![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() De juiste integratie gebeurt economisch + juridische homogeniteit.
Voorbeeld? http://kanaalz.rnews.be/nl/stream/fl...-28-06-08.html De verkeerde integratie is de assimilatie. Voorbeeld? Pakistaanse zangeres Nadia Ali http://www.youtube.com/watch?v=24xBFEQth1s |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er verkeerd met die zangeres? 't Is absoluut niet mijn soort muziek, ik zie het liever minder uitdagend en meer bescheiden (word ik dan toch oud?)
Maar "verkeerde integratie" zou er op wijzen dat u van mening bent dat alleen autochtone Europese en Noord-Amerikaanse vrouwen sexy en uitdagend mogen zijn. Vrouwen met een Arabische/Aziatische achtergrond mogen ook gezien worden hoor. Of moeten die zich opsluiten in de keuken en de kinderkamer - of eventueel in het naaiatelier van Lamya Ben Taher? Waarom lopen die dames in dat atelier trouwens met een hoofddoek op? Er zijn enkel vrouwen te zien, geen mannen, dan hoeft dat toch niet.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 21 maart 2010 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Verkeerd volgens wat? Volgens 'alles mag', is er niets verkeerd!!
Volgens dit mag, dat niet en dat met voorwaarden en dit zo en zo ...enzovoort, is er verkeerd wat verkeerd is voor persoon in kwestie = hangt van veel zaken af zoals de religie, de wet, de cultuur, de natuurlijke en culturele beperkingen.. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor meer info hierover kan u deze post van mij lezen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) Massacre of unarmed merchants during sacred month 2) Slaughter of Meccans who came to defend their caravans 3) Assasination of poets who criticised Mohammed's murderous ways 4) The Siege of the Banu Qaynuqa 5) Battle of Uhud 6) Murder of a Jewish poet 7) Invasion of Banu-N-Nadir http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/mohwar2.html http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/mohwar1.html Je weet toch porpo dat zo'n handelingen goed praten U medeplichtig maakt.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als iemand - in dit geval Nadia Ali - niet meer wenst zich te houden aan de zeer strenge regels van een bepaalde religie en op een andere manier wil gaan leven, dan is dat haar eigen keuze. Zolang zij geen andere mensen kwaad doet of hindert mag zij haar eigen waarden kiezen.
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Integreer zelf zoals u wil, in de mate dat het uzelf gelukkig maakt, geen andere mensen schaadt en misschien zelfs een meerwaarde voor de samenleving creëert maar oordeel niet over hoe een ander deze doelen wenst te bereiken want zulke druk, doorgaans altijd naar vrouwen toe, zou in strijd zijn met uw eigen aangehaalde correcte integratieproces (op juridisch vlak). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Dit is waarschijnlijk foute integratie/assimilatie:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat bepalen we zeker niet, hé. Wat al dan niet mag wordt bepaald door aantal factoren: de wetgeving, wat/wie zij aanbidden, in welke cultuur (indien er één is) en wat voor normen en waarden daar gehanteerd worden enzovoort.. Jij hebt dat niet goed verstaan, ik ga het met andere woorden zeggen aan de hand van een voorbeeld. Stel persoon (a) is een drugs dealer, hij doet dat en hij wilt dat. Of dat nu al dan niet verkeerd is, bepalen we niet. - Dat is verkeerd volgens de regels/wetten van de staat waarin hij resideert. - Dat is niet verkeerd volgens de bende waarin hij actief is. - Dat is verkeerd volgens x indien y.. - Dat is verkeerd volgens x tijdens de nachten van de maand m indien y.. - Dat is niet verkeerd volgens z als y voorkomt en i op de verlof is .. - Dat is niet verkeerd ... - Dat is verkeerd ... En nu voor persoon in kwestie, stel a resideert in een staat waarin de wetten drugs dealen niet toelaat, drugs dealen is dus volgens deze staat verkeerd, maar of het nu verkeerd is of niet voor deze persoon hangt van deze persoon af! Dat kan zijn dat deze persoon "drugs dealen" verkeerd vindt en gelooft dat dit verkeerd is, en toch doet hij/zij dat. Dat is mogelijk. Laatst gewijzigd door porpo : 22 maart 2010 om 13:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Verkeerde assimilatie is u niet houden aan de wetten van het land, de taal niet willen leren, zich distantiëren van de geldende normen, waarden en de plaatselijke cultuur. Goede assimilatie is pogingen ondernemen om het wel te doen.
Religie heeft er geen bal mee te maken. In de Westerse beschaving is religie een persoonlijke kwestie en totaal ondergeschikt aan de andere punten die ik net heb gegeven. Mensen die daar problemen mee hebben horen hier eigenlijk niet thuis.
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Verkeerde integratie: http://forum.politics.be/member.php?u=15481
Juiste integratie: http://www.youtube.com/watch?v=24xBFEQth1s |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nogal bekrompen om te stellen dat cultuur binnen religie valt. U geeft het voorbeeld van een misdadiger : een drugsdealer pleegt misdaden, hij verkoopt schadelijke stoffen, wel wetend dat zijn kopers eraan verslaafd geraken, hun gezondheid erdoor geschaad wordt en dat ze er zelfs door kunnen sterven. Een zangeres die een liedje zingt, kan misschien mensen shockeren, maar ik heb nog nooit gehoord dat er iemand doodvalt door naar een lied te luisteren of naar een video-clip te kijken. Dit meisje Nadia Ali - waar ze ook woont - heeft het recht over haar eigen leven te beslissen en haar eigen keuzes te maken. Is vrije wil niet één van de rechten van de mens?
![]() |
![]() |
#13 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stel dat je de vraag anders stelt: Is de vrije wil niet één van de rechten van een mens tijdens zwangerschap in de buik van zijn/haar moeder? Dan denk ik niet of "je moet het aan haar/zijn moeder vragen". Volgens de persoon in kwestie? Dat kunnen we niet weten/bepalen. Voor de persoon is kwestie kan bijvoorbeeld "vrij" een betekenis hebben die wij nergens anders treffen, dit is mogelijk. Er zijn natuurlijk andere mogelijkheden. Kortom, volgens (x): dat moet je aan (x) vragen, dat bepaalt (x). Volgens de persoon in kwestie, dat weet/bepaalt deze persoon. Laatst gewijzigd door porpo : 22 maart 2010 om 17:18. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-voorbeeld 1 ontwerpt modieuze hoofddoeken.. -voorbeeld 2 draagt geen hoofddoek Zum kotsen die bestrijders /ontkenners van de seculiere maatschappij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Cultuur valt niet binnen religie, het kan er mee samenhangen. Maar er bestaat cultuur zonder religie (vraag maar aan de atheïsten hier op dit forum), anderzijds bestaat er religie die weinig of geen culturele invloed heeft. 3. Als Nadia Ali zich wil afkeren van de gebruiken van de omgeving waarin zij is opgegroeid (overigens hoe weet u in wat voor omgeving zij opgegroeid is?) dan is dat voor en volgens haar niet verkeerd. Zij heeft het recht daartoe. 4. Mijn vraag was natuurlijk retorisch. Vrije wil is zonder meer een mensenrecht. Mogelijk – nee, heel zeker – zijn er plaatsen en situaties waar dit recht niet erkend wordt, helaas. Maar het is en blijft een recht van ieder mens. Ontkent u dat?
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Marie is volgens Porpo hardleers,het recht op zelfbeschikking aanhalen is volgens hem uiteraard naast de kwestie, dat Marie groot gelijk heeft gezien de seculiere staat wat dus betekent dat wat mag of niet door religie niet bepaald wordt is juist wat hem dwarszit, nog een leuke discusie gewenst! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Donderdag : 22 maart 2010 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat wat betreft de zaak, maar wanneer we hier over personen spreken, dan wordt het een beetje moeilijker. De steen valt onder berg of niet wordt bepaald/gezien door de persoon in kwestie. Citaat:
Of het al dan niet verkeerd is door factor 1 of wetgeving van droomland of spelregels van bedrijf x, wordt dan bepaald door deze factor, deze wetgeving of deze spelregels. Om de zaak nog klein beetje ruimer te bekijken is het zo dat indien dat verkeerd zou zijn volgens de spelregels van het bedrijf x, niet echt verkeerd moet zijn volgens de persoon in kwestie. Het is absoluut simpel wat ik hier zeg, maar omdat dat niet voor iedereen zo is, voelde ik me gewonden om het te herhalen, zo gedacht zo gezegd zo gedaan. Citaat:
Mijn antwoord is duidelijk, vraag je iets over "vrij" en "recht" volgens factor x, dan moet je deze factor kennen om daarachter te komen! Vraag jij dat volgens een persoon, dan is "vrij" en "recht" voor de persoon wat voor deze persoon is, dat kan altijd verschillen, wat voor mij "vrij" is, kan zijn dan dit geen "vrij" is voor de ander. Dat hoeft ook niet zo te zijn volgens een bepaalde factor. Als de spelregels zeggen dat je recht moet bewegen dan is het volgens deze spelregels verkeerd om in andere richting te bewegen. Voor jou als persoon kan het anders zijn, het kan zijn wat het is volgens deze spelregels, dat kan altijd, maar het kan ook altijd anders zijn. Ik hoop dat ik nu niet voor de 100ste keer hetzelfde zou moeten gaan herhalen. Laatst gewijzigd door porpo : 22 maart 2010 om 19:33. |
||||
![]() |
![]() |