![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Parlementslid
|
![]() http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/We...nstructuur.htm
Citaat:
Niet mee akkoord. Zo ben ik voor publiek wapenbezit, een rechts/conservatief standpunt. Tevens ben ik voor het homohuwelijk, iets waar rechts/conservatief zich tegen kant. En da's maar 1 voorbeeld. Vandaag de dag nog denken in zwart/wit op politiek vlak werkt niet meer. Verder is het artikel ook wat kort in z'n beoordeling. Conservatief/rechts mag dan angstig zijn, ik haal daar uit dat links/progressief de negatieve kanten van nieuwe ideeën onderschat, omdat ze die angst niet voelen. Dit zeg ik uit ervaring: het concept dat er dingen fout lopen buiten wat men zelf voorspeld heeft, lijkt de linkse politiek vreemd. Nog bedenkingen bij dit artikel?
Laatst gewijzigd door Nexer : 8 april 2011 om 15:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1) dat links & rechts vandaag de dag niet meer relevant is... wat met groen-rechts of links-liberalistisch ... ?
2) waarom zo'n stereotype context? Men kan evengoed spreken dat de mensen met "linkse" hersenen roekeloos zijn terwijl de rechtse eerder voorzichtig. Dat de linkse mensen flapuits zijn en de rechtsen meer gereserveerd. Het is doordat dit onderzoek zo'n context creeert, dat ik toch wantrouwig sta tegenover het doel van dit onderzoek. De conclusie is duidelijk: Rechts: angsthaas, timide, interesseert zich niet in politiek (en waarschijnlijk niets anders ook niet) Links: vooruitkijkend & experimenterend, vlotjes & extravert, politiek erg begaan 3) Ik herhaal hier 2 in een andere context ( ![]()
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Als je erfelijk behept bent met linkse hersens dan is daar niets meer aan te doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Links en rechts is meer een culturele context.
Wat hier als rechts wordt gezien wordt in de VS al al erg links gezien
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En Elsewiet klasseert dat onder 'Wetenschap'... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 8 april 2011 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als hersenen informatie verwerken, is het maar logisch dat de manier waarop dat gebeurt gevolgen heeft voor het denken. Iemand nog informatie over dit soort onderzoek?
|
![]() |
![]() |