![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wat met de lijntrekkers, , onder de 90% van de actieve bevolking, die eigenlijk hun job beu zijn of liever niet werken?
Zou het niet beter zijn die op een of andere manier op te sporen en ze te vervangen door de tien procent gedwongen werklozen? Probleem is natuurlijk 1 De te gebruiken opspoormethode 2 het vermoedelijk feit dat er véél meer lijntrekkers zijn dan werkwillige werklozen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Akkoord. Haal die mensen van hun werk weg, vervang ze door werklozen en laat ze de rest van hun leven van een uitkering genieten.
Probleem opgelost, niet?
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook over het fel omstreden onvoorwaardelijk basisinkomen dient eindelijk eens serieus nagedacht en gesproken te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat elk bedrijf zal wegtrekken uit dit land en dat het onmogelijk wordt om nieuwe investeringen aan te trekken is natuurlijk slechts een klein detail in uw meesterlijk plan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Waar, bedrijven dat zijn tegenwoordig geen lijntrekkers meer , maar wegtrekkers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() En tegenover de werknemers staan de werkontnemers...
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Hoe? Die lok je toch zo uit hun kot: ze moeten niet meer gaan werken maar krijg toch geld?
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb veel lijntrekkers gezien tijdens mijn loopbaan. Ik heb me er ook wel eens aan geërgerd hoe sommige mensen met alles wegraken. Maar kom, ik troostte me met de gedachte dat die mensen toch geen voldoening uit hun werk halen.
Het rookverbod heeft de rokende lijntrekkers weer een goede mogelijkheid bezorgd om aan het werk te ontsnappen. Ze gaan een keer of vijf per dag naar het rokerslokaaltje een sigaretje opsteken, op weg er heen blijven ze hier en daar een praatje doen en bij sommigen duren die rokersonderbrekingen dan wel 20 minuten. De sukkel van een secretaresse mag intussen afrekenen aan de telefoon met slecht gehumeurde mensen die niet begrijpen waarom mijnheer X nooit te bereiken is en die er tenslotte van overtuigd zijn dat de secretaresse hun boodschappen niet doorgeeft. Oh leuk hoor ... ![]()
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn alle detectiemethodes gammel; er wordt alleen gegooid met de pet ernaar (de pet van de baas). Laatst gewijzigd door eno2 : 4 mei 2010 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Als je helemaal onderaan de loonschaal staat, hoe kan je dan je uurloon nog anders verhogen dan door zo weinig mogelijk uren te werken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ah, ho: je wil dan nog vrijstelling van werk tegen VOLLEDIG loon?! Jawadde.
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben niet meer mee.
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik heb nu het geluk dat ik een job doe waar ik mijn uren quasi volledig zelf kan kiezen en van thuis uit kan werken, zodat ik van al die kleinzielige conflictjes helemaal geen last meer heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Hoe kan je lijntrekkers nog op lijntrekken betrappen als ze van thuis uit lijntrekken tegenwoordig?
![]() Dat is een groot nieuw probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is gemakkelijk, hoor. Ik word beoordeeld op de kwaliteit en het tijdig afleveren van mijn werk. Is het slecht of niet op tijd klaar, dan verlies ik op termijn mijn job.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar die zotte managers wilden, dat ik net zolang werkte als zij (en dus 600% effectief moest zijn) Laatst gewijzigd door eno2 : 5 mei 2010 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |