Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: 90 km/u bij smog, helpt dat nu of niet?
Ja 10 30,30%
Nee 23 69,70%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2010, 18:10   #1
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.404
Standaard 90 km/u bij smog, helpt dat nu of niet?

De eeuwige discussie.
Is het een goede maatregel of niet die snelheidsbeperking.

Ik heb al meermaals de vraag gesteld, maar nog nooit een deftig antwoord gekregen.

De redenering is simpel, trager rijden is "langer" rijden.

Als je bijvoorbeeld van punt A naar punt B rijdt, een afstand van 120 km
Bij een snelheid van 120 km/uur rijd je dus precies één uur.
Bij 90 per uur doe je er ongeveer een uur en 20 minuten over.

Dus 20 minuten "langer" dat uw auto fijn stof uit stoot.

En dan spreken we nog niet of je in een lagere versnelling gaat rijden, als je 90 rijdt, wat eventueel een hoger toerental teweeg brengt en ook meer fijn stof veroorzaakt.

Laatst gewijzigd door De Prof : 9 februari 2010 om 18:20.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 18:18   #2
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

De maatregel om maximum snelheid in Brussels gewest van 70 naar 50 te brengen is in ieder geval een bewijs dat beleidsvoerders er totaal geen kaas van gegeten hebben.

Emissie bij 50 km/h ligt hoger dan bij 70 km/h

Een wagen verbruikt het minst tussen 75 & 90 km/h
Een wagen verbrandt de brandstof het properst tussen 70 & 90 km/h

Hoe recenter de wagen, hoe hoger die snelheid (gebruik van turbo en 6 versnellingen)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Picture2.gif‎
Bekeken: 111
Grootte:  6,2 KB
ID: 63844  

__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 9 februari 2010 om 18:19.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 19:32   #3
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

En dan vergeten we nog te vermelden dat er meer files komen door de snelheidsbeperking.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 20:47   #4
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Vermits uw auto efficienter zal werken aan 90 dan aan 120 verbruikt u minder, en dat mindere is niet omgezet in uitlaatgassen.

Maar dat verschil gaat zich niet laten merken tenzij op bijzonder grote afstanden (200km +). Iemand die van Leuven naar Brussel moet merkt hier dus niks van, en wordt gewoon gepest.

Veel beter zou zijn om permanent 90 per uur in te voeren, en dit in heel europa. Dat zou eerder merkbare verschillen geven (op termijn)
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 21:32   #5
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

al die maatregelen inzake het milieu heeft eigenlijk niks te maken om het milieu te verbeteren maar is niet meer dan easy money voor elke overheid en zeker voor een geldslorpende maffia die europa noemt.

Een goed ecologisch beleid zou ervoor zorgen dat alles wat milieu vriendelijker is een pak goedkoper word dan de vuile tegenhangers.
neen, in deze tijd is ecologisch bouwen of leven duur en vooral weggelegd voor de iets rijkere middenklasse en niet ecologisch materiaal wat bovendien door de massa word gebruikt word extra belast met eco taks, co 2 taks enz..

neem nu zonnepanelen :
duur in aankoop, pas terug verdient op lange termijn. enkel mensen met een goed inkomen kunnen dit plaatsen, de gewone man in de straat moet dure elektriciteit blijven kopen want die kan zulk groots bedrag niet spenderen aan een investering die zich pas terug verdient na 5 tot 10 jaar

smogalarm :

Het zal wel ergens voor een stuk helpen maar men zou als overheid beter het vervoer over het water stimuleren om zo de grote vervuilers van de baan te verminderen namelijk de vrachtwagens.
maar smog is niet enkel auto's maar is ook alle verwarmingsinstallatie in en rond de grote steden en in heel veel steden heb je een pak oude huizen, men zou dus ook beter hier eens kijken hoe we mensen kunnen stimuleren financieel om de modernste zuinige verwarmingsketels te laten kopen.

nu is een smogalarm voor mij meer een flitsalarm want doordat de snelheid ineens veranderd van 120 naar 90 is dit natuurlijk de ideale kans voor easy money te maken.

CO² taks :

een veel omstreden taks want veel geleerden zijn er nog altijd niet uit of de opwarming van de aarde natuurlijk of volledig door mensendoen van aard is?
Het is positief dat men probeert groen te denken en dat men niet groene zaken belast maar als overheid moet je zorgen dat niet groene producten goedkoper worden dan vuile producten en dat de massa dit kan kopen.

meer en betere isolatie voor een huis is duurder, veel duurder dan de vuile variant toch gaat de overheid enkel de vuile variant belasten met extra taksen en zelfs dan is het nog goedkoper dan de groene variant.

zolang men zo blijft denken is er geen ecologisch beleid maar enkel easy money want de overheid weet goed genoeg dat de massa zich de veel duurdere groene producten niet kan aanschaffen en dus elk vuil product dat gekocht word is easy money voor een hypocriete overheid. Zo is het in heel de wereld.
bedrijven kunnen extra emissie rechten kopen dus zolang je geld op tafel legt kun je naar hartelust blijven vervuilen.
dit is geen milieu beleid.

als men echt milieu bewust wilt zijn dan worden bepaalde idealen gehanteerd die niet te koop zijn.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 22:26   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Tegen 90 kan ik amper in 6de versnelling rijden, zeker bergop niet.
Gevolg: Veel schakelen en dat kost brandstof.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 22:59   #7
Sam M.
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 7 december 2009
Berichten: 384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
De eeuwige discussie.
Is het een goede maatregel of niet die snelheidsbeperking.

Ik heb al meermaals de vraag gesteld, maar nog nooit een deftig antwoord gekregen.

De redenering is simpel, trager rijden is "langer" rijden.

Als je bijvoorbeeld van punt A naar punt B rijdt, een afstand van 120 km
Bij een snelheid van 120 km/uur rijd je dus precies één uur.
Bij 90 per uur doe je er ongeveer een uur en 20 minuten over.

Dus 20 minuten "langer" dat uw auto fijn stof uit stoot.

En dan spreken we nog niet of je in een lagere versnelling gaat rijden, als je 90 rijdt, wat eventueel een hoger toerental teweeg brengt en ook meer fijn stof veroorzaakt.
Het langer rijden is bij in de berekening dacht ik.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 23:11   #8
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
De eeuwige discussie.
Is het een goede maatregel of niet die snelheidsbeperking.

Ik heb al meermaals de vraag gesteld, maar nog nooit een deftig antwoord gekregen.

De redenering is simpel, trager rijden is "langer" rijden.

Als je bijvoorbeeld van punt A naar punt B rijdt, een afstand van 120 km
Bij een snelheid van 120 km/uur rijd je dus precies één uur.
Bij 90 per uur doe je er ongeveer een uur en 20 minuten over.

Dus 20 minuten "langer" dat uw auto fijn stof uit stoot.

En dan spreken we nog niet of je in een lagere versnelling gaat rijden, als je 90 rijdt, wat eventueel een hoger toerental teweeg brengt en ook meer fijn stof veroorzaakt.
1) De langere reistijd zorgt ervoor dat enige vermindering in uitstoot van fijn stof en smog bijna teniet wordt gedaan. Er is slechts een kleine verbetering.

2) De motoren die voor de meeste smog zorgen zijn dieselmotoren. Meer bepaald de dieselmotoren van vrachtwagens.
En die rijden 90...............................

Maar nu komt de grote maar. Als er files ontstaan wordt er net veel meer fijn stof en smog uitgestoten omdat je constant moet versnellen, vertragen en schakelen waardoor automotoren niet op hun efficiëntste regime kunnen draaien.

Kortom de enige oplossing op lange termijn is:
1) Het vrachtverkeer via trein ipv vrachtwagens.
2) Meer mensen die het openbaar vervoer gebruiken.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 februari 2010 om 23:12.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 07:26   #9
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Prins Filip lapt smogverbod aan zijn laars
Luisteraars Studio Brussel melden 140 per uur op E19


Prins Filip lapt smogverbod aan zijn laars





Het Nieuwsblad 10-02-10

NVT - Ondanks het smogverbod zoefde prins Filip met een escorte met hoge snelheid gisteren over de E19. 'De prins geeft het slechte voorbeeld', vinden milieudeskundigen. 'Gaat hij het dan nooit leren?' vraagt senator Pol Van Den Driessche (CD&V) zich af. Bart Moerman

Luisteraars van Studio Brussel belden gisterenmiddag naar het populaire programma De Wereld van Sofie van Sofie Lemaire: zij hadden prins Filip met 140 per uur over de E19 zien scheuren. De prins zat wel zelf niet aan het stuur: zijn limousine werd bovendien begeleid door motorrijders van de wegpolitie. De radioluisteraars waren verbolgen: waarom mag de prins wél zo snel rijden en zij niet? Moet die dan niet het goede voorbeeld geven?

