![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De meritocraten (lees: de goedverdieners) hebben altijd het mondje vol over "responsabiliseren".
Dwz. dat de have-nots, de armen, de lagere klassen maar zelf hun plan moeten trekken. Als de meritocraatjes zichzelf nu eens responsabiliseerden, en hun werkelijke inkomsten declareerden? Dan was de nationale schuld in één jaar afbetaald en de sociale zekerheid gered. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betaal een hoooooooooooooop belastingen. Dat is de reden waarom jij naar het strand kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() 8 miljard minder belastingen geïnd.
Misschien kan de Belgische Staat eens die computerschijf lenen van Kanselier Merkel, met de lijst van Belgische réfugiés bij de Zwitserse banken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() zwitserse banken zijn zo passé ... geeuw
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik ben 's nachts eens door de gouden bergen van Zwitserland gereden, 's nachts, om al dat geëxpatriëerde goud niet te moeten zien.
Laatst gewijzigd door eno2 : 3 februari 2010 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Rechtstreeks: voordelen, premies, subsidies, belastingsaftrek, lagere BTW, ... Onrechtstreeks: lonen, premies en subsidies voor klanten die je anders niet had. Bijkomend: zgn. negatieve externaliteiten (overheidsdiensten/infrastructuur die je gebruikt zonder te betalen). En natuurlijk ook: sociale zekerheid voor het geval je in de problemen zit. Ik betaal ook belastingen, niet als zelfstandige. Ik kan nauwelijks sjoemelen. De kans is groot dat ik van mijn bijdrage veel minder terugkrijg dan dat ik ervan aan jou betaal ![]() Of ben je gewoon loontrekkende?
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 3 februari 2010 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() De welgestelden moeten geresponsabiliseerd worden door alle overheidstegemoetkomingen middelenafhankelijk te maken,
ipv de rijkjes te laten parasiteren op de staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een sociaal vangnet dient om mensen te helpen die ongewild zonder inkomen raken. Niet om je een levenslange vakantie te garanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |