![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...00415_Jubileum
probeer het ook eens staat er bij.... Kan er iemand mij uitleggen wat er onbegrijpbaar en/of onleesbaar is aan deze tekst?
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
t'zou wél een beetje méér van deze tijd zijn mocht den Berten Touéé en zijn Pajoola de gelukwensen rechtstreeks aan de gelukkigen richten.... al denk ik niet dat er daar velen zitten op te wachten... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is daar nu moeilijk aan? Die tekst is zo duidelijk en correct als maar zijn kan. 'k Vraag me af hoe het met de leesvaardigheid van de menschen gesteld is, als dat al te moeilijk is...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Ik heb geen moeilijkheden om die brief te lezen en te begrijpen, maar het is ouderwets taalgebruik. Dat maakt het net voor sommige mensen onduidelijk. De volgende generaties gaan het er alleen maar moeilijker mee hebben want dit soort woordgebruik is passé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ne pastoor moet niet vloeken (in 't openbaar) en nen havenarbaaider moet geen Ave Maria zingen alsof hem al jaaren gekastreerd is ...
een ouderwets, ondemokratisch, ariistokratisch instituut gebruikt inderdaad geen woorden uit de taal van het volk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS : Niet te zat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Pedankt voor uw aandeel in onze dotasie" kon er niet eens bij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat kunnen we misschien beter overlaten aan Willem IV en Maxima in de toekomst. Die weten beter welke taal en staan dichter bij het volk. Ik ben overtuigd dat komende koning Willem IV en zelf nu nog Beatrix zelf hoogst persoonlijk zouden gaan feliciteren. Vlaanderen Vrij Nu!!!
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 16 april 2010 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is taalkundig niets verkeerds mee, maar het woordgebruik past niet meer in deze tijd. Een taal evolueert en de gebruikers ervan evolueren mee. Deze brief lijkt echter een brief uit de jaren 50. Hij mag inderdaad wel eens opgefrist worden. Innige felicitaties wordt echt nergens meer gebruikt. Iedereen associeert innige met deelneming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die "echte" Vlamingen zoeken en vinden nu echt altijd iets om over te janken en te kankeren.
Zielig gewoon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jongen toch. Dit is niet kankeren, het is een tip. Niemand is er boos over, niemand ligt er wakker van. Men geeft gewoon een tip aan ons koningshuis. Weet je wat zielig is? Jij die in elk bericht de Vlamingen te kakken probeert te zetten zelfs al hebt u geen flauw idee waarover het gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo communiceert vandaag de dag niemand meer. Zo zie je maar hoe veel voeling zij hebben met hun 'onderdanen'.
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Toch wel, bijvoorbeeld de briefwisseling van het gerecht. Wat die op2 bladzijden schrijven, kan men in enkele zinnen duidelijker bewoorden. Maar ja, de belgische openbare diensten, die "leven" organisatorisch eigenlijk nog in de vroege middeleeuwen.
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het taalgebruik is misschien wel wat oubollig, maar het is tenminste correct Nederlands (in tegenstelling tot wat we soms van andere officiële - inclusief Vlaamse - instellingen- te lezen krijgen). Overigens denk ik dat de meeste mensen in die situatie dergelijk taalgebruik verwachten en het ongepast zouden vinden als er "Hartelijk gefeliciteerd. Albert en Paola." op hun kaartje zou staan.
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 16 april 2010 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k vind het nochtans schoon woordgebruik en spijtig dat er blijkbaar velen zijn die geen moeite meer willen doen om iets te begrijpen.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uw mening. Ik denk er anders over. Het is daarom niet nodig om dingen waar jij niet mee akkoord gaat, af te doen als flauwe kul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft dan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook niets te maken met die tekst en alles met de afzenders...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(afgezien daarvan acht ik het goed mogelijk dat den Beire, zijn wijf en zijn joeng nog altijd denken dat al die korrespondensies van gans hun Palais de Laeken in een fatsoenlijke taal, het Frans, gebeurt, en niet in een boerentaal)
|
![]() |
![]() |