn die de boel kan laten exploderen...
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik vermoed dat brandweer de betrokken gasbrander/leiding had uitgeschakeld en een bewoner dat ding terug heeft ingeschakeld omdat het te koud was. gasreuk nemen die diensten echt wel heel serieus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat we de branweer hier iets kunnen verwijten.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het niet beter zijn om eerst het Luiks Parket haar werk te laten doen en dan pas op de Brandweer beginnen te schieten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zijn mins had men alle leidingen en aansluitingen moeten controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Maar dat is niet de taak van de brandweer, wél die van de gasmaatschappij ALG (Association Liégeoise du Gaz)
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Voor zover ik weet is het eerste incident een paar dagen eerder plaatgevonden..
Als 3 instanties geen gaslek kunnen vinden met gesofisticeerde apparatuur, kan je moeilijk iets verhelpen..de straat in hartje winter zonder gas zetten uit voorzorg is geen optie.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou de polies bellen. 't Moest eens een moordpoging zijn.
En ambulanses. Van privé èn van openbare ziekenhuizen. En het brandwondensentrum. En het leger. 't Kan te maken hebben met een spion. En de elektrisiteitsmaatschappij. Ah ja, want een vonk kan de boel juist aansteken. En de siviele bescherming. Die waren er ook. En de watermaatschappij. Uit voorzorg. Om te kunnen blussen. En den ocmw. Om alvast nachtelijke noodopvang te kunnen organizeren. En den burgemeester. Om ons gerust te stellen. En de koning. Dat hem zijn botten al kan klaarzetten, gelijk bij een overstroming. Zoudt ge niet voorstellen om een dienst 100 op te richten ? Dan kunnen die dat allemaal doen, maar alleen als 't nodig is. Dus voor domkoppen die niet zouden weten naar wie allemaal te bellen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gasmaatschappij zou wel volstaan hebben. Terroristen gebruiken nog steeds geen aardgas. |
|
![]() |
![]() |