![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Sp.a is op dit moment de derde grootste partij van Vlaanderen, met 15,9 procent. Dat is wel maar een heel bescheiden groei van 0,5 procentpunt ten opzichte van juni vorig jaar. De N-VA kent dan weer een vrij stevige groei , met een 1,5 procent hogere score van 14,8 procent. Andere sterke stijger is Groen!, dat een klim maakt van 1,3 procentpunt tot 8,1 procent.
![]() Het Vlaams Belang behoort dan weer tot de grootste verliezers, met 1,4 procentpunt lagere score van 14 procent. Ook Lijst Dedecker verliest terrein. De rechts-liberale partijd gaat 0,4 procentpunt achteruit tot 7,4 procent. http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...899860-438.art negatief is de opmars van VLD.... ![]() Laatst gewijzigd door BlueThunder : 2 april 2010 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() smijt die peiling maar in de vuilbak.
die van la libre (jawel) is realistischer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Peilingen zijn als reten. Iedereen heeft er een.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Populariteit De Wever blijft stijgen
Guy Verhofstadt moet inbinden ![]() Met Kris is het perfect http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100402_084 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
hij doet niets behalve ja-knikken tegen di corrupto, meeloopster miss luik en mr gesjoemel reynders! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Peilingen, peilingen. Grafiek gezien online, ja. Bekijk die eens goed en zie wat voor LDD voorspeld werd en wat ze haalden. Compleet waardeloos.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grootste partij in Vlaanderen is een contradictie. Statistisch zijn er geen veranderingen wat misschien niet zo vreemd is aangezien er ook niets is veranderd. Vreemd dat zowel LDD en Groen! nog altijd zo goed scoren aangezien de problemen binnen de eerste en totale afwezigheid binnen het politiek debat van de laatste.
En dat SP.A een probleem heeft met Gennez is meer duidelijk dan ooit. Na jaren van partijvoorzitterschap staat ze qua populariteit nog nergens. As such hoeft dat geen probleem te zijn (a la CD&V) mocht de populairste partijgenoot niet de man zijn die je hebt gedumt en quasi van de aardbodem is verdwenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Verfijnd
Is er enige wetenschappelijke manier om te bepalen welke peiling de meest correcte is? Ik ken daar dus echt niets van... Verder: Ik geloof niet dat Groen! nu al 8.1% zou halen (met dezelfde uitslag als bij vorige verkiezingen ben ik al tevreden...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Naast het feit dat groen geen boegbeelden heeft hebben ze ook geen deftige standpunten. Ze leven volledig naast de realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja ze hadden 10 jaar eerder gelijk over de financiële wantoestanden bij de banken en 20 jaar eerder over de ecologische problemen. Probleme is dat ze op veel punten goede ideeën hebben maar er moeilijk in slagen om die over te brengen. Veelal zeggen andere partijen veel later hetzelfde en slagen ze er in om dat als een nieuw idee te verkopen én Groen af te schilderen als een stel dromers.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 april 2010 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij mijn weten is er nog nooit een peiling geweest van de VRT waarin het VB het goed deed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Dat is waar, ze leggen wel de vinger op de wonde en zeker over het ecologische. Hun oproep tot een andere samenleving is ook mooi, daar niet van. Maar voor mij bieden ze geen realitische oplossingen. Misschien moeten ze met tussenstappen werken en dan zou het wel logischer kunnen zijn. Dat is mijn mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik kritiek moet geven op Groen! is dat we te gematigd zijn op mileuvlak ipv te radicaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Ja inderdaad, actie ondernemen moet en groen is soft en de rest doet in feite ook niet echt iets. WE moeten dringend de 'samenleving" herscheppen want anders gaan we er allemaal aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja op veel punten hebben de andere partijen de groene standpunten overgenomen (al is dat veelal lippendienst) daar waar de Groenen er volgens mij meer een lap op moeten zouden geven. Ik heb soms de indruk als ik met Groenen praat dat ze anno 2010 gewoon schrik hebben in Vlaanderen om voluit voor een links groen, anti-nationalistisch en anti-moslimhetze standpunten te gaan en dat ze op een aantal punten uit schrik/opportunisme/plooierij meegaan met de rest op een aantal punten om toch maar "aanvaard" te worden in Vlaanderen in het huidig politiek klimaat. Ze beginnen net niet met "Sorry ik ben van Groen!". Je moet er gewoon voor durven gaan en tegen de stroom inroeien (en dat hoeft niet altijd zo moeilijk te zijn.)
|
![]() |
![]() |