![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De syndicaten met het OVS op kop hebben ons weer eens goed liggen. Ze hebben er zo de hand van weg om stakingen uit te lokken, al of niet aangekondigd, op tijdstippen die de gewone gebruiker het meest pijn doen (vooravond van week-end, vertrek op verlof, examenstijd, feestdagen ...). De redenen die ze hiervoor aanhalen zijn soms uiterst fantasierijk en ik begrijp niet goed waarom een of andere reizigersorganisatie nog geen klacht met burgerlijke partijstelling heeft ingediend. Als het mogelijk is in het vliegwezen waarom dan niet voor trein, bus en tram ?
Een handvol werknemers die een gans spoornet zomaar kunnen lamleggen kan men moeilijk deontologisch verantwoorden. Aangezien organisaties van spoorweggebruikers zich naar mijn inziens nogal zwak opstellen tegenover deze mafiapraktijken, zonder te spreken over de laksheid van de overheid, stel ik voor dat iedereen die een spoorwegbeambte in zijn kennissenkring heeft die mens persoonlijk aanspreekt, of met een briefje laat weten, dat het zo niet meer verder kan. Stakingsrecht ja maar stakingsmisbruik nee. Geen minimum- maar een maximumdienst moet verzekerd blijven in het openbaar vervoer. Adres, telefoon en e-mail van het OVS hieronder http://www.ovs-sic.be/
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() elke staking is simpelweg de uitoefening van een democratisch verworven recht, daar valt niks op af te dingen.
integendeel elke staking zou door de brede lagen der bevolking (dwz zij die geen euromiljonairs zijn) gesteund en toegejuicht moeten worden. want wanneer de arbeidsvoorwaarden in de ene sector verslechteren zal dit gevolgen hebben voor alle sectoren. de patroons zullen voortdurend verwijzen naar de toegeving van de werknemers in die bepaalde sector om andere toegevingen in andere sectoren af te dwingen. en zo is op den duur iedereen de klos, ook de werknemers die nu klagen dat ze te laat op hun werk zijn door de stakers. de mensen moeten dat goed beseffen. Laatst gewijzigd door Mitgard : 1 januari 2008 om 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie is er dan de klos ?
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ![]() Dat je dat nu wil of niet Mittie, die verwijzing komt er toch hoor. Als het niet naar Belgische sectoren is, dan is het wel naar sectoren uit de buurlanden of uit nog wat verder gelegen landen. Zolang je niet doorkrijgt dat je in een wereldeconomie strijdt, en niet in een afgeschermd Belgen-landje, zal je nooit kunnen winnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Waarom altijd staken ? Waarom niet eerst eens een goed overleg hebben met de directie ivm arbeidsvoorwaarden ? Een goed werkende centrale ondernemingsraad lost vaak vele problemen op.
Staken is blijkbaar in de mode....maar het werkt nauwelijks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de europese solidariteit neemt toe. voor verdere landen moet ge al risico's durven nemen. de politiek kan daar nogal rap omslaan. ineens een staatsgreepke door een linkse extremist en ge zit daar met uwe stal hé. ge weet nooit waar ge aan toe zijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Naar NL model dus; inderdaad, is absoluut veel voor te zeggen. Maar wat baten kaars en bril...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En denk je nu écht dat in Zuid Korea bvb niet gestaakt wordt? In de andere EU-landen? Laatst gewijzigd door filosoof : 1 januari 2008 om 13:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Mijn beste Mittie; zelfs in dit kleine landje verstaan de bonden elkaar niet, laat staan dat ze dat op Europese schaal doen ![]() Maar droom gerust verder. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net de mensen die zelf geen auto hebben, en daar horen die 'euromiljonairs' zeker niet bij. Eerder de studenten of de gewone man. Maar dat kan die stakers allemaal gestolen worden, zolang ze hun eigen probleempjes maar in de aandacht kunnen krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom staakt OVS? -te weinig personeel bij NMBS -Te laat mededelen van de eindejaarsroosters Twee punten in handen van de directie dus Te laat mededelen van de eindejaarsroosters was zelfs compleet zinloos, gewoon de werknemers voor een voldongen feit plaatsen: willekeur. "Parceque tel est mon bon plaisir" Pure minachting voor de werknemers dus! Laatst gewijzigd door filosoof : 1 januari 2008 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() En de huidige stakingen gaan er plots voor zorgen dat de opleiding van een jaar, plots gereduceerd gaat worden tot twee weken? Wat lost die staking concreet op aan dat tekort?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind je het zo vervelend wanneer mensen het eens zijn met elkaar?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en?
![]() |
![]() |