![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klikkerdeklik.
“Deze pastoor heeft het pastoraal gezien heel slecht gedaan”, vindt abt Ton Baeten, Norbertijn en kritisch volger van de RK Kerk. “Hij wil de leer benadrukken, maar vergeet de mens, en dat is tegenwoordig een algemeen probleem in de kerk.” Hopelijk wordt hij met pek en veren de stad uitgejaagd. ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probeer het hier eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afnemen van burgerrechten is een goed begin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Stichting Dignity is geen Katholieke organisatie, en hun oordeel is waardeloos binnen de Kerk. En Ton Baeten heeft al meerdere kere dingen geschreven die ingaan tegen de leer van de Kerk.
De pastoor heeft juist gehandeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Als de geviseerde niet genoeg gepigmenteerd is, de verkeerde politieke stroming of het verkeerde kerkgenootschap aanhangt of zelfs helemaal geen religie aanhangt, zijn de kansen dat het CGKR ingrijpt nihil te noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 10%. En die hebben familie, vrienden en kennissen.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vernieuwing van het Katholieke geloof ligt in het terugbrengen van de eeuwenoude traditie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat kleinere kerken er tot nu toe nog niet in zijn geslaagd om door te breken heeft denk ik veel te maken met het feit dat ze veel te veel gefragmenteerd zijn en een te kleine basis hebben. Ook ontbreekt het aan een charismatische figuur die zo'n kerk de nodige bekendheid kan geven. Voor de duidelijkheid: ik ben zelf een overtuigd atheïst, maar ik vind de christelijke leer in zijn originele vorm erg mooi en waardevol. Ik vind het daarom spijtig dat sommige van de huidige kerkleiders zo hun best doen om door gelovigen te affronteren de leegloop van hun kerken nog te bespoedigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN