Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2010, 18:56   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard België moet weg uit Afghanistan en moet uit de NAVO stappen.

1. Als nationaal solidarist eis ik dat premier Leterme zo snel mogelijk de troepen weghaalt uit Kaboel en deze strijdkrachten inzet in de opkuis van criminele bendes in Brussel.

2. Ik eis ook dat België onmiddelijk uit de NAVO stapt.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 19:10   #2
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
1. Als nationaal solidarist eis ik dat premier Leterme zo snel mogelijk de troepen weghaalt uit Kaboel en deze strijdkrachten inzet in de opkuis van criminele bendes in Brussel.

Dat ware inderdaad wenselijk. Helaas beschikt België niet over bekwame politici die niet naar de pijpen dansen van de internationale corporatistische geld- en oorlogszucht.
Oud 20 februari 2010, 19:31   #3
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Neen

Terug naar de zaligmakende neutraliteit? We hebben gezien hoezeer die neutraliteit ons heeft geholpen in 1914 en 1940.

Afghanistan en terrorisme ver van ons bed? Dat dachten ze tot 2001 ook in New York, of in Londen, Madrid enz...

Bovendien is er het ethische aspect, een mensonwaardig regime als dat van de Taliban dient bestreden te worden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 20 februari 2010 om 19:33.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 20:07   #4
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eindelijk iets zinnigs van uw schrift. Alleen betwijfel ik uw motieven.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 21:25   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Het eerste weekeind nadat we uit de Navo zijn worden we onder de voet gelopen door Luxemburg.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 21:53   #6
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Neen

Terug naar de zaligmakende neutraliteit? We hebben gezien hoezeer die neutraliteit ons heeft geholpen in 1914 en 1940.

Afghanistan en terrorisme ver van ons bed? Dat dachten ze tot 2001 ook in New York, of in Londen, Madrid enz...

Bovendien is er het ethische aspect, een mensonwaardig regime als dat van de Taliban dient bestreden te worden.
1. De war on terror maakt deel uit van het anglosaksich complot voor een nieuwe wereldorde. De VS weigert Bin Laden te pakken, want zolang kunnen ze voortgaan met hun concentratiekamp op Guntanamo, hun martelpraktijken, het bemoeienissen overal ter wereld, hun imperialistische oorlogen,...

2. Wat hebben wij in Kaboel te zoeken, als we nog niet eens onze eigen hoofdstad kunnen beveiligen. De staat heeft delen ven Brussel niet eens onder controle. Het wordt hoog tijd dat het leger daar gaat optreden en criminele bendes daar ter plaatse gaat executeren.

Oud 20 februari 2010, 21:55   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het eerste weekeind nadat we uit de Navo zijn worden we onder de voet gelopen door Luxemburg.
Hun plannen liggen klaar.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 22:00   #8
Max van Dietschland

Standaard

Er liggen nog een paar kernwapens in Kleine Brogel klaar voor gebruik, moest het nodig zijn.

Oud 20 februari 2010, 22:15   #9
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er liggen nog een paar kernwapens in Kleine Brogel klaar voor gebruik, moest het nodig zijn.
Spijtig dat alleen de Amis in staat zijn ze te aktiveren nietwaar.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 22:39   #10
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
1. De war on terror maakt deel uit van het anglosaksich complot voor een nieuwe wereldorde. De VS weigert Bin Laden te pakken, want zolang kunnen ze voortgaan met hun concentratiekamp op Guntanamo, hun martelpraktijken, het bemoeienissen overal ter wereld, hun imperialistische oorlogen,...
Dus volgens jou zijn Guantanamo en martelpraktijken een doel op zich.

Dat de VS wel eens imperialistische trekjes hebben is een feit, maar de oorlog in Afghanistan als één groot complot zien, is gewoonweg grotesk.
Citaat:
2. Wat hebben wij in Kaboel te zoeken, als we nog niet eens onze eigen hoofdstad kunnen beveiligen. De staat heeft delen ven Brussel niet eens onder controle. Het wordt hoog tijd dat het leger daar gaat optreden en criminele bendes daar ter plaatse gaat executeren.
Het één hoeft het andere niet uit te sluiten. Het Belgisch leger zou perfect actief kunnen zijn in Afghanistan én de Brusselse no go zones. Trouwens, daar is het leger zelfs niet voor nodig: gewoon meer gevangenissen, een gerechtelijk apparaat dat meewil, en carte blanche voor de politie.
Oud 20 februari 2010, 22:59   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een gerechtelijk apparaat dat meewil, en carte blanche voor de politie.
Carte blanche ?? U maakt een grapje, mag ik hopen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 23:05   #12
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Carte blanche ?? U maakt een grapje, mag ik hopen.
het is natuurlijk een uitdrukking

ik bedoel niet: carte blanche in de zin van: "knuppel er maar op los, en arresteer wie je wil". Maar momenteel is de politie aan handen en voeten gebonden, vooral door bvb de lokale burgemeester.
Oud 20 februari 2010, 23:11   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is natuurlijk een uitdrukking

ik bedoel niet: carte blanche in de zin van: "knuppel er maar op los, en arresteer wie je wil". Maar momenteel is de politie aan handen en voeten gebonden, vooral door bvb de lokale burgemeester.
een burgemeester of iemand anders, maar er moet nog altijd iemand zijn die een politiemacht controleert en/of orders geeft, anders krijg je binnen de kortste keren een politiestaat.

Citaat:
Oud 20 februari 2010, 23:39   #14
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
een burgemeester of iemand anders, maar er moet nog altijd iemand zijn die een politiemacht controleert en/of orders geeft, anders krijg je binnen de kortste keren een politiestaat.
daar ben ik het mee eens, edoch, ik ben van mening dat heden de balans teveel in de andere richting is doorgeslagen.
Oud 20 februari 2010, 23:44   #15
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

De politiemacht moet natuurlijk gecontroleerd worden, maar niet constant tegengewerkt. Ze zou eens grote kuis mogen houden in Brussel. Ik wil gerust wel een oogje dichtknijpen.

We hebben niks te zoeken in Afghanistan en wat de VS daar doet zijn onze zaken niet.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 23:49   #16
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De politiemacht moet natuurlijk gecontroleerd worden, maar niet constant tegengewerkt. Ze zou eens grote kuis mogen houden in Brussel. Ik wil gerust wel een oogje dichtknijpen.
Dus eigenlijk til je niet zo zwaar of ze nu onschuldigen dan wel schuldigen arresteren ?? Zolang jij en je naasten maar gevrijwaard worden, is het niet ??

Citaat:
Oud 20 februari 2010, 23:52   #17
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Typisch voor nationaal solidaristen om dingen te eisen die hun macht en hun petje te boven gaan.
Maar ik ben het eens met de twee punten, zij het met nogal wat nuances:

1) Onze troepen moeten inderdaad teruggetrokken worden. Er is in Afghanistan niet alleen geen militaire overwinning mogelijk, ze is ook uit den boze. Een eventuele militaire overwinning van de Westerse (imperialistische en oud-koloniale) troepen kan alleen de basis leggen voor toekomstige conflicten.

Ik kan me wel voorstellen dat een VN-troepenmacht met een duidelijk mandaat daar een belangrijk taak van pacificatie kan hebben. Op voorwaarde dat er in die troepenmacht geen soldaten zitten uit de imperialistische en koloniale machten noch uit de buurlanden.
Met pacificatie bedoel ik het stopzetten van de vijandelijkheden en het desnoods met militaire middelen tegenhouden van de Taliban. Het kan niet de bedoeling zijn om die religieuze zotten de macht op een schaaltje aan te bieden. We zijn dat aan de vrouwen, meisjes, en seculiere, progressieve krachten in Afghanistan verplicht.
Maar dan niet om het corrupte zootje van drugdealers en warlords rond Karzai in het zadel te houden aangezien die geen enkele democratische legitimiteit hebben.

2) Als die troepen worden teruggetrokken, dan toch niet om ze in Brussel in te zetten. Brussel is een stad en in steden heb je allerlei problemen op een grotere schaal dan in een dorpje of gemeente. Maar die problemen moet je op een radicale manier aanpakken: ten gronde dus. En daar moet repressie (als het over gangsters en serieuze criminaliteit gaat) natuurlijk een rol in spelen.
Maar de kern van de problemen in Brussel zijn niet die van gangsters maar wel van een laaggeschoolde onderklasse die geen toegang vindt tot de economie en dus een alternatieve economie en de daaruit voortvloeiende cultuur en sociale verhoudingen uitbouwt. De kern van de zaak moet dus opleiding, onderwijs en werkgelegenheid zijn. Dat is dus een politieke kwestie. En ja, daar mag op de doelgroep best wat druk uitgeoefend worden. Dat is niet alleen in ons belang maar ook in dat van hen.

In functie daarvan zal je Brussel moeten hervormen, maar dan niet alleen Brussel; ons hele land heeft nood aan een staatshervorming. Brussel is daarvan de beste maar niet de enige illustratie.

3) België uit de NATO? Ja, onmiddellijk. En de NATO uit België natuurlijk ook.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 23:54   #18
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus eigenlijk til je niet zo zwaar of ze nu onschuldigen dan wel schuldigen arresteren ?? Zolang jij en je naasten maar gevrijwaard worden, is het niet ??
Nee, ik bedoelde als de criminelen iets te hardhandig aangepakt worden sluit ik wel even men ogen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 00:01   #19
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Nee, ik bedoelde als de criminelen iets te hardhandig aangepakt worden sluit ik wel even men ogen.
Criminelen zijn veroordeeld. Het is niet de taak van de politie om uit te maken of iemand crimineel is, dat is de taak van een rechter of assisenjury. Zonder een veroordeling kan je hoogstens verdacht zijn.

Citaat:
Oud 21 februari 2010, 00:08   #20
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Criminelen zijn veroordeeld. Het is niet de taak van de politie om uit te maken of iemand crimineel is, dat is de taak van een rechter of assisenjury. Zonder een veroordeling kan je hoogstens verdacht zijn.
inderdaad, maar heden is het zo dat zelfs veroordeelden hun straf ontlopen (veroordeling van minder dan drie jaar cel = geen straf). Dat kan ook niet de bedoeling zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be