'Dit was een officiële verplaatsing van de prins met een escorte', luidt de verklaring van het koninklijk paleis. Ook de politie, verantwoordelijk voor het koninklijke escorte, blijft vaag. 'Prioritaire voertuigen mogen sneller rijden als er dringende redenen zijn, zoals de veiligheid', zegt een woordvoerster. Waarom de verplaatsing van de prins zo dringend was, kon gisteren niemand zeggen.

Jan Turf van de Bond Beter Leefmilieu reageert verbolgen. 'De prins heeft toch een voorbeeldfunctie? Als een ambulance te snel rijdt om een leven te redden, dan heb ik daar alle begrip voor. Maar de staatszaken, zelfs die van prins Filip, kunnen toch nooit zo dringend zijn dat dergelijke snelheidsovertredingen nodig zijn op een ogenblik dat heel het land trager rijdt voor gezondheid van iedereen.'

'Wettelijk is er wellicht niets aan de hand', zegt CD&V-senator Pol Van Den Driessche. 'Tenzij de prins echt dringend naar een ziekenhuis moest wegens een doodziek familielid, is er geen grond voor verschoning. Zelfs als hij wat later op een dringende afspraak zou opdagen met de mededeling dat hij zich aan het smogverbod gehouden heeft, dan zou hij zich daar nog sympathiek mee maken.'

Dat de prins geen weet heeft van het smogverbod, kan Van Den Driessche moeilijk geloven. 'Hij moet toch uit het raampje van zijn auto kijken en zien dat de anderen zo traag rijden? Ik kan mij ook niet voorstellen dat het smogalarm niet in het persoverzicht voorkomt dat zijn diensten hem dagelijks klaarmaken. Al de heisa hierover op de radio is toch weer slecht voor zijn reputatie. Zou hij dat echt niet inzien? Ik vrees echt dat hij het nooit zal leren.'
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 10 februari 2010 om 07:33.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 07:32   #10
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Ja zo zie je maar weer, verschil in klasse moet er zijn.
Moesten ze mij geflitst hebben dan trok ik dit voor. Eventueel ging ik tot in straatsburg wegens het schenden van art. 10 van de grondwet

Artikel 10

Citaat:
Er is in de Staat geen onderscheid van standen.
De Belgen zijn gelijk voor de wet; zij alleen zijn tot de burgerlijke en militaire bedieningen benoembaar, behoudens de uitzonderingen die voor bijzondere gevallen door een wet kunnen worden gesteld.
De gelijkheid van vrouwen en mannen is gewaarborgd
.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 08:02   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
De eeuwige discussie.
Is het een goede maatregel of niet die snelheidsbeperking.

Ik heb al meermaals de vraag gesteld, maar nog nooit een deftig antwoord gekregen.

De redenering is simpel, trager rijden is "langer" rijden.

Als je bijvoorbeeld van punt A naar punt B rijdt, een afstand van 120 km
Bij een snelheid van 120 km/uur rijd je dus precies één uur.
Bij 90 per uur doe je er ongeveer een uur en 20 minuten over.

Dus 20 minuten "langer" dat uw auto fijn stof uit stoot.

En dan spreken we nog niet of je in een lagere versnelling gaat rijden, als je 90 rijdt, wat eventueel een hoger toerental teweeg brengt en ook meer fijn stof veroorzaakt.
Inderdaad,

Ik zie dat het best aan mijnen boordcomputer, die toont mij het aantal nog te rijden km`s met nen bak mazout, in `t stad aan 50 zakt die drastisch, op de autostrade aan 120-130 in 6` versnelling (2000 a 2500 toeren) is dan optimaal. als ik 90 moet gaan rijden moet ik naar 5` misschien wel naar 4` afzakken en dan doet hij evenveel of zelfs nog meer toeren, dus meer verbruik, dus meer bazaar de lucht in.

Voor sommige auto`s is 90 een goeie cruise speed, maar voor andere auto`s ligt dat hoger.

Het is gewoon ingevoerd om er zoveel mogelijk op een zo kort mogelijke tijd op de foto te zetten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 08:16   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Prins Filip lapt smogverbod aan zijn laars
Luisteraars Studio Brussel melden 140 per uur op E19

Prins Filip lapt smogverbod aan zijn laars

Het Nieuwsblad 10-02-10

NVT - Ondanks het smogverbod zoefde prins Filip met een escorte met hoge snelheid gisteren over de E19. 'De prins geeft het slechte voorbeeld', vinden milieudeskundigen. 'Gaat hij het dan nooit leren?' vraagt senator Pol Van Den Driessche (CD&V) zich af. Bart Moerman

Luisteraars van Studio Brussel belden gisterenmiddag naar het populaire programma De Wereld van Sofie van Sofie Lemaire: zij hadden prins Filip met 140 per uur over de E19 zien scheuren. De prins zat wel zelf niet aan het stuur: zijn limousine werd bovendien begeleid door motorrijders van de wegpolitie. De radioluisteraars waren verbolgen: waarom mag de prins wél zo snel rijden en zij niet? Moet die dan niet het goede voorbeeld geven?

'Dit was een officiële verplaatsing van de prins met een escorte', luidt de verklaring van het koninklijk paleis. Ook de politie, verantwoordelijk voor het koninklijke escorte, blijft vaag. 'Prioritaire voertuigen mogen sneller rijden als er dringende redenen zijn, zoals de veiligheid', zegt een woordvoerster. Waarom de verplaatsing van de prins zo dringend was, kon gisteren niemand zeggen.

Jan Turf van de Bond Beter Leefmilieu reageert verbolgen. 'De prins heeft toch een voorbeeldfunctie? Als een ambulance te snel rijdt om een leven te redden, dan heb ik daar alle begrip voor. Maar de staatszaken, zelfs die van prins Filip, kunnen toch nooit zo dringend zijn dat dergelijke snelheidsovertredingen nodig zijn op een ogenblik dat heel het land trager rijdt voor gezondheid van iedereen.'

'Wettelijk is er wellicht niets aan de hand', zegt CD&V-senator Pol Van Den Driessche. 'Tenzij de prins echt dringend naar een ziekenhuis moest wegens een doodziek familielid, is er geen grond voor verschoning. Zelfs als hij wat later op een dringende afspraak zou opdagen met de mededeling dat hij zich aan het smogverbod gehouden heeft, dan zou hij zich daar nog sympathiek mee maken.'

Dat de prins geen weet heeft van het smogverbod, kan Van Den Driessche moeilijk geloven. 'Hij moet toch uit het raampje van zijn auto kijken en zien dat de anderen zo traag rijden? Ik kan mij ook niet voorstellen dat het smogalarm niet in het persoverzicht voorkomt dat zijn diensten hem dagelijks klaarmaken. Al de heisa hierover op de radio is toch weer slecht voor zijn reputatie. Zou hij dat echt niet inzien? Ik vrees echt dat hij het nooit zal leren.'
U speelt wel heel erg op de man.

Denkt U echt dat er geen N.VA politieker te snel heeft gereden ?
Wat te denken van onze opper Rijkswachter Flor Konings die jarenlang onder invloed rijden gedemoniseerd heeft en dan op een zeker punt ladderzat van de weg werd geplukt ?
Wat de tenden van dokter Beaucourt die onze weekends heeft verpest met het tonen van bloederige foto's van weekendongevallen tot op het moment dat hij tegen meer dan 160 per uur geflitst werd ?

Ook ik ben niet vrij van alle zonden, jij ook niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 09:54   #13
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
al die

CO² taks :

meer en betere isolatie voor een huis is duurder, veel duurder dan de vuile variant toch gaat de overheid enkel de vuile variant belasten met extra taksen en zelfs dan is het nog goedkoper dan de groene variant.


