![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, af en toe is er nog eens een verrassing in de politiek.
De jongere gardes, van welke politieke strekking ook, hebben eigen, meer hedendaagse gedachtes en gevoelens over de dingen. Over wat zit ik hier nu te lullen ? Link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=DM2OU5S2 Titel: Open VLD bereid regering te verlaten tekstje met wat kleur: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En neen, ik ben geen CD&V fan. Maar het is duidelijk wat hier het doel en niet de missie van de O-VLD is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou nogal eens een zaak zijn voor de tsjeven, want het aantal Vlaamse en Franstalige ministers moet gelijk zijn, den eerste Piet niet meegerekend (dat staat in de grondwet).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees hier met mijn slecht karakter vooral in dat VLD er alles wil aan doen om het NIET tot een stemming te laten komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal mijn vraag eens wat anders formuleren: hoe lang is het geleden dat die van de (k)Open(?) V(?) LD nog eens gedreigd hebben, of zelfs maar het woord in de mond genomen, van ontslag te nemen uit de regering ? Daarom heeft het mij verrast. Ik had dit niet zo verwacht. Gij wel ? Hebt gij dit misschien zien aankomen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Haene is een CD&V'er.
Meer moet men daar dus niet achter zoeken. Moest Verhofstadt de job van De Haene aan het oden zijn, was het wel anders geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() beste is afwachten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ttz en ook nog dat de VLD zelf de regering zal doen vallen in geval van stemming v de splitsing BHV ... rare jongens die liberalen ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 16 april 2010 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() 'T is nen decroo... daarmee is alles toch gezegd?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VLD is de communautaire satteliet van CD&V. De partij cirkelt qua communautair opbod nu al een aantal jaar permanent rond CD&V om naargelang het electoraal uitkomt softer en harder uit de hoek te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Denk het ook. Vooral toen vanmorgen op de radio een OVLD randburgemeester vol vertrouwen zei dat hij verwacht Jean-Luc te zien slagen in zijn opdracht.
Als hij zegt dat het onmogelijk is, dan moeten ze het hem vergeven bij de volgende verkiezingen. Als hij zegt dat het haalbaar is, kunnen ze het hem aanwrijven. Maar dat neemt niet weg dat ik vermoed dat ze het daadwerkelijk gaan doen ook. De regering valt toch als er geen akkoord is, dan doe je het beter zelf, mét een straffe en sympathieke daad. (btw, ik ben wel een vld stemmer) Laatst gewijzigd door Travis66 : 16 april 2010 om 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |