Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2010, 10:31   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard Open brief aan Stefaan Engels, alias de Marathon Man

Beste Stefaan,

Tot voor kort associeerde ik het begrip "Marathon Man" met de gruwelijke scènes uit de gelijknamige film, waarin Dustin Hoffman gemarteld wordt door een diabolische bekkenbeul. Vandaag associeer ik "Marathon Man" echter met een nog huiveringwekkender fenomeen. Ik associeer het nu met u.

U loopt elke dag een marathon. Als ik het allemaal goed op een rijtje heb, zijn er, oppervlakkig beschouwd, twee belangrijke redenen waarom u dat doet. Eerst en vooral wil u uw naam, liefst nog in zilveren letters, in het Guinness Book of World Records zien verschijnen. Dat schijnt inmiddels gelukt te zijn. Of het een verdienste is, laat ik in het midden. Het Guinness Book is in de loop der tijden een encyclopedie geworden van waanzinnigen, rariteiten en circusfreaks, maar ook zij zijn schepselen van onze soort: ook zij verdienen ons mededogen en een plekje in de zon. Mensen die vijftig rauwe eieren kunnen eten zonder te kotsen, mensen met twintig tenen, mensen die zich laten inkapselen in een ijsblok, mensen met het grootste aantal vermeldingen in het Guinness Book: je kunt het zo gek niet bedenken of het bestaat, en alles heeft nut - zo helpe mij God.

Ik heb ze altijd al een tikkeltje zielig gevonden: de dames en heren op zoek naar bevestiging, roem en eerbewijzen, lokale grootheden met universele ambities, wier enige wapen de "uitzonderlijke" prestatie is. Het is in hun zelfverzonnen discipline makkelijk scoren, omdat het aantal bezetenen dat zich aan een recordpoging waagt meestal eerder klein is; nog kleiner dan het percentage mensen in de zware psychiatrie.

Maar kom, dat is allemaal nog het minste van mijn zorgen. Als het d�*t maar was... Schouders ophalen en doorvaren.

Wat mij echter werkelijk angst aanjaagt is uw missionaire houding. "De mensen moeten weer uit hun luie zetel komen", vindt u, en u geeft zelf het stichtend voorbeeld, effent het lichtend pad, en u zult pas rusten als duizenden luie donders in beweging zijn gebracht. Het is duidelijk: wie te weinig beweegt, is schuldig over de gehele lijn, en nu u getoond hebt dat het anders kan, dient ook de verzwarende omstandigheid in rekening te worden gebracht dat het misdrijf "met voorbedachten rade" is gepleegd.

Toen ik, vanuit mijn luie zetel, uw exploten in het journaal zag, bekroop mij echter, hoe terneerdrukkend ik uw betoog ook ervoer, geen schuldgevoel. Ik beweeg nochtans niet gek veel. Af en toe een arm, om me te krabben, of een voet, om de kat weg te duwen. Ik zal, volgens de medische statistieken, niet bijster oud worden. En ik zal dat geheel aan mijzelf te wijten of te danken hebben. Ik neem er met andere woorden de volle verantwoordelijkheid voor op. Wat ik misschien meer (en vroeger) zal kosten aan de ziekenkas, zal ik minder kosten aan pensioenen.

Laat mij dus met rust met uw loopmaffia en met uw bewegingsmanie. Loop voor mijn part marathons tot u er letterlijk bij doodvalt. Vijzel uw ego op middels "uitzonderlijke prestaties", waar niemand verder om maalt. En sticht een kerk zonder stoelen, maar hou u alstublieft verre van bekeringsijver. Wees ook zo vriendelijk om "en passant" uw schulden af te betalen welke u door wanbeheer in uw vroegere activiteiten hebt opgestapeld alvorens u aan de mensheid te presenteren als missionaris van het goede leven.

Ik dank u, Ik,
Den Duisteren Duikboot

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 31 maart 2010 om 10:34.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 11:29   #2
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Volledig mee eens.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 13:34   #3
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het knap dat diene mens dat doet. Ik moet u zeggen zo'n marathon, dat is niet niets.

Ik heb dat met Nieuwjaar op het nieuws gezien dat die mens van plan was om elke dag een marathon te lopen. Nu vroeg ik mij af of dat hij ook daadwerkelijk ging doen. Tot hier toe heeft hij dit alle dagen gedaan en dat vind ik knap.

Die mens is gedreven, daar hou ik van.
Oud 31 maart 2010, 13:37   #4
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Beste Stefaan,

Tot voor kort associeerde ik het begrip "Marathon Man" met de gruwelijke scènes uit de gelijknamige film, waarin Dustin Hoffman gemarteld wordt door een diabolische bekkenbeul. Vandaag associeer ik "Marathon Man" echter met een nog huiveringwekkender fenomeen. Ik associeer het nu met u.

U loopt elke dag een marathon. Als ik het allemaal goed op een rijtje heb, zijn er, oppervlakkig beschouwd, twee belangrijke redenen waarom u dat doet. Eerst en vooral wil u uw naam, liefst nog in zilveren letters, in het Guinness Book of World Records zien verschijnen. Dat schijnt inmiddels gelukt te zijn. Of het een verdienste is, laat ik in het midden. Het Guinness Book is in de loop der tijden een encyclopedie geworden van waanzinnigen, rariteiten en circusfreaks, maar ook zij zijn schepselen van onze soort: ook zij verdienen ons mededogen en een plekje in de zon. Mensen die vijftig rauwe eieren kunnen eten zonder te kotsen, mensen met twintig tenen, mensen die zich laten inkapselen in een ijsblok, mensen met het grootste aantal vermeldingen in het Guinness Book: je kunt het zo gek niet bedenken of het bestaat, en alles heeft nut - zo helpe mij God.

