Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2010, 09:25   #1
eno2
Banneling

Standaard Wat met de lijntrekkers?

Wat met de lijntrekkers, , onder de 90% van de actieve bevolking, die eigenlijk hun job beu zijn of liever niet werken?

Zou het niet beter zijn die op een of andere manier op te sporen en ze te vervangen door de tien procent gedwongen werklozen?

Probleem is natuurlijk

1 De te gebruiken opspoormethode

2 het vermoedelijk feit dat er véél meer lijntrekkers zijn dan werkwillige werklozen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 09:58   #2
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Akkoord. Haal die mensen van hun werk weg, vervang ze door werklozen en laat ze de rest van hun leven van een uitkering genieten.
Probleem opgelost, niet?
Oud 4 mei 2010, 10:02   #3
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat met de lijntrekkers, , onder de 90% van de actieve bevolking, die eigenlijk hun job beu zijn of liever niet werken?

Zou het niet beter zijn die op een of andere manier op te sporen en ze te vervangen door de tien procent gedwongen werklozen?

Probleem is natuurlijk

1 De te gebruiken opspoormethode

2 het vermoedelijk feit dat er véél meer lijntrekkers zijn dan werkwillige werklozen.
Beste oplossing volgens mij : iedereen 20 uur werk per week, 40 uur betaald, volpensioen op 50 jaar. Resultaat : geen werklozen meer, geen leefloners meer, of in elk geval een zéér sterk gedaald aantal. dankzij de hierop verwezenlijkte besparingen kan de staat de bazen minder lasten laten betalen, en zodoende kunnen die die 40 uur betalen voor 20 uur effectief werk. Dat komt in feite neer op een loonsverhoging van 100 %.
Ook over het fel omstreden onvoorwaardelijk basisinkomen dient eindelijk eens serieus nagedacht en gesproken te worden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 10:03   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Beste oplossing volgens mij : iedereen 20 uur werk per week, 40 uur betaald, volpensioen op 50 jaar. Resultaat : geen werklozen meer, geen leefloners meer, of in elk geval een zéér sterk gedaald aantal. dankzij de hierop verwezenlijkte besparingen kan de staat de bazen minder lasten laten betalen, en zodoende kunnen die die 40 uur betalen voor 20 uur effectief werk. Dat komt in feite neer op een loonsverhoging van 100 %.
Ook over het fel omstreden onvoorwaardelijk basisinkomen dient eindelijk eens serieus nagedacht en gesproken te worden.
Maar dat zijn Griekse toestanden...
Oud 4 mei 2010, 10:04   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Akkoord. Haal die mensen van hun werk weg, vervang ze door werklozen en laat ze de rest van hun leven van een uitkering genieten.
Probleem opgelost, niet?
Het probleem is de localisatie van de lijntrekkers
Oud 4 mei 2010, 10:27   #6
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht

Het feit dat elk bedrijf zal wegtrekken uit dit land en dat het onmogelijk wordt om nieuwe investeringen aan te trekken is natuurlijk slechts een klein detail in uw meesterlijk plan.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 10:30   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het feit dat elk bedrijf zal wegtrekken uit dit land en dat het onmogelijk wordt om nieuwe investeringen aan te trekken is natuurlijk slechts een klein detail in uw meesterlijk plan.

't Waar, bedrijven dat zijn tegenwoordig geen lijntrekkers meer , maar wegtrekkers.
Oud 4 mei 2010, 10:38   #8
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

En tegenover de werknemers staan de werkontnemers...
Oud 4 mei 2010, 10:39   #9
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het probleem is de localisatie van de lijntrekkers
Hoe? Die lok je toch zo uit hun kot: ze moeten niet meer gaan werken maar krijg toch geld?
Oud 4 mei 2010, 10:41   #10
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Heb veel lijntrekkers gezien tijdens mijn loopbaan. Ik heb me er ook wel eens aan geërgerd hoe sommige mensen met alles wegraken. Maar kom, ik troostte me met de gedachte dat die mensen toch geen voldoening uit hun werk halen.
Het rookverbod heeft de rokende lijntrekkers weer een goede mogelijkheid bezorgd om aan het werk te ontsnappen. Ze gaan een keer of vijf per dag naar het rokerslokaaltje een sigaretje opsteken, op weg er heen blijven ze hier en daar een praatje doen en bij sommigen duren die rokersonderbrekingen dan wel 20 minuten. De sukkel van een secretaresse mag intussen afrekenen aan de telefoon met slecht gehumeurde mensen die niet begrijpen waarom mijnheer X nooit te bereiken is en die er tenslotte van overtuigd zijn dat de secretaresse hun boodschappen niet doorgeeft. Oh leuk hoor ...
Oud 4 mei 2010, 10:45   #11
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe? Die lok je toch zo uit hun kot: ze moeten niet meer gaan werken maar krijg toch geld?
Volgens de gangbare normen krijgt geen enkele lijntrekker vrijstelling van werken tegen volledig loon.

Bovendien zijn alle detectiemethodes gammel; er wordt alleen gegooid met de pet ernaar (de pet van de baas).

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 mei 2010 om 10:46.
Oud 4 mei 2010, 10:47   #12
eno2
Banneling

Standaard

Als je helemaal onderaan de loonschaal staat, hoe kan je dan je uurloon nog anders verhogen dan door zo weinig mogelijk uren te werken?
Oud 4 mei 2010, 10:51   #13
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volgens de gangbare normen krijgt geen enkele lijntrekker vrijstelling van werken tegen volledig loon.

Bovendien zijn alle detectiemethodes gammel; er wordt alleen gegooid met de pet ernaar (de pet van de baas).
Ah, ho: je wil dan nog vrijstelling van werk tegen VOLLEDIG loon?! Jawadde.
Oud 4 mei 2010, 10:52   #14
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je helemaal onderaan de loonschaal staat, hoe kan je dan je uurloon nog anders verhogen dan door zo weinig mogelijk uren te werken?
Que?
Ik ben niet meer mee.
Oud 4 mei 2010, 10:55   #15
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb me er ook wel eens aan geërgerd hoe sommige mensen met alles wegraken.
Ja, die Didier Reynders...
Oud 5 mei 2010, 09:02   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Que?
Ik ben niet meer mee.

Wel als je 5€ per uur krijgt om 40 uur per week te werken en je lijntrekt en/of simuleert daarvan 20 uur, dan heb je je pover uurloon verdubbeld.

Hetzelfde natuurlijk met een hoge of lage vaste wedde.
Oud 5 mei 2010, 10:22   #17
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Heb veel lijntrekkers gezien tijdens mijn loopbaan. Ik heb me er ook wel eens aan geërgerd hoe sommige mensen met alles wegraken. Maar kom, ik troostte me met de gedachte dat die mensen toch geen voldoening uit hun werk halen.
Het rookverbod heeft de rokende lijntrekkers weer een goede mogelijkheid bezorgd om aan het werk te ontsnappen. Ze gaan een keer of vijf per dag naar het rokerslokaaltje een sigaretje opsteken, op weg er heen blijven ze hier en daar een praatje doen en bij sommigen duren die rokersonderbrekingen dan wel 20 minuten. De sukkel van een secretaresse mag intussen afrekenen aan de telefoon met slecht gehumeurde mensen die niet begrijpen waarom mijnheer X nooit te bereiken is en die er tenslotte van overtuigd zijn dat de secretaresse hun boodschappen niet doorgeeft. Oh leuk hoor ...
Die rokers hebben wel niet om dat rookverbod gevraagd. Dat er overal profiteurs en plantrekkers rondlopen is een feit, maar in mijn ervaring zijn diegenen die het luidste klagen over rokers net die mensen die je 's ochtends doodleuk naar de plee ziet trekken met een krant onder de arm, tijdens de schoolvakanties uren spenderen aan de telefoon met hun thuiszittende kinderen, steeds te laat komen of vroeger moeten vertrekken omdat "er iets met de kinderen is", nooit overuren kloppen, nooit werk mee naar huis nemen en elke gelegenheid te baat nemen om maar niet te moeten werken. Maar die roker die in de regen (op mijn vorige job was er zelfs geen rooklokaal) op 5 minuten zijn sigaret binnenhapt om 10 uur en nog eentje om een uur of drie, dat is de grote luierik.

Maar goed, ik heb nu het geluk dat ik een job doe waar ik mijn uren quasi volledig zelf kan kiezen en van thuis uit kan werken, zodat ik van al die kleinzielige conflictjes helemaal geen last meer heb.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 10:26   #18
eno2
Banneling

Standaard

Hoe kan je lijntrekkers nog op lijntrekken betrappen als ze van thuis uit lijntrekken tegenwoordig?

Dat is een groot nieuw probleem.
Oud 5 mei 2010, 10:38   #19
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan je lijntrekkers nog op lijntrekken betrappen als ze van thuis uit lijntrekken tegenwoordig?

Dat is een groot nieuw probleem.
Dat is gemakkelijk, hoor. Ik word beoordeeld op de kwaliteit en het tijdig afleveren van mijn werk. Is het slecht of niet op tijd klaar, dan verlies ik op termijn mijn job.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 10:46   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is gemakkelijk, hoor. Ik word beoordeeld op de kwaliteit en het tijdig afleveren van mijn werk. Is het slecht of niet op tijd klaar, dan verlies ik op termijn mijn job.
Awel ja, in mijn tijd was ik ook 200% effectief, alhoewel ik nog niet het derde van de tijd werkte.

Maar die zotte managers wilden, dat ik net zolang werkte als zij (en dus 600% effectief moest zijn)

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 mei 2010 om 10:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be