.
Dit is een erg kortzichtige redenering. Eens de olie terug 300$/barril (wat niet meer lang zal duren) betaalt deze investering met de zich zeer snel terug en na de afschrijving is het pure winst. Idem dito wat de zonnepanelen betreft.
Wat zou jij willen dat fabrikanten hun panelen of isolatie gratis leveren en plaatsen?
Anderzijds begrijp ik je redenering niet als je zegt dat deze maatregelen de staat geld zouden opbrengen. Integendeel deze maatregelen kosten de overheid heel wat geld aan premies voor isolatie en zonnepanelen en resulteren nadien in minder taxen wegens verminderd energieverbruik.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 10:13   #14
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U speelt wel heel erg op de man.

Denkt U echt dat er geen N.VA politieker te snel heeft gereden ?
Wat te denken van onze opper Rijkswachter Flor Konings die jarenlang onder invloed rijden gedemoniseerd heeft en dan op een zeker punt ladderzat van de weg werd geplukt ?
Wat de tenden van dokter Beaucourt die onze weekends heeft verpest met het tonen van bloederige foto's van weekendongevallen tot op het moment dat hij tegen meer dan 160 per uur geflitst werd ?

Ook ik ben niet vrij van alle zonden, jij ook niet.
Je zegt het zelf, deze zijn geflitst of van de weg geplukt...

Uw heilige werd met politie escorte tijdens smogalarm aan overdreven snelheid (zelfs zonder smogalarm) TOEGELATEN zich te verplaatsen.

Daarmee stelt hij zich boven de wet....

Zelfs voor een belgicist is dit proberen goed te praten bijna medelijdewekkend. Je bent toch geen lijfeigene van het hof ofzo hé ?
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 12:42   #15
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U speelt wel heel erg op de man.

Denkt U echt dat er geen N.VA politieker te snel heeft gereden ?
Wat te denken van onze opper Rijkswachter Flor Konings die jarenlang onder invloed rijden gedemoniseerd heeft en dan op een zeker punt ladderzat van de weg werd geplukt ?
Wat de tenden van dokter Beaucourt die onze weekends heeft verpest met het tonen van bloederige foto's van weekendongevallen tot op het moment dat hij tegen meer dan 160 per uur geflitst werd ?

Ook ik ben niet vrij van alle zonden, jij ook niet.
Hoe kan iemand toch zo simpel zijn?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 17:11   #16
Valentine Julien
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Locatie: Leuven/Amsterdam
Berichten: 586
Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Als ik mag zeggen wat ik denk....
90 km / u op de snelweg tegen vervuiling.....

ik lig dubbel

maar bon
ondertussen was het weer een mooie oefening in gehoorzaamheid van de brave burgers....
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 17:29   #17
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Die anti-smog maatregel is een pesterij die enkel de middelmatigheid van "onze" politieke klasse bevestigt.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 17:42   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Je zegt het zelf, deze zijn geflitst of van de weg geplukt...

Uw heilige werd met politie escorte tijdens smogalarm aan overdreven snelheid (zelfs zonder smogalarm) TOEGELATEN zich te verplaatsen.

Daarmee stelt hij zich boven de wet....

Zelfs voor een belgicist is dit proberen goed te praten bijna medelijdewekkend. Je bent toch geen lijfeigene van het hof ofzo hé ?
Ik probeer helemaal niets goed te praten.
Ik zeg maar dat we allemaal mensen zijn met onze kleine en grote zonden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 17:52   #19
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

1) die smog komt van het buitenland overgewaaid en verdwijnt enkel als die verder geblazen wordt.
2) er zou een effect zijn tot een 100m rond de snelweg

Ik zie er dus het nut niet van in, het haalt amper iets uit en zolang er over de landsgrenzen niets aan gedaan wordt zal ik telkens dit achterlijk verbod met de voeten treden.
Uiteraard stonden ze te flitsen maandag, gelukkig net op tijd op de radio de locatie gehoord. Er aan 90 voorbijgereden, getoet en met de andere hand de middelvinger opgestoken. Dan teruggeschakeld en opgetrokken tot ik weer aan de 130 zat.
Ze kunnen mijn kloten kussen met hun onnozele pesterijen.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 18:20   #20
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik probeer helemaal niets goed te praten.
Ik zeg maar dat we allemaal mensen zijn met onze kleine en grote zonden.
Hij mag van mij gerust zondigen, maar dan moet hij ook gestraft worden. en die twee flikken op hun brommerkes ook.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be