Ik heb ze altijd al een tikkeltje zielig gevonden: de dames en heren op zoek naar bevestiging, roem en eerbewijzen, lokale grootheden met universele ambities, wier enige wapen de "uitzonderlijke" prestatie is. Het is in hun zelfverzonnen discipline makkelijk scoren, omdat het aantal bezetenen dat zich aan een recordpoging waagt meestal eerder klein is; nog kleiner dan het percentage mensen in de zware psychiatrie.

Maar kom, dat is allemaal nog het minste van mijn zorgen. Als het d�*t maar was... Schouders ophalen en doorvaren.

Wat mij echter werkelijk angst aanjaagt is uw missionaire houding. "De mensen moeten weer uit hun luie zetel komen", vindt u, en u geeft zelf het stichtend voorbeeld, effent het lichtend pad, en u zult pas rusten als duizenden luie donders in beweging zijn gebracht. Het is duidelijk: wie te weinig beweegt, is schuldig over de gehele lijn, en nu u getoond hebt dat het anders kan, dient ook de verzwarende omstandigheid in rekening te worden gebracht dat het misdrijf "met voorbedachten rade" is gepleegd.

Toen ik, vanuit mijn luie zetel, uw exploten in het journaal zag, bekroop mij echter, hoe terneerdrukkend ik uw betoog ook ervoer, geen schuldgevoel. Ik beweeg nochtans niet gek veel. Af en toe een arm, om me te krabben, of een voet, om de kat weg te duwen. Ik zal, volgens de medische statistieken, niet bijster oud worden. En ik zal dat geheel aan mijzelf te wijten of te danken hebben. Ik neem er met andere woorden de volle verantwoordelijkheid voor op. Wat ik misschien meer (en vroeger) zal kosten aan de ziekenkas, zal ik minder kosten aan pensioenen.

Laat mij dus met rust met uw loopmaffia en met uw bewegingsmanie. Loop voor mijn part marathons tot u er letterlijk bij doodvalt. Vijzel uw ego op middels "uitzonderlijke prestaties", waar niemand verder om maalt. En sticht een kerk zonder stoelen, maar hou u alstublieft verre van bekeringsijver. Wees ook zo vriendelijk om "en passant" uw schulden af te betalen welke u door wanbeheer in uw vroegere activiteiten hebt opgestapeld alvorens u aan de mensheid te presenteren als missionaris van het goede leven.

Ik dank u, Ik,
Den Duisteren Duikboot
beweeg liever wat meer, en hang wet minder voor de buis ... die man beweert nergens dat ge uzelf fysiek moet overtreffen.

lamzak !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 13:59   #5
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Elke dag van het jaar 42,19 liter bier drinken... dat is pas een uitdaging

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 31 maart 2010 om 13:59.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 14:04   #6
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
elke dag 4,219 liter ?
Oud 31 maart 2010, 14:10   #7
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
elke dag 4,219 liter ?
16 25cl-kes op 24 uur... daar is niks aan eh
Oud 31 maart 2010, 14:12   #8
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat was ik eigenlijk ook aan t denken

al ga je toch serieus moeten beginnen sporten om dat allemaal om te zetten ook hoor anders eindig je in de zetel bij DDD
Oud 31 maart 2010, 14:12   #9
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Stefaan,

(...) Laat mij dus met rust met uw loopmaffia en met uw bewegingsmanie. Loop voor mijn part marathons tot u er letterlijk bij doodvalt. Vijzel uw ego op middels "uitzonderlijke prestaties", waar niemand verder om maalt. En sticht een kerk zonder stoelen, maar hou u alstublieft verre van bekeringsijver. Wees ook zo vriendelijk om "en passant" uw schulden af te betalen welke u door wanbeheer in uw vroegere activiteiten hebt opgestapeld alvorens u aan de mensheid te presenteren als missionaris van het goede leven.

Ik dank u, Ik,
Den Duisteren Duikboot
En betaal uw schuldeisers terug
Oud 31 maart 2010, 14:18   #10
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

al ga je toch serieus moeten beginnen sporten om dat allemaal om te zetten ook hoor anders eindig je in de zetel bij DDD
Werk wa harder, dan is al die zever nie nodig
Oud 31 maart 2010, 14:19   #11
Anna List
Banneling

Standaard

hahaha touché !
Oud 31 maart 2010, 14:21   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Wie is dat misschien?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 14:31   #13
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Er zijn gelukkig maar zeven dagen in een jaar: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
Oud 31 maart 2010, 14:32   #14
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Niet als je dat de volgende dag zelf moet opdweilen. Tenzij je een hond hebt die dat allemaal oplikt natuurlijk.
Oud 31 maart 2010, 14:33   #15
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn gelukkig maar zeven dagen in een jaar: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
Oud 31 maart 2010, 14:34   #16
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:

Mijn BMI is nochtans perfect. Gewoon een kwestie van niet meer te eten dan je verbruikt.
Oud 31 maart 2010, 14:35   #17
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn BMI is nochtans perfect. Gewoon een kwestie van niet meer te eten dan je verbruikt.
'k Heb liever wa overschot, moest er ooit een oorlog zijn hier
Oud 31 maart 2010, 14:37   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom schreef je dan :
Citaat:
Ik zal, volgens de medische statistieken, niet bijster oud worden
Oud 31 maart 2010, 14:41   #19
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
waarom schreef je dan :
Atrofie.

Nu ja, zonder gekheid: BMI is niet alles.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 31 maart 2010 om 14:43.
Oud 31 maart 2010, 14:44   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Atrofie.

Nu ja, zonder gekheid: BMI is niet alles.
sorry, uit de context leidde ik af dat je t over obese had ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be