![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees net in Humo dat een mens zowat 175000 keer naar de wc gaat in zijn leven. Dat is veel. Ik ga niet natellen of dat wel enigszins kan kloppen (dat gaan anderen hier vast doen) maar het komt er op neer; we kunnen het er over eens zijn dat ne mens nogal een keertje op de pot zit in zijn leven.
Soit, combineer dat gegeven met de alomzichheengrijpendehypevanzonnepanelenenduurbeta aldeenergiecertificaten en breng mijn type wc op de markt. U verdient dik aan uw wc's, ik pak wel een percentje (of vijftig) op de totale winst. Het plan; de vliegwielwc is vrij simpel van opzet. Het betreft een gewone wc waar echter de doorspoelknop(pen) en doorspoeltrekstang of wat dan ook voor doorspoelmechanisme vervangen worden door een aan een vliegwiel gekoppelde hendel. Deze hendel dient twee keer naar beneden te worden gedrukt. De eerste keer drukken vergt de grootste inspanning. (Het drukken tijdens het voorgaande wc-bezoek is van een andere grootorde en telt dus niet mee.) U brengt nu immers het vliegwiel in beweging. Drukt u echter snel een tweede keer is dit veel minder inspannend omdat het vliegwiel immers al draait. Hoe harder u op de hendel drukt, hoe sneller het vliegwiel draait en hoe meer energie er opgewekt wordt. Een (verwaarloosbaar) klein gedeelte van de opgewekte energie wordt aangewend om het doorspoelmechanisme te activeren, de overgrote meerderheid van de opgewekte energie wordt omgezet in electriciteit via een daartoe geschikt electronisch spul (een generator of hoe heet zo'n ding). En die opgewekte en op het net gezwierde stroom worden via uw niet vermogende buurman uitbetaald, vermomd als energiecertificaten. Mensen schijten zichzelf rijk. Easypeasy. Beste investeerder; u weet me wel te vinden.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit zou in het subforum "milieu" moeten komen.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kak liever in het donker.
Wat nu ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik nomineer deze voor POTY
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah das goe hé, das minder energieverlies!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allé, waar zijn nu die ingenieurs hier??
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus, de "uitvinding" is een hendel die ingedrukt moet worden om energie te genereren, en vervolgens word deze zodanig geïnstalleerd dat deze slechts enkele malen per dag twee keer ingedrukt hoeft te worden? Dan zou ik eerder een slimme deal met de kabelmaatschappijen sluiten en de TV-reclames sneller voorbij laten gaan als mensen fanatiek genoeg op die hendel drukken, dat levert volgens mij meer op.
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Hebben ze dan toiletten in Wallonië?!