![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Aangezien dit wel actueel is met de vervrouwelijking bij zowel de SPA als de CD&V wilde ik graag uw mening hierover.
Eerst en vooral heb ik niets tegen vrouwen. Buiten het feit dat ze vaak minder “logisch” zijn, zullen er zeker zijn met de nodige bekwaamheid en met capaciteiten hoger dan die van enkele van hun mannelijke collega’s. Maar stel nu dat men 6 personen zoekt en men 20 kandidaten heeft. Van die 20 kandidaten zijn er 15 mannen en 5 vrouwen. Na enkele bekwaamheidstests blijkt dat 5 mannen uitmuntend goed scoren en de rest ondermaats. Bij de vrouwen blijken 2 vrouwen uitmuntend te scoren, de rest scoort ondermaats. Logischerwijze zou men dus de 5 mannen en de 2 vrouwen in aanmerking nemen en op basis van evt andere testen de meest bekwame kandidaten eruit halen. Als men gaat opteren voor regels zoals 50 % mannen / 50 % vrouwen, zal men er in dit vb 1 onbekwame vrouw moeten bijnemen, ten koste van 2 bekwame mannen. Mijn stelling is dat men mensen moet selecteren louter op basis van hun capaciteiten en dat het doel moet zijn om ( de reeds bijzonder schaars gezaaide ) bekwame mensen te vinden, ongeacht hun geslacht, hun huids- of haarkleur. Dergelijke quota gaan dus onvermijdelijk ten koste van de kwaliteit. Akkoord of niet? Laatst gewijzigd door Blue Sky : 15 juli 2009 om 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoewel… Uit uw voorbeeld, en uit een terloopse bemerking in uw stelling, blijkt een vooringenomenheid. Waarom zouden vrouwen, zoals u beweert, vaak minder logisch zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn voorbeeld is louter fictief, enkel om aan te tonen dat dit een negatieve invloed kan hebben. En wat betreft die opmerking over vrouwen ... tja ... mannen en vrouwen zijn nu eenmaal verschillend. Vrouwen zijn beter in prutswerk, mannen kunnen zich beter ruimtelijk oriënteren, enz. Hebt u “Ook getest op mensen” niet gezien? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ik natuurlijk mee akkoord. Ook in het omgekeerde geval, indien er bij die "bekwame" kandidaten meer vrouwen zouden zijn. Eigenlijk zou dit overal zo moeten zijn, de bekwaamheid laten primeren op geslacht, afkomst, ......
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier heb je een punt, we moeten met open vizier, zonder vooringenomenheid kunnen kiezen.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bier in de man, wijsheid in de kan.
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En over welke kwaliteiten of bekwaamheden hebt u het? Hebt u daar een scorelijstje van? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Telkens weer is het hetzelfde, we moeten vrouwen smeken om op een lijst te komen staan. Niet omdat we denken dat ze bekwaam is maar omdat ze toevalling twee borsten en een vagina heeft.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn gedacht.
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() mijns inziens..... is onze politiek al een beetje té vervrouwelijkt momenteel....
zie wat voor een bende jeanetten van ministers we momenteel hebben ! géénen éénen die op zijn strepen durft staan..... als het er op aankomt... geef mij maar een paar échte madammen die een eigen gedacht hebben en zich niet laten doen gelijk de poepemiekes van de sossen, de zwangerschaps-babes kunnen we missen ! en een paar échte mannen met haar op hun tanden en een uitgesproken mening, dat hebben we nodig om de crisis aan te pakken.
Pecunia non olet! Laatst gewijzigd door DONG ZHUO : 1 maart 2010 om 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waren we nu maar in de goeie ouwe tijd toen echte mannen nog mannen waren .... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Wisord : 2 maart 2010 om 00:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
néé thanks............ liever niet ! in den ouwen tijd hadden de meeste mensen het zo goed.... zo zonder badkamer en wc en niks comfort.... de vrouwen aan de stoof en de mannen op 't café... ne gansen avond ijskoud bier moeten in uwe frak kappen en dan naar huis strompelen om te zien of moeder de vrouw wel achter haar stoof zat.... geef mij maar de moderne tijd.... waar de vrouwen inspraak hebben en evenwaardig behandeld worden als de mannen en waar madammen met haar op hun tanden de lakens uitdelen ! ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de topicopener heeft groot gelijk, het probleem heeft zich bijvoorbeeld ook gesteld in vele gemeentelijke adviesraden alwaar 1/3 van de leden vrouwen moet zijn. In de adviesraad waar ik zat vond men echt geen oplossing, en hij functioneert dan maar onwettelijk, wat kan aangezien alleen de Gecoro (adviesraad voor ruimtelijk ordening) bindende adviezen geeft.
Ah ja, we weten allemaal waarom Marianne Thyssen voorzitter van de CD&V moest worden: er waren buiten Inge Vervotte alleen mannelijke CD&V-ministers, de CD&V-vrouwen waren kwaad, dus hebben ze maar een excuustruus gezocht in de persoon van Marianne "never heard of" Thyssen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik heb eigenlijk liefst vrouwen boven mij.
Andersom, pfff veel te lastig. Zeker in de zomer ![]() |
![]() |
![